افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

علائم مخفی حمله قلبی را بشناسید

  • کد خبر : 125198
علائم مخفی حمله قلبی را بشناسید

آفتاب نیوز: حملات قلبی همیشه رویدادهایی نیستند که با احساس درد در قفسه سینه یا بی حسی در دست همراه باشند. در واقع، طبق یک مطالعه در سال 2016 از انجمن قلب آمریکا، 45 درصد از تمام حملات قلبی در این کشور “خاموش” بودند، به این معنی که با علائم آشکار همراه نبودند. پس چگونه […]

آفتاب نیوز:

حملات قلبی همیشه رویدادهایی نیستند که با احساس درد در قفسه سینه یا بی حسی در دست همراه باشند. در واقع، طبق یک مطالعه در سال 2016 از انجمن قلب آمریکا، 45 درصد از تمام حملات قلبی در این کشور “خاموش” بودند، به این معنی که با علائم آشکار همراه نبودند.

پس چگونه می توانیم از خود در برابر چیزی که خاموش است اما کشنده است محافظت کنیم؟ علاوه بر اجتناب از عادت‌هایی که به قلب آسیب می‌رسانند، می‌توانید با توجه به علائم هشداردهنده حمله قلبی که به راحتی با مشکلات روزمره اشتباه گرفته می‌شوند، این بیماری را بهتر تشخیص دهید.

گرگرفتگی

حتی اگر زنی هستید که در حال یائسگی هستید، نباید تصور کنید که گرگرفتگی که تجربه می کنید نتیجه تغییرات هورمونی است. یک مطالعه کانادایی در سال 2013 روی 1015 بیمار حمله قلبی نشان داد که تقریباً 45 درصد از مردان و 55 درصد از زنان گرگرفتگی یا برافروختگی را به عنوان علامت سندرم حاد کرونری، یک اصطلاح عمومی برای انسداد، تجربه کردند. حمله قلبی.

سرگیجه

سرگیجه برای بسیاری از افراد علامت چندان جدی نیست، اما این وضعیت می تواند به تجربه حمله قلبی اشاره داشته باشد. در همین مطالعه که در سال 2013 در کانادا انجام شد و در مجله JAMA منتشر شد، تقریباً 24 درصد از بیماران مرد و 27 درصد از بیماران زن، سرگیجه را به عنوان یکی از علائم مرتبط با حمله قلبی گزارش کردند.

دشواری در تنفس

بسیاری از فعالیت ها مانند ورزش در فضای باز یا بالا رفتن از پله های زیاد می تواند باعث تنگی نفس شود و این طبیعی است. اما اگر هنگام خم شدن برای بستن بند کفش یا بلند شدن از روی کاناپه احساس تنگی نفس می کنید، حتما باید به این شرایط توجه کنید. در یک مطالعه در سال 2013 که در JAMA منتشر شد، تنگی نفس چهارمین علامت شایع در بین بیماران مبتلا به سندرم حاد کرونری بود که در مجموع 45 درصد از مردان و زنان این بیماری را تجربه کردند.

کمر درد

سکته قلبی علاوه بر بلند کردن وزنه های سنگین و انجام ورزش های نامناسب می تواند باعث ایجاد درد در پشت بدن انسان نیز شود. اگر شما یک زن هستید، باید این درد را به ویژه جدی بگیرید. در مطالعه ای که در مجله JAMA منتشر شد، تنها 27 درصد از مردان کمردرد را در هنگام حمله قلبی گزارش کردند، در حالی که حدود 43 درصد از زنان این علامت را تجربه کردند.

درد فک

به گفته انجمن قلب آمریکا، درد یا ناراحتی فک در این ناحیه یکی از علائم هشدار دهنده حمله قلبی است که مردم اغلب نادیده می گیرند، اما در واقع یک علامت رایج است. در یک مطالعه منتشر شده در JAMA، 13 درصد از مردان و 24 درصد از زنان گزارش دادند که درد فک یا دندان را تجربه کرده اند.

درد و ناراحتی در معده.

حالت تهوع، سوء هاضمه، درد معده و ناراحتی معده برخی از علائم هشدار دهنده رایج حمله قلبی اپی گاستر هستند. در واقع، مطالعه‌ای روی 2009 بیمار حمله قلبی که در سال 2018 در ژورنال Circulation منتشر شد، نشان داد که تقریباً 67 درصد از زنان و 53 درصد از مردان برخی علائم مرتبط با معده را گزارش کرده‌اند.

عرق کردن زیاد

هنگامی که هوا خنک است یا فعالیت خاصی انجام نمی دهید، اما عرق شدید را تجربه می کنید، برای بررسی دقیق وضعیت به پزشک مراجعه کنید. در همان مطالعه منتشر شده در ژورنال Circulation، 53 درصد از زنان و 56 درصد از مردان، تعریق زیاد در هنگام حملات قلبی را گزارش کردند.

گیجی

اگر چه کمتر شایع است، غش می تواند نشانه احتمالی حمله قلبی باشد. در همین مطالعه که در مجله Circulation منتشر شد، حدود 12 درصد از زنان و 11 درصد از مردان گزارش کردند که در طول حمله قلبی دچار سردرگمی شده اند.

درد دست

اگر درد قفسه سینه احساس نمی کنید، نباید نتیجه بگیرید که دچار حمله قلبی نشده اید. حملات قلبی می تواند به روش های مختلف ظاهر شود. درد یا ناراحتی هنوز بخشی از ارائه است، اما سینه ممکن است تحت تأثیر قرار نگیرد. به عنوان مثال، درد در بازو یا گردن ممکن است از علائم حمله قلبی باشد.

ضعف

آیا احساس خستگی و ضعف می کنید؟ این شرایط ممکن است نشان دهنده کمبود خواب باشد، اما ممکن است یک علامت هشدار دهنده از عملکرد ضعیف قلب نیز باشد. برخی از بیماران حمله قلبی علائم مبهمی مانند ضعف عمومی را گزارش کرده اند، در حالی که برخی دیگر احساس کرده اند که در حال مرگ هستند.

فشار در مرکز قفسه سینه.

زمانی که افراد فکر می کنند دچار حمله قلبی شده اند، به دنبال درد در سمت چپ قفسه سینه می گردند. با این حال، قلب فقط کمی به سمت چپ قفسه سینه متمایل می شود و در واقع احتمال اینکه در هنگام حمله قلبی درد در مرکز قفسه سینه را تجربه کنید، بیشتر است. حمله قلبی معمولاً باعث ایجاد ناراحتی در مرکز قفسه سینه می شود و با احساس فشار، پری یا سفتی در قفسه سینه همراه است.

بی‌حس

اختلال در جریان خون به دلیل مشکل قلبی می تواند باعث بی حسی در اندام ها، مانند دست ها شود. در طول حمله قلبی، رگ های خونی در سراسر بدن منقبض می شوند و میزان خونی که به دست ها و پاها می رسد محدود می شود.

خفگی

هنگامی که چیزی در دهان شما نیست اما در حال خفگی هستید، فورا به بیمارستان بروید. حمله قلبی می تواند خود را به صورت احساس خفگی یا احساس سوزش در گلو نشان دهد.

البته این علائم دردناک چندان رایج نیستند. در همان مطالعه منتشر شده در JAMA در سال 2013، تنها 11 درصد از مردان و 10 درصد از زنان گزارش کردند که در طول حمله قلبی احساس خفگی می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.