افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

عضویت ایران در برجام تحریم‌ها را باز کرد

  • کد خبر : 149868
عضویت ایران در برجام تحریم‌ها را باز کرد

به گزارش بازار، استانیسلاو پریچین در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر عضویت ایران در سازمان همکاری های اقتصادی و برجام بر روابط دوجانبه ایران و روسیه گفت: در گذشته به دلیل تبعات همکاری اقتصادی با ایران در … در شرایط تحریم، برخی کشورها عضویت کامل جمهوری اسلامی را رد کردند، در سازمان هایی مانند […]

به گزارش بازار، استانیسلاو پریچین در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر عضویت ایران در سازمان همکاری های اقتصادی و برجام بر روابط دوجانبه ایران و روسیه گفت: در گذشته به دلیل تبعات همکاری اقتصادی با ایران در … در شرایط تحریم، برخی کشورها عضویت کامل جمهوری اسلامی را رد کردند، در سازمان هایی مانند بریکس مورد استقبال قرار نگرفتند، اما در شرایط کنونی که روسیه تحت تحریم های گسترده است، نقاب ها بریده می شود، هیچ کس از تهدیدهای خارجی و همه نمی ترسد. واقعیت جدید را پذیرفته است.

به گفته این کارشناس سیاسی، در این شرایط، عضویت کامل ایران در برجام نشانه بسیار خوبی برای تقویت بیشتر روابط اقتصادی روسیه با ایران است.

وی با اشاره به برخی تحلیل ها مبنی بر اینکه غرب برای روسیه اولویت بیشتری نسبت به ایران دارد، گفت: در شرایط کنونی ایران شریک تجاری خودکفا و جذابی برای روسیه است و توافقات اخیر بین دو کشور در مورد ساخت و ساز راه آهن رشت – آستارا و فازهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر نشان می دهد که ایران و روسیه بدون توجه به تحریم های غرب به دنبال گام های عملی برای افزایش همکاری های اقتصادی خود هستند.

پریچین همچنین درباره تاثیر نشست منطقه ای اخیر وزرای ایران، آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه در قالب 3+3 برای حفظ ثبات منطقه قفقاز جنوبی گفت: شکی نیست که چنین دیدارهایی باید ادامه یابد. و ما باید همه مسائل را با هم بررسی کنیم، روسیه نقاط مشترک زیادی با ایران در منطقه دارد و اینگونه دیدارها از نظر گفتگوهای منطقه ای و همچنین تقویت تعاملات ایران و روسیه بسیار مهم است.

به گفته این کارشناس سیاسی، با تکمیل پروژه راه آهن رشت – آستارا در سال 2027 امکان دسترسی به خلیج فارس از طریق کریدور شمال – جنوب فراهم می شود و این دسترسی باعث رونق روابط اقتصادی ایران و روسیه می شود.

پریچین با اشاره به نقش راهبردی ایران در حل مناقشات منطقه قفقاز گفت: این مذاکرات همچنین نشان می دهد که کشورهای منطقه قادر به حل مشکلات بدون نیاز به بازیگران خارجی هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.