افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

عضو اتاق بازرگانی: درآمد سرانه لیبی و عراق بیشتر از ایران است.

  • کد خبر : 178391
عضو اتاق بازرگانی: درآمد سرانه لیبی و عراق بیشتر از ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایسنا: مسعود دانشمند، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه یکی از شاخص های مورد توجه صندوق بین المللی پول و سازمان ملل درآمد سرانه است، اظهار کرد: در منطقه منا (منا) خاورمیانه و شمال آفریقا) درآمد سرانه قطر 82000 دلار، امارات متحده عربی 51000 […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایسنا: مسعود دانشمند، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه یکی از شاخص های مورد توجه صندوق بین المللی پول و سازمان ملل درآمد سرانه است، اظهار کرد: در منطقه منا (منا) خاورمیانه و شمال آفریقا) درآمد سرانه قطر 82000 دلار، امارات متحده عربی 51000 دلار و به همین ترتیب، عراق با 6000 دلار، لیبی با 6000 دلار و ایران با 5000 دلار و تنها کشورهایی که از ایران عقب هستند مراکش و مصر هستند. با 4000 دلار درآمد سرانه کشورها نشان می دهد که کشورهای نفت خیز خلیج فارس به جز ایران و عراق بیش از 20 هزار دلار درآمد سرانه دارند.

و افزود: شاخص بعدی تولید ناخالص داخلی است. سوئیس با 80 هزار دلار برای هر نفر اولین کشور است، سپس در لیست پایین به قطر با 60 هزار دلار می رسیم و پس از آن آمریکا با 59 هزار دلار، کانادا با 45 هزار دلار، کویت با 27 هزار دلار، ترکیه با 10 هزار دلار و در نهایت ایران با 10 هزار دلار قرار دارند. در ردیف 95 با 5000 دلار. . البته ما کشور ثروتمندی هستیم، اما نمی دانیم چگونه از ثروت خود استفاده کنیم.

شاخص بعدی سرانه بدهی خارجی است که در مورد ایران پایین بود، دانشمند تصریح کرد: نباید خیلی خوشحال باشیم که بدهی هایمان کم است. یعنی ما زندگی کارمندی داریم و هیچ نوع سرمایه گذاری و حرکتی به سمت آینده نداریم. هر چیزی را که برمی داریم، می خوریم، استفاده می کنیم و تمام می کنیم. کشورهای بدهکار توانسته اند از منابع جهان استفاده کنند. در 20 سال گذشته متوسط ​​سرمایه گذاری خارجی در ایران 2 میلیارد دلار در سال بوده است و سالانه 10 میلیارد دلار فرار سرمایه داریم.

این دانشمند در مراسم معرفی کتاب «استراتژی ها و تئوری های فروش در آمریکای شمالی» نوشته محمد وحیدراد درباره ارتباط با کانادا نیز گفت: باید بررسی کنیم که کدام کارخانه ها از کانادا می توانند برای کار به ایران بیایند. این تولید باید به آن برند کانادایی ارزش افزوده بدهد. از طرفی ایران کالاهایی دارد که می توانیم در آنجا عرضه کنیم و برای مصرف کننده ارزان تر خواهد بود. ایران انرژی، نیروی کار، فناوری و ماشین‌آلات را دارد و می‌تواند تولید را ارزان‌تر کند و بازار ثابتی برای آن کارخانه‌ها فراهم کند. از نظر حقوقی ما هیچ مشکلی برای تجارت با کانادا نداریم. در زنجیره ارزش می توانیم از کانادا شروع کنیم و مدل ایجاد کنیم و سپس با استرالیا، آلمان و سایر کشورها همکاری کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.