افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

علامت گذاری تیروکمان با همکاری مربی خارجی – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 322516
علامت گذاری تیروکمان با همکاری مربی خارجی – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشتربازی های المپیک 2024 پاریس برای تیم تیراندازی با کمان ایران در حالی به پایان رسید که مبینا فلاح تنها نماینده ایران در این بازی ها با حضور در جمع 32 ورزشکار به کار خود پایان داد. فلاح در مرحله مقدماتی بازی های المپیک در بین 64 کماندار از کشورهای مختلف […]

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشتربازی های المپیک 2024 پاریس برای تیم تیراندازی با کمان ایران در حالی به پایان رسید که مبینا فلاح تنها نماینده ایران در این بازی ها با حضور در جمع 32 ورزشکار به کار خود پایان داد. فلاح در مرحله مقدماتی بازی های المپیک در بین 64 کماندار از کشورهای مختلف با امتیاز 652 در رده بیست و هشتم قرار گرفت و در مراحل 1 و 22 موفق شد با یک تیر طلا حریف خود از چین تایپه را شکست دهد. فلاح با شکست حریف ویتنامی در دور یکصد و سی و دوم به اولین پیروزی ایران در تیراندازی با کمان در المپیک دست یافت و در نهایت در دور یک شانزدهم مقابل حریف ترکیه ای از المپیک حذف شد.

انتقاد از مربیان ملی به خاطر ظلم فدراسیون

با محرومیت مبینا فلاح از بازی‌های المپیک طبق قرارداد، دوران حرفه‌ای هونگ سونگ هو سرمربی کره‌ای در تیم ایران به پایان رسید و او باید چندین رقابت از جمله بازی‌های آسیایی هانگجو را از تهران ترک کند. وی به عملکرد تیم ملی و دلایل ناکامی تیراندازی با کمان ایران چه در سطح آسیایی و چه در سطح جهانی پرداخت. واعظی که زمانی مربی تیم ملی ریکاوری کشورمان بود، از جمله از بی احترامی فدراسیون به مربیان ملی انتقاد کرد.

وی در همین راستا به خبرنگار مهر گفت: از کار شعبانی بهار تعجب می کنم، او افتخار می کند و نمی خواهد از افراد متخصص استفاده کند تا تیمش نتایج بهتری بگیرد. یک مربی ملی به راحتی می توانست همین نتیجه را بگیرد. اگر فلاح عملکرد خوبی داشت به خاطر عملکرد شخصی اش بود نه مربی کره ای. من به عنوان یک واعظ رزومه و کارنامه پربارتری نسبت به این مربی کره ای دارم. اما فدراسیون دوست دارد یک مربی بی تجربه بیاورد تا به او در بازی های المپیک کار کند.”

اگرچه سرمربی کره ای در آخرین رقابت ها با تیم ملی به نتایج مشابهی دست یافت و تیم ایران مانند دوره قبل تنها با یک نماینده راهی المپیک شد، اما عملکرد تنها ورزشکارش مبینا فلاح در بازی های المپیک پاریس به گونه ای بود که حالا فدراسیون می خواهد با «هونگ سونگ هو» قرارداد خود را تمدید کند.

سرمربی تیم ملی کره کیست؟

هونگ سونگ هو قهرمان جهان در ریکرو در سال 1998 و نایب قهرمان جهان در بخش تیمی شد. وی همچنین به عنوان مربی تیم ملی کامپوند و ریکرو کره جنوبی در مسابقات جهانی تیراندازی با چتربازی 2021 شرکت کرده است. گفته می شود هونگ سونگ هو یکی از مربیان تیراندازی با کمان در جهان است که توانایی تمرین همزمان رشته های ریکرو و ترکیبی را دارد. او سالها رکورد 4 مسافت را در کره جنوبی در اختیار داشت و پس از پایان دوران ورزشی خود را وقف کورس ریکرو کرد و در آنجا نیز افتخارات زیادی کسب کرد.

تیم تیراندازی با کمان ایران پس از 5 بار حضور در بازی های المپیک، سرانجام جشن صعود 32 ورزشکار خود را جشن گرفت. این اتفاق و پیروزی که فدراسیون از آن به عنوان یک رویداد تاریخی یاد می کند در حالی رقم خورد که تیم ملی تیراندازی با کمان ایران با مربیان مختلفی مانند مجید میر رحیمی و بهزاد پاکزاد در بازی های المپیک گذشته به پیروزی نرسیده بود اما در نهایت این اتفاق افتاد. سال ها پیش، تیراندازی با کمان ایران اولین پیروزی المپیک خود را با فردی غیر از مربی ایرانی به دست آورد.

تیراندازی با کمان با همکاری مربی خارجی.

فدراسیون راضی؛ کارشناسان ناراضی

اگرچه حالا این اعتبار و موفقیتی که فقط رضایت فدراسیون را جلب کرده است به پای «هونگ سونگ هو» سرمربی کره ای نوشته می شود، اما هستند کارشناسانی که موفقیت خودخوانده و عملکرد شخصی او را دلیل این نتیجه می دانند. حتی برخی از این کارشناسان معتقدند که تیم ملی بدون این مربی کره ای با مشکل خاصی مواجه نمی شد و به راحتی می توانست سهمیه تک تیراندازی با کمان ایران را برای المپیک پاریس به دست آورد و فدراسیون می توانست از تاریخ سازی صحبت کند که من در مسابقات بانوان قهرمان شدم. و بخش تیمی مردان به سهمیه می رسد.

البته، هدف این گزارش این نیست که چه کسی واقعاً در این نتیجه مشارکت داشته است. البته برد مقابل حریفی نه چندان معروف به خودی خود جای بحث دارد و فدراسیون تلاش می کند آن را یک رویداد تاریخی بداند که در واقع اینطور به نظر نمی رسد. در این میان بسیاری بر این باورند که قراردادهای متعدد و بعضاً غیرحرفه ای که اغلب با بهترین مربیان دنیا بسته می شود، در بیشتر مواقع نتیجه ای جز خروج ارز از کشور ندارد و شرایط اقتصادی کنونی ایران نیز چنین نیست. بهترین هستند. انتخاب خوبی برای ادامه همکاری با این تکنسین کره ای.

فلاح در تیم های ملی بهتر از بازی های المپیک بود

مجید میررحیمی مربی سابق تیم ملی تیروکمان در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به عملکرد مبینا فلاح در سی و سومین دوره بازی های المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: احساس می کنم چون فلاح توانست سهمیه حضور در مسابقات را کسب کند. در آخرین مرحله مسابقات آمادگی چندانی برای حضور در بازی های المپیک نداشت. تقصیر بر عهده فدراسیون است که البته حق الزحمه این ورزشکار را پیش بینی نکرده است تا برنامه ریزی دقیق تری برای او داشته باشد.

وی افزود: فلاح در رقابت های کسب سهمیه به خصوص در جام جهانی ترکیه خیلی بیشتر از حد انتظار ظاهر شد اما در پاریس انتظارات را برآورده نکرد. او در بازی های المپیک به غیر از شیرین کاری تبلیغاتی، اصلا ظاهر خوبی نداشت و تمرکز لازم را نداشت. فلاح از نظر من حتی از زمانی که باید در پاریس تمرین می کرد به جای انجام این کار در فضای مجازی استفاده کرد. این از نظر من ضعف بزرگی بود، بهتر بود ورزشکار خوبی می شد. اما در مجموع او خوب بود و این شانس را داشت که بهتر به نظر برسد.

شرایط برای سرمربی کره ای ایده آل بود

سرمربی سابق تیم ملی تیروکمان در خصوص تصمیم فدراسیون برای ادامه همکاری با سرمربی کره ای گفت: اجازه ندهید در این مورد اظهار نظر کنم. من چون سرمربی تیم بودم نمی توانم بی طرفانه نظر بدهم زیرا ممکن است در نظر دیگران مغرضانه به نظر برسد. تنها چیزی که از بیرون دیدم این بود که شرایط برای مربی کره ای ایده آل بود و آقای شعبانی بهار سعی کرد همه چیز را برای او و تیمش بدهد. اردوهای خارج از کشور داشتند و در چند رویداد خوب شرکت کردند. فقط می توانم بگویم شرایط این مربی از همه مربیان ایرانی که برای کشورمان سهمیه المپیک گرفتند بهتر بود.

این مربی در پاسخ به این سوال که با این نتیجه و تصمیم فدراسیون برای حفظ سرمربی کره ای آینده این رشته را چگونه می بینید؟ وی گفت: بچه های رایسرو در این سال ها بزرگ شده اند و تیم فوق العاده جوان شده است. اگر این کودکان به خوبی هدایت شوند، مطمئناً در آینده خواهند توانست به خالقان واقعی تاریخ تبدیل شوند. اخیراً تیراندازان ما حتی در برخی مسابقات رکورد زدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.