افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
9

عفونت های باکتریایی عامل 1 مورد از هر 8 مرگ در سراسر جهان هستند

  • کد خبر : 1552
عفونت های باکتریایی عامل 1 مورد از هر 8 مرگ در سراسر جهان هستند

منو خانه سلامت AZ اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها فیلم های کارت پس انداز WebMDRx 12 موضوع برتر ویروس کرونا (کووید 19) روغن CBD رژیم کتو هپاتیت C علائم هشدار دهنده دیابت روماتیسم مفصلی قرص صبح بعد غربالگری سرطان سینه علائم آرتریت پسوریاتیک نارسایی قلبی مولتیپل میلوما انواع بیماری کرون راهنمای A تا Z […]


منو

عفونت های باکتریایی عامل 1 مورد از هر 8 مرگ در سراسر جهان هستند

نوشته دنیس تامپسون

خبرنگار HealthDay

سه‌شنبه، 22 نوامبر 2022 (هیلث دی نیوز) – یک گزارش جدید نشان می‌دهد که عفونت‌های باکتریایی مقصر 1 مرگ از هر 8 مرگ و میر هستند و بعد از بیماری‌های قلبی دومین عامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند.

بر اساس گزارشی که در 21 نوامبر در سال 2019 منتشر شد، حدود 7.7 میلیون نفر در سال 2019 بر اثر عفونت با یکی از 33 نوع رایج باکتری جان خود را از دست دادند. لانست. این تقریباً 14 درصد از مرگ و میرها در آن سال است.

به گفته نویسندگان این مطالعه، بیش از 75 درصد از مرگ‌های مرتبط با باکتری‌ها به دلیل یکی از سه بیماری – عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی، عفونت‌های جریان خون و عفونت‌های شکمی است.

و پنج میکروب خاص و به طور کلی شناخته شده – استافیلوکوک اورئوس، اشریشیا کلی، استرپتوکوک پنومونیه، کلبسیلا پنومونیه و سودوموناس آئروژینوزا – مسئول بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از عفونت باکتریایی بودند.

پاتوژن مرتبط با بیشترین مرگ و میر در سطح جهان بود S. aureus، با 1.1 میلیون مرگ. این باکتری باعث عفونت “استاف” می شود که می تواند منجر به ذات الریه و سپسیس شود.

چهار باکتری دیگر هر کدام با بیش از نیم میلیون مرگ مرتبط بودند: E. coli (950000 کشته) S. pneumoniae (829000); K. پنومونیه (790000); و P. aeruginosa محققان گزارش دادند (559000).

مرگ و میر بیشتر مرتبط بود S. aureus و E. coli هر کدام از اچ‌آی‌وی/ایدز در سال 2019 که باعث مرگ 864000 نفر شد.

با وجود این، محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات HIV 42 میلیارد دلار در مقایسه با 800 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است. E. coli پژوهش.

دکتر کریستوفر موری، مدیر موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: «این داده‌های جدید برای اولین بار گستره کامل چالش بهداشت عمومی جهانی ناشی از عفونت‌های باکتریایی را نشان می‌دهد.» ، در سیاتل.

موری در یک مجله خبری گفت: «قرار دادن این نتایج در رادار ابتکارات بهداشت جهانی بسیار مهم است تا بتوان عمیق‌تر در این پاتوژن‌های مرگبار انجام داد و سرمایه‌گذاری مناسبی برای کاهش تعداد مرگ‌ومیرها و عفونت‌ها انجام داد». رهایی.

میزان مرگ و میر عفونت باکتریایی بسته به مکان متفاوت بود. کشورهای جنوب صحرای آفریقا با 230 مرگ به ازای هر 100000 نفر، بالاترین میزان را داشته است. در مقایسه، اروپای غربی، آمریکای شمالی و استرالیا مجموعاً 52 مرگ در هر 100000 نفر داشتند.

میکروب های مرتبط با بیشترین مرگ و میر نیز بر اساس سن متفاوت بودند.

S. aureus بیشترین مرگ و میر را در افراد 15 ساله یا بالاتر ایجاد کرد، در حالی که سالمونلا انتریکا سرووار تیفی بیشترین افراد 5 تا 14 ساله را به قتل رساند. در همین حال، باکتری ذات الریه بیشترین کودکان زیر 4 سال را از بین می برد.

اطلاعات بیشتر

دانشکده پزشکی هاروارد اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی جلوگیری از عفونت دارد.

منبع: لانست، انتشار خبر، 21 نوامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.