افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

علائمی که به شما می گوید کمبود پروتئین دارید

  • کد خبر : 412176
علائمی که به شما می گوید کمبود پروتئین دارید

آفتاب نیوز: متخصصان تغذیه میزان پروتئین دریافتی روزانه را هشت دهم گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می دانند، اما بسیاری از افراد کمتر یا بیشتر از این مقدار مصرف می کنند. بسیاری از افراد به ویژه زنانی که از رژیم‌های غذایی سخت و سنگین پیروی می‌کنند، از مصرف کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها اجتناب می‌کنند، […]

آفتاب نیوز:

متخصصان تغذیه میزان پروتئین دریافتی روزانه را هشت دهم گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می دانند، اما بسیاری از افراد کمتر یا بیشتر از این مقدار مصرف می کنند.

بسیاری از افراد به ویژه زنانی که از رژیم‌های غذایی سخت و سنگین پیروی می‌کنند، از مصرف کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها اجتناب می‌کنند، بی‌آنکه بدانند عدم دریافت این مواد باعث عوارض متعددی برای سلامتی می‌شود.

علائم کمبود پروتئین عبارتند از:

معمولاً غذاهای شیرین یا شور می خورید.

مقدار کافی پروتئین در بدن باعث سوختن و تنظیم قند ناشی از غذا می شود، بنابراین رژیم غذایی کم پروتئین باعث ترشح بیشتر قند خون در رگ ها و در نتیجه تمایل فرد به مصرف بیشتر می شود. غذاهای شیرین یا شور

ماهیچه های بدن ضعیف و آسیب پذیر می شوند.

زمانی که پروتئین کافی در بدن وجود نداشته باشد، بدن ذخایر کافی برای انجام فعالیت های بدنی ندارد، ماهیچه ها ضعیف می شوند و فرد ظرفیت کافی برای انجام فعالیت ها به خصوص ورزش را ندارد.

عدم دریافت پروتئین باعث می شود که آسیب های ناشی از جراحی به زودی ترمیم نشود و فرد دچار درد مفاصل و عضله شود.

ریزش مو پاسخ بدن به کمبود دریافت پروتئین است.

مصرف کم پروتئین می تواند باعث ریزش مو، شکنندگی ناخن ها، زردی پوست صورت و احساس ضعف و درماندگی شود. لب های ترک خورده و پوسته پوسته شدن ناخن ها از عوارض کمبود پروتئین در بدن هستند.

ضعف سیستم ایمنی بدن.

سوءتغذیه و عدم مصرف مواد مغذی به ویژه پروتئین ها باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و ابتلای فرد به بیماری های مختلف می شود.

در این حالت، بدن ذخایر پروتئین کافی برای مبارزه با پاتوژن ها را ندارد و به سختی به درمان ها در طول بیماری پاسخ می دهد.

ضعف خلق و خو و احساس خشم.

انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین از پروتئین ساخته شده اند و کمبود پروتئین باعث بدخلقی، ضعف عصبی، کاهش هوشیاری، عصبانیت و پرخاشگری در افراد می شود.

کمبود خواب

کمبود پروتئین باعث کم خوابی، بی خوابی و کابوس می شود. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری برای سلامت بدن است که باعث خواب آلودگی می شود. این اسید آمینه در غذاهایی مانند آجیل، گوشت بوقلمون، ماهی، برخی از انواع پنیر، لوبیا، عدس و تخم مرغ وجود دارد. کمبود پروتئین می تواند باعث کم خوابی، بی خوابی و اختلال در تعادل هورمونی بدن شود.

در چه ساعاتی از روز پروتئین مصرف کنیم؟

اکثر مردم بیشترین پروتئین را در هنگام شام دریافت می کنند، در این صورت چون به زمان خواب نزدیک می شود، بیشتر پروتئین به صورت قند جذب بدن می شود. کارشناسان توصیه می کنند که افراد در طول روز غذا بخورند و. در طول صبحانه و ناهار باید پروتئین کافی دریافت کنید تا بدن شما بتواند عضلات بیشتری بسازد و از تشکیل قند و چربی جلوگیری کند.

مصرف مواد پروتئینی یک ساعت قبل یا بعد از انجام تمرینات ورزشی می تواند باعث رشد عضلات، ترمیم بافت عضلانی آسیب دیده در اثر ورزش و افزایش استقامت بدنی برای انجام ورزش ها و تمرینات قهرمانی شود.

منبع: بیتوته

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.