افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

علت هدر رفت هزینه های سلامت/منابع بیمه باید تجمیع شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 412359
علت هدر رفت هزینه های سلامت/منابع بیمه باید تجمیع شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی نشی درباره پراکندگی منابع در حوزه سلامت با یادآوری اینکه بحث تجمیع منابع بیمه ای یک تکلیف قانونی است و آثار بسیار مثبتی دارد، گفت: در حال حاضر دولت از نهادهای مختلف استفاده می کند. و نهادهای بودجه برای ارائه خدمات به بیماران. تخصیص داده شده است که قطعا بسیاری […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی نشی درباره پراکندگی منابع در حوزه سلامت با یادآوری اینکه بحث تجمیع منابع بیمه ای یک تکلیف قانونی است و آثار بسیار مثبتی دارد، گفت: در حال حاضر دولت از نهادهای مختلف استفاده می کند. و نهادهای بودجه برای ارائه خدمات به بیماران. تخصیص داده شده است که قطعا بسیاری از این بودجه صرف هزینه های جاری می شود و به دست بیمار و مصرف کننده نمی رسد.

وی افزود: در همه کشورهایی که نظام سلامت مشخصی دارند، بیمه ها مسئولیت پرداخت را بر عهده دارند و نظارت نیز بر عهده آنهاست و در کشورهایی که سیستم بهداشتی مناسبی دارند از جمله اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع بر عهده آنهاست. شرکت های بیمه، اما در ایران به دلیل تعدد سازمان ها یا ارگان های تصمیم گیری، ممکن است این منابع پراکنده شود و بهتر است به بخش دولتی یا خصوصی خدمات ارائه شود، اما باید منابع در اختیار یک سازمان قرار گیرد گروهی که بتواند عادلانه تهیه و توزیع کند و نظارت کافی داشته باشد.

نشی یادآور شد: صندوق های پراکنده بیمه ای به ویژه در بیمه های پایه به نوعی قابل تجمیع هستند البته تجمیع به این معنا نیست که سازمان یا موسسه متضرر شود، بلکه حتی به صورت مجازی می توانیم صندوق هایی داشته باشیم که منابع آن تجمیع شده باشد. و خدمات ارائه همان برای 80 میلیون.

و افزود: مطلوب نیست که صندوق بیمه سلامت، بیماران دشوار است درمان پوشش و تامین اجتماعی نمی تواند و باید تدابیری اتخاذ کنیم تا منابع را در جهت پوشش بهتر خدمات و حمایت از بیمه شدگان از نظر منابع و حمایت مالی به ویژه در برابر هزینه های بالا و طاقت فرسا کنیم. فردی که بیماری دارد. دشوار است درمان مثل سرطان می شود، باید از سوی دولت حمایت شود و 100 درصد هزینه ها را تامین کند. فکر می کنم اگر سیستم ارجاع اجرا شود و پزشک خانواده برای بیماران در دسترس باشد، سیستم القایی باعث می شود هدر رفت منابع می توانند 100٪ هزینه های بیمار را تشکیل دهند. دشوار است درمان و بار خانواده ها را کم کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.