افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

علائم کمبود ویتامین B12 – خبرآنلاین

  • کد خبر : 403799
علائم کمبود ویتامین B12 – خبرآنلاین

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، ویتامین B12 یک ماده مغذی یا خانواده ای از مولکول ها به نام کوبالامین است که در ساختار خود یک عنصر کبالت وجود دارد که در سلامت خون و سلول های عصبی بدن نیز موثر است مانند ساخت DNA (مواد ژنتیکی سلول ها). B12 همچنین از کم خونی […]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، ویتامین B12 یک ماده مغذی یا خانواده ای از مولکول ها به نام کوبالامین است که در ساختار خود یک عنصر کبالت وجود دارد که در سلامت خون و سلول های عصبی بدن نیز موثر است مانند ساخت DNA (مواد ژنتیکی سلول ها).

B12 همچنین از کم خونی مگالوبلاستیک که نوعی بیماری خونی است که باعث خستگی و ضعف می شود، جلوگیری می کند.

علائم کمبود ویتامین B12

به گزارش سایت فورچون، کمبود ویتامین B12 علاوه بر ضعف و خستگی، علائم دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به رنگ پریدگی پوست، تپش قلب، کاهش اشتها، کاهش وزن، ناباروری، گزگز دست و پا به دلیل مشکلات عصبی اشاره کرد. افسردگی، گیجی، ضعف حافظه و درد دهان.

غذاهای حاوی B12

B12 در طیف گسترده ای از غذاهای حیوانی یافت می شود زیرا توسط باکتری های روده تولید می شود و سپس در طول زمان در بافت ماهیچه ای اکثر حیوانات گیاهخوار مانند ماهی، گاو، مرغ و غیره تجمع می یابد. B12 از طریق غذاهای با منشاء حیوانی مانند گوشت یا محصولات لبنی به دست می آید.

B12 در برخی منابع گیاهی از جمله برخی قارچ ها وجود دارد. اما این مقدار برای گیاهخواران کافی نیست و با تایید کمبود ویتامین B12 پس از آزمایش، این کمبود باید از طریق غذاهایی مانند غلات و شیرهای گیاهی یا مکمل ها جبران شود.

به گفته کتی دنهی، داروساز و محقق مکمل های غذایی و استاد دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، برخی از افراد، مانند افراد مبتلا به اختلال خودایمنی “کم خونی حاد”، کسانی که نمی توانند ویتامین B12 را جذب کنند، و کسانی که بیش از حد ویتامین B12 را مصرف می کنند. داروهای کاهنده اسید مانند فاموتیدین با کمبود ویتامین B12 مواجه هستند.

توصیه کارشناسان این است که برای رفع کمبود ویتامین B12 از طریق مکمل ها با متخصص یا پزشک مشورت کنید و از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون برچسب خودداری کنید. ویتامین B12 را می توان به شکل مولتی ویتامین، مکمل های B کمپلکس و قرص های زیر زبانی دریافت کرد. علاوه بر این، بسته به نیاز فرد، ویتامین B12 به صورت تزریقی، اسپری بینی یا سرم تجویز می شود.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.