افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

عصبانیت نتانیاهو از سفیر تل آویو در واشنگتن/ بیشتر تلاش کن! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 29510
عصبانیت نتانیاهو از سفیر تل آویو در واشنگتن/ بیشتر تلاش کن!  – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از اقدامات مایک هرتزوگ، سفیر تل آویو در واشنگتن به شدت عصبانی است. همچنین برادر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی است. بر اساس این گزارش که شبکه 13 رژیم صهیونیستی آن را منتشر […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از اقدامات مایک هرتزوگ، سفیر تل آویو در واشنگتن به شدت عصبانی است. همچنین برادر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش که شبکه 13 رژیم صهیونیستی آن را منتشر کرد، نتانیاهو چند روز پیش در دیداری که با مایک هرتزوگ داشت، درباره تنش روابط تل آویو و واشنگتن صحبت کرد.

نتانیاهو در این دیدار خشم و انزجار خود را از عدم دعوت کاخ سفید برای سفر به آمریکا ابراز کرد.

در آن جلسه به مایک گفت: باید بیشتر تلاش کنی تا کاخ سفید مرا دعوت کند.

به گفته منابع دیپلماتیک، نتانیاهو از سفر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی به نیویورک و واشنگتن در روزهای آینده و دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید خوشحال نیست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیراً در یک نشست تلفنی تاکید کرد که اولین فردی که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بود. اما هنوز از او خواسته تا در کاخ سفید شرکت کند دعوت نشده است.

این واقعیت که ایالات متحده از نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید دعوت نکرده است، به عقیده بسیاری از تحلیلگران، خشم دولت کابینه نتانیاهو در مورد اصلاحات قضایی و گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و سخنان وزرای کابینه وی است.

تحلیلگران صهیونیست گفتگوی اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با CNN علیه کابینه نتانیاهو را نشانه تنش عمیق در روابط واشنگتن و تل آویو دانستند.

بایدن در جریان این مصاحبه تلویزیونی بدون ذکر نام وزرای کابینه نتانیاهو از جمله ایتمار بنگویر و بتسلیل اسموتریچ (وزیر امنیت داخلی و دارایی) گفت: وزرای نتانیاهو عامل وضعیت بحرانی کرانه باختری هستند.

بایدن حتی پا را فراتر گذاشت و گفت: کابینه امنیتی نتانیاهو افراطی ترین شخصیت هایی را دارد که من تا به حال ملاقات کرده ام و من را به زمانی می برد که گلدا مایر نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بود.

آبراهام بن تسفی، تحلیلگر صهیونیست در این رابطه گفت: سخنان اخیر بایدن دوران جدید و نگران کننده ای از جنگ سرد چند ماهه واشنگتن و تل آویو را آغاز کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.