افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

عضو کمیته انضباطی: زنان به دلیل بی گناهی جریمه نشدند/ سپاهان برای شناسایی سرمربی خود همکاری نکرد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 259977
عضو کمیته انضباطی: زنان به دلیل بی گناهی جریمه نشدند/ سپاهان برای شناسایی سرمربی خود همکاری نکرد – پرسپولیس نیوز

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تصمیم بی سابقه این کمیته برای برگزاری دو دیدار بعدی پرسپولیس و سپاهان با حضور تماشاگران زن توضیح داد. محمد حسنوند در گفت وگو با تسنیم، دلایل تصمیم گیری در خصوص بازی پرسپولیس – سپاهان و محرومیت تماشاگران آقا در بازی برگشت فصل آینده، جریمه هر دو باشگاه و […]

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تصمیم بی سابقه این کمیته برای برگزاری دو دیدار بعدی پرسپولیس و سپاهان با حضور تماشاگران زن توضیح داد.

محمد حسنوند در گفت وگو با تسنیم، دلایل تصمیم گیری در خصوص بازی پرسپولیس – سپاهان و محرومیت تماشاگران آقا در بازی برگشت فصل آینده، جریمه هر دو باشگاه و محرومیت چند نفر از مسئولان را تشریح کرد. این یک داستان بود. در مسابقات این دو تیم گاهی اتفاقات بدی می افتاد و در مواردی منجر به نابینایی یک سرباز و مرگ یک هوادار می شد. این بار این اتفاقات تکرار شد و رفتارهایی رخ داد که در فرهنگ ایرانی وجود ندارد و مغایر با شئون اسلامی است.

وی ادامه داد: ناظران بازی و ناظر انتظامی این موارد را گزارش کردند و بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت. به همین دلیل کمیته انضباطی طبق وظایف قانونی خود پرونده تشکیل داد. ما این فرصت را به هر دو باشگاه دادیم تا دفاعیات خود را ارائه کنند و در جلسه حاضر شوند. این روند همچنین نشان داد که تخلفی از سوی هواداران دو تیم صورت گرفته است که برای آن تحریم های اقتصادی برای باشگاه ها و لیدرهایی که نقش تحریک آمیز داشتند در نظر گرفته شد.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بخشی هم مربوط به برگزاری بازی بدون تماشاگر بود که به عنوان مثال در مسابقات فصل گذشته این دو تیم سابقه داشت، با این تفاوت که چون این بار خانم ها حضور داشتند. در ورزشگاه حضور داشتند و آنها مقصر نبودند، فقط مردان مقصر بودند. آنها از حضور در بازی های بعدی منع شدند و مقرر شد مسابقات رفت و برگشت با حضور هواداران زن برگزار شود. هدف از این حکم، بسترسازی برای برگزاری مسابقات بر اساس اخلاق ورزشی و ایجاد فضای اخلاقی خوب در سکوها و زمین مسابقه بود.

حسنوند در پاسخ به اینکه هر دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان با این تصمیم مخالفت کردند، گفت: کمیته انضباطی یک رکن شبه قضایی است. ما بر اساس اصول و رویه هایی که داریم رای می دهیم. آرای ما بر اساس گزارش مقامات مسابقه است. در زیر به فیلم ها، اظهارات متخلفان و مستندات طرفین اشاره می کنیم. آرای ما بر اساس این اسناد و گزارش ها بود. ممکن است طرفین نظرات متفاوتی داشته باشند، اما ما هر یک از طرفین را که مرتکب تخلف شده‌اند، مجازات می‌کنیم و فقط به خاطر جلب رضایت یکی از طرفین. ما طرف مقابل را جریمه نکرده ایم.

وی در خصوص ضمانت اجرایی تصمیمات کمیته انضباطی و اینکه آیا امکانات لازم برای جلوگیری از ورود متخلفان به ورزشگاه های لیگ ایران وجود دارد، گفت: ضمانت اجرایی بر بازیکنان و مربیان مشخص است. جرایم مالی باید در زمان عقد قرارداد حل و فصل شود اما بحث ممنوعیت ورود به ورزشگاه زیاد بود. ما هم به دنبال راه حل اجرایی هستیم، راهکارهای متعددی مانند مسدود شدن کد ملی این افراد در سامانه سازمان لیگ و عدم امکان خرید بلیت وجود دارد. راه دیگر اجرای این حکم با همکاری باشگاه هاست. این افراد لیدر باشگاه ها هستند و با همکاری باشگاه ها و سازمان لیگ می توان این آرا را اجرایی کرد.

در بخشی از رای کمیته انضباطی، پرونده تخلف رئیس کانون هواداران باشگاه سپاهان مفتوح است، یکی از اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال گفت: شناسایی کردیم. ویژگی های لیدرها از طریق مدیران کل باشگاه ها در خصوص سرپرست یکی از باشگاه ها، متاسفانه رئیس کانون هواداران آن باشگاه همکاری نکرد و هویت برخی از آنها هنوز مشخص نشده است با همکاری نهادهای رسمی این افراد شناسایی و احکام آنها صادر خواهد شد.

حسنوند با بیان اینکه کمیته انضباطی در صدد اعمال حداقل مجازات است، یادآور شد: در برخی از برنامه ها و رسانه ها می گویند کمیته انضباطی ظرف چند روز 45 میلیارد تومان حکم صادر کرد اما در واقعیت اینطور نیست. بسیاری از آرا را می توان در دادگاه تجدید نظر باطل کرد. بسیاری از این آرا تعلیقی هستند. هدف ما بازدارندگی است و قوه قضاییه به هیچ وجه به دنبال درآمدزایی نیست.

عضو کمیته انضباطی اضافه کرد: تجربه نشان داده که تاثیر بحث جریمه روی بازیکنان بسیار بیشتر از محرومیت است. شاید جالب باشد بدانید که برخی از بازیکنان معروف و محبوب وقتی جریمه می شوند به روش های مختلف پیام می دهند که ای کاش ما را محروم می کردند اما جریمه نمی شدیم! یعنی برای برخی از بازیکنان ضرر مالی بیشتر از محرومیت است. جالب است که همین بازیکنان بعد در فضای مجازی خود را به عنوان بازیگر متعصب نشان می دهند و متعصبان را علیه مراجع قضایی تحریک می کنند، در حالی که خودشان در صحبت های خصوصی می گویند ما را محروم کنید اما جریمه نکنید.

وی در ادامه گفتگو با اشاره به جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی اظهار داشت: این تصمیم نه کمیته انضباطی است و نه ما. در برخی رسانه ها این تصمیم به اشتباه به کمیته انضباطی نسبت داده شده است. من نمی دانم این دستور از کجا صادر شده است.

عضو کمیته انضباطی یادآور شد: لازم نیست مستقیم بگویم. رویه ها در کمیته انضباطی بی طرف است. اکثر اعضای کمیته انضباطی قاضی هستند و تا به حال ندیده ام که خواسته کسی روی آرا تاثیر بگذارد. رسانه ها باید از منظر فنی به جملات برخورد کنند. مثلاً اگر قرار است یک برنامه رسانه ملی یک رای را بررسی کند، این کار باید توسط یک وکیل انجام شود نه مدیران عامل دو باشگاه که ممکن است از هر دو طرف اعتراض داشته باشند. این بررسی ها باید فنی باشد، نه متعصبانه. هدف ما پیشگیری است. ما احساسات فوتبال را درک می کنیم و بسیاری از صحبت های بعد از بازی طبیعی است، اما هدف ما حفظ زیبایی فوتبال در زمینه اخلاقی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.