افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

علائم کم آبی بدن چیست؟

  • کد خبر : 119066
علائم کم آبی بدن چیست؟

به گفته برخی از کارشناسان، مردم بر این باورند که یک فرد بالغ سالم که در آب و هوای معتدل زندگی می کند، اگر مرد باشد باید روزانه حدود 3.7 لیتر (15.5 فنجان) و اگر زن است 2.7 لیتر در روز بنوشد. از مایعات، اما حقیقت این است که میزان آب مورد نیاز به سن، […]

به گفته برخی از کارشناسان، مردم بر این باورند که یک فرد بالغ سالم که در آب و هوای معتدل زندگی می کند، اگر مرد باشد باید روزانه حدود 3.7 لیتر (15.5 فنجان) و اگر زن است 2.7 لیتر در روز بنوشد. از مایعات، اما حقیقت این است که میزان آب مورد نیاز به سن، جنس، سلامت، فعالیت بدنی، تعریق و موارد دیگر بستگی دارد و باید با توجه به این عوامل نیاز بدن خود را در نظر بگیرید.

از طرفی باید توجه داشت که حدود 20 درصد از مایعات دریافتی روزانه معمولاً از غذا و بقیه از نوشیدنی هایی مانند آب تأمین می شود، هیچ فرمول واحدی برای همه افراد مناسب نیست و این واقعیت ساده آگاهی از نیازهای بدن است. مایعات به شما کمک می کند آب کافی بنوشید، بنابراین بهترین زمان برای نوشیدن آب زمانی است که تشنه هستید زیرا مغز به خوبی می داند که بدن چه زمانی کم آب است.

علاوه بر این، راه دیگری برای تعیین نیاز بدن به آب، بررسی علائم کم‌آبی بدن هر فرد است. مهمترین نشانه‌های کم‌آبی عبارتند از:

دهان خشک

احساس سرگیجه یا سردرد

احساس خستگی و بی حالی

ادرار تیره

گودی زیر چشم و گونه.

احساس گرسنگی؛ هنگامی که بدن کم آب می شود، ممکن است همیشه احساس گرسنگی کنید. وقتی به اندازه کافی آب نمی نوشید، بدن شما فکر می کند که گرسنه هستید، اما بدن به آب نیاز دارد نه غذا.

چه عواملی نیاز بدن به نوشیدن مایعات و آب را تغییر می دهد؟

برخی از عوامل نیز نیاز بدن به آب را افزایش می دهند، از جمله:

ورزش؛ اگر فعالیتی انجام می دهید که باعث تعریق شما می شود، باید آب بیشتری بنوشید تا از دست دادن مایعات را پوشش دهید. نوشیدن آب قبل، حین و بعد از ورزش بسیار مهم است.

محیط گرم یا مرطوب؛ می تواند شما را عرق کند و نیاز شما به مایعات را افزایش دهد.

وضعیت سلامتی؛ هنگامی که تب، استفراغ یا اسهال دارید، بدن مایعات خود را از دست می دهد، بنابراین باید آب بیشتری بنوشید.

سایر شرایطی که ممکن است شما را مجبور به افزایش مصرف مایعات کند عبارتند از عفونت مثانه، سنگ های مجاری ادراری، بارداری و شیردهی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.