افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

عشایر نوروزی در نوروز 1403 اسکان می یابند

  • کد خبر : 223865
عشایر نوروزی در نوروز 1403 اسکان می یابند

به گزارش بازار، شایان نادری در اولین نشست ملی هماهنگی برپایی اردوهای عشایری نوروزی در نوروز 1403 با حضور مدیران ستادی و استانی امور عشایری افزود: باید از این فرصت برای معرفی سبک زندگی استفاده کنیم. و ظرفیت های تولیدی، فرهنگی و گردشگری عشایر. رئیس سازمان امور عشایری ایران تصریح کرد: کمپ ها و کمپ […]

به گزارش بازار، شایان نادری در اولین نشست ملی هماهنگی برپایی اردوهای عشایری نوروزی در نوروز 1403 با حضور مدیران ستادی و استانی امور عشایری افزود: باید از این فرصت برای معرفی سبک زندگی استفاده کنیم. و ظرفیت های تولیدی، فرهنگی و گردشگری عشایر.

رئیس سازمان امور عشایری ایران تصریح کرد: کمپ ها و کمپ های عشایری باید برای ترویج بوم شناسی و فرهنگ عشایر ایجاد و به عنوان نمونه خوبی از گردشگری کشور به مسافران نوروزی نشان داده شود.

نادری با بیان اینکه کنترل شدید اردوگاه های عشایری در ایام نوروز انجام می شود، تصریح کرد: وظایفی در دستورالعمل راه اندازی اردوگاه های عشایری مشخص شده است و امور عشایری استان ها و تعاونی های عشایری باید بر اساس دستورالعمل ها و رویه ها وارد عمل شوند. اردوگاه های عشایری.

وی افزود: انتظار ما این است که نوروزگاه های عشایری با ساماندهی بهتر و حضور پررنگ تر تعاونی های عشایری و استفاده حداکثری از این فرصت ویژه در راستای منافع اقتصادی عشایر در نوروز 1403 برگزار شود.

«حجت الاسلام سید عبدالله بحرینی» رئیس نماینده ولی قانونی در سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه در قرآن کریم بر پیاده روی و سفر در خشکی تاکید فراوانی شده است. سفر را موجب سلامت جسم و روح انسان دانست و گفت: این فرصتی طلایی است تا مردم را به زندگی در طبیعت و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم عشایر در ایام نوروز ببریم.

بابا: داشتن نوروزگاه می تواند آثار و برکات زیادی برای عشایر داشته باشد و به درآمد آنها کمک مالی کند.

سیاوش احمدی میرقاید معاون مدیریت منابع و توسعه سازمان امور عشایری ایران با اشاره به استقبال مردم از اردوهای نوروزی عشایری در سال های اخیر گفت: در نوروز 1402 تعداد 800 چادر چادر نوروزی و در 30 کمپ عشایری وجود داشت. و در 60 کیلومتری دسترسی ها و مراکز گردشگری شهرهای کشور که با استقبال خوب مسافران مواجه شد.

وی افزود: صنعت گردشگری عشایری یکی از ظرفیت های درآمدزا برای کشور است زیرا در هیچ کجای دنیا چنین تنوع قومیتی و زیستی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه های نوروزی فرصت بی نظیری برای درآمد عشایر است، یادآور شد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی خدمات سفر در ایام نوروز است و در ستادی که ایجاد شده است تعداد بیشتری وجود دارد. بیش از 22 دستگاه همکار، یکی از این دستگاه ها سازمان امور عشایری است.

لازم به ذکر است مسافران عشایری از سال 1396 در برنامه های خدمات سفر کشور قرار گرفته اند، پس از اپیدمی کرونا متوقف شده و در سال 1401 پس از رفع بیماری کرونا مجدداً آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.