افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

عضویت عارف در مجمع تشخیص چه تاثیری بر دولت چهاردهم دارد؟

  • کد خبر : 306995
عضویت عارف در مجمع تشخیص چه تاثیری بر دولت چهاردهم دارد؟

آفتاب نیوز: یکی از اعضای هیئت موسس حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه عارف فردی باسواد و باتجربه است، گفت: از نظر سیاسی نیز او معتدل است و افراطی نیست؛ اما از نظر سیاسی نیز فردی معتدل است. و در واقع می توان گفت که برون فرقه ای است. یعنی با شعارها و معیارهایی […]

آفتاب نیوز:

یکی از اعضای هیئت موسس حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه عارف فردی باسواد و باتجربه است، گفت: از نظر سیاسی نیز او معتدل است و افراطی نیست؛ اما از نظر سیاسی نیز فردی معتدل است. و در واقع می توان گفت که برون فرقه ای است. یعنی با شعارها و معیارهایی که آقای دکتر مدزیکیان و همکارانشان برای تشکیل کابینه مطرح کردند، آقای دکتر عارف کاملاً مناسب است و در این چارچوب است; لذا انتخاب مبارکی است و انشاالله آثار مثبتی خواهد داشت.

محمد هاشمی در خصوص انتخاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول مسعود بیزیکیان در دولت چهاردهم اظهار کرد: دکتر عارف فردی باسواد و عالم است و استاد دانشگاه بوده و هست. یعنی از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. از نظر تجربه هم چون اولین نماینده دولت آقای خاتمی بود، تجربه خوبی در این زمینه دارد.

عضو هیئت موسس حزب کارگزاران سازندگی افزود: از منظر سیاسی میانه رو است و افراطی نیست. و در واقع می توان گفت که برون فرقه ای است. یعنی با شعارها و معیارهایی که آقای دکتر مدزیکیان و همکارانشان برای تشکیل کابینه مطرح کردند، آقای دکتر عارف کاملاً مناسب است و در این چارچوب است; لذا انتخاب مبارکی است و انشاالله آثار مثبتی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر عضویت محمدرضا عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام در موفقیت دولت چهاردهم، گفت: باید در کشور همسویی وجود داشته باشد و همانطور که آقای دکتر مزیکیان بارها گفته اند باید همسویی وجود داشته باشد. هیچ دعوا یا تعامل یا رفاقتی وجود نخواهد داشت. بنابراین عضویت در هیئت تشخیص تناسب نکته مثبتی است که دکتر عارف دارند و اینها به تسهیل پرونده ها کمک می کند.

هاشمی یادآور شد: موضوع مهمی که در کشور ما وجود دارد و در گذشته متحمل ضرر و زیان شده ایم، بحث «اعتماد» است. هم مردم به مسئولان اعتماد کنند و هم مسئولان بالاتر به مسئولان پایین تر. مثلاً اگر رهبری به رهبران اعتماد دارند، جنبه های مثبت قضیه است که به حل مشکلات و جلب اعتماد مردم کمک می کند.

وی تاکید کرد: نقش معاون اول تهیه مصوبات دولت و ارتباط و تعامل با آنها در چارچوب وظایف هیئت دولت است. در چارچوب وظایف معاون اولی به نظر من کاملاً موفق است و می تواند; چون تجربه و دانش دارد. از نظر سیاسی همانطور که گفتم هیچ وابستگی مانع آن نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.