افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

علائم هشدار دهنده زوال عقل را بشناسید

  • کد خبر : 219332
علائم هشدار دهنده زوال عقل را بشناسید

آفتاب نیوز: نتایج تحقیقات جدید نشان داد که نحوه صحبت کردن شما می تواند نشان دهد که احتمال ابتلای فرد به زوال عقل بیشتر است یا خیر. این بیماری ویرانگر زمانی اتفاق می‌افتد که مغز شروع به زوال می‌کند و می‌تواند باعث مشکلاتی در حافظه، رفتار و حتی حرکت شود که معمولاً در افراد مسن […]

آفتاب نیوز:

نتایج تحقیقات جدید نشان داد که نحوه صحبت کردن شما می تواند نشان دهد که احتمال ابتلای فرد به زوال عقل بیشتر است یا خیر.

این بیماری ویرانگر زمانی اتفاق می‌افتد که مغز شروع به زوال می‌کند و می‌تواند باعث مشکلاتی در حافظه، رفتار و حتی حرکت شود که معمولاً در افراد مسن به‌ویژه افراد بالای 65 سال رخ می‌دهد.

گاهی اوقات تشخیص اینکه فردی مبتلا به زوال عقل است دشوار است زیرا علائم ممکن است به نظر چیزهای طبیعی باشد که با افزایش سن اتفاق می افتد، اما اکنون دانشمندان چیزی را کشف کرده اند که می تواند فقط با گوش دادن به ما کمک کند. صحبت های یک فرد به ما می گوید که آیا او زوال عقل دارد یا خیر.

محققان دانشگاه تورنتو و مرکز مراقبت سالمندان بایکرست در کانادا دریافتند که سرعت گفتار ممکن است سرنخ بهتری برای سلامت مغز نسبت به مشکل در یافتن کلمات مناسب باشد، که با افزایش سن افراد رایج است.

دکتر جید ملتزر گفت: “نتایج ما نشان می دهد که تغییرات در میزان کلی صحبت کردن ممکن است منعکس کننده تغییرات در مغز باشد.”

او همچنین خاطرنشان کرد که این مورد نشان می‌دهد که میزان گفتار باید به عنوان بخشی از ارزیابی‌های شناختی استاندارد ارزیابی شود تا به پزشکان کمک کند زوال شناختی را سریع‌تر تشخیص دهند و به افراد مسن کمک کند تا از سلامت مغز خود با افزایش سن محافظت کنند.

این تحقیق بر روی 125 فرد سالم بین 18 تا 90 سال که سه وظیفه مختلف را انجام دادند، انجام شد.

یکی از مراحل این بود که هر فرد مجبور بود یک بازی نامگذاری تصویر انجام دهد که در آن به سؤالات مربوط به تصاویر پاسخ می داد و در عین حال کلمات مزاحم پخش شده از طریق هدفون را نادیده می گرفت. در آزمایش دیگری، آزمودنی‌ها باید دو تصویر پیچیده را به مدت 60 ثانیه توصیف می‌کردند که سپس توسط نرم‌افزار هوش مصنوعی آنالیز می‌شد.

آخرین کار شامل آزمایش‌های روتین برای اندازه‌گیری توانایی‌های ذهنی بود که معمولاً با افزایش سن بدتر می‌شوند و ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشند.

دانشمندان دریافتند که اگرچه مکث در حین صحبت کردن و تلاش برای یافتن کلمات با سلامت مغز مرتبط است، اما قوی ترین پیوند به سرعت صحبت افراد در طول مکث بستگی دارد.

مشکل در یافتن کلمات یکی از علائم رایج پیری است که بسیاری از افراد با افزایش سن آن را تجربه خواهند کرد. با این حال، کند شدن گفتار ممکن است نشان دهنده یک مشکل شناختی جدی تری باشد، صرف نظر از مکث ها.

این نتایج به نوبه خود می تواند از توسعه ابزارهایی برای تشخیص زودتر زوال شناختی حمایت کند و به پزشکان اجازه دهد تا مداخلاتی را برای کمک به بیماران در حفظ یا حتی بهبود سلامت مغزشان با افزایش سن تجویز کنند.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا علائم مختلف زوال عقل را به شرح زیر اعلام کرده است:

از دست دادن حافظه؛

• سرعت تفکر.

• دقت ذهنی و سرعت.

• زبان، مانند استفاده نادرست از کلمات یا مشکل در صحبت کردن.

•درک؛

•تصمیمگیری؛

•حالت

حرکت و

• مشکلات در انجام فعالیت های روزانه.

با گذشت زمان، علائم زوال عقل بدتر می شود. افرادی که تحت تأثیر مراحل بعدی بیماری قرار می گیرند ممکن است توانایی مراقبت از خود یا مدیریت ارتباطات را از دست بدهند.

اگر مشکوک هستید که شما یا یکی از نزدیکانتان علائم زوال عقل را نشان می دهد، مهم است که به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.