افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

عسگری: مجوز افزایش 40 درصدی خودرو جای تاسف دارد

  • کد خبر : 123940
عسگری: مجوز افزایش 40 درصدی خودرو جای تاسف دارد

انتقاد مهدی عسگری از روند افزایش مستمر قیمت خودرو بیان کرد: کمیسیون صنایع از ابتدای مجلس یازدهم تحول را دنبال کرد و صنعت خودرو را رقابتی کرد و از این حیث قانون ساماندهی صنعت خودرو را در راستای ارتقای کیفیت و افزایش عرضه تصویب کرد. خودروهای داخلی و واردات خودروهای فرسوده و نو، اما همچنان […]

انتقاد مهدی عسگری از روند افزایش مستمر قیمت خودرو بیان کرد: کمیسیون صنایع از ابتدای مجلس یازدهم تحول را دنبال کرد و صنعت خودرو را رقابتی کرد و از این حیث قانون ساماندهی صنعت خودرو را در راستای ارتقای کیفیت و افزایش عرضه تصویب کرد. خودروهای داخلی و واردات خودروهای فرسوده و نو، اما همچنان خودروسازان هر ماه از شورای رقابت درخواست مجوز افزایش قیمت دارند.

نماینده کرج ادامه داد: در مقابل فشارهایی که دو خودروساز از طریق احتکار، کمبود عرضه، کاهش تولید وارد می کنند و اخیراً با افزایش آپشن ها و استانداردهای اجباری، مجوز افزایش قیمت را از شورای رقابت دریافت کردند، در حالی که اجرا تدوین استاندارد اجباری یکی از وظایف خودروسازان در سال های گذشته بود.

وی در ادامه تنزل جایگاه و تغییر نقش شورای رقابت به عنوان تنها مرجع رسیدگی به رویه های ضدرقابتی را خطری برای این نهاد قدرتمند عنوان کرد و اظهار داشت: شورای رقابت با توجه به تغییرات ظاهری و میلیون‌ها دستگاه خودرو، مجاز به افزایش 40 درصدی یک خودروساز و صادرات 70 تا 180 میلیون تومبا توسط خودروساز دیگر، جای تاسف و تأسف دارد، زیرا روند تولید 6 ماهه سال 1402 نسبت به سال گذشته حکایت از رشد تولید 430 هزار دستگاهی دارد اما کاهش 9 تا 18 درصدی عرضه را نشان می دهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: افزودن برخی آپشن های ارزان قیمت با پرداخت هزینه بیشتر در حق مشتریان ناعادلانه است، خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چرا خودروسازان باید از خودرو استفاده کنند. بهانه افزودن آیا باید برای پسوند نام خودرو و نصب آپشن از متقاضیان هزینه های گزافی دریافت کرد؟ در حالی که خودروسازان حتی اطلاعات جدیدی از مدل ها منتشر نکرده اند و به نظر می رسد خودروساز برای جبران هزینه های خود می خواهد محصولات قدیمی خود را رنگ آمیزی کند و به عنوان خودروهای جدید به بازار عرضه کند. اما چرا وزارت حراست به عنوان متولی صنعت، آنها را ملزم به توسعه محصول نمی کند؟ با این رویکرد باید به بهانه تغییر نام، استاندارد یا بروز رسانی منتظر افزایش قیمت محصولات دیگر شرکت های خودروسازی باشیم.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس تصریح کرد: در حالی که خودروسازان بزرگ دنیا با بحران های متعددی در بازار تولید و فروش و اخیراً بحران انرژی مواجه شده اند، خودروسازان داخلی ما دو سال پیش و بدون رضایت مشتری محصولات خود را به فروش رسانده اند. آنچه فروخته شده را به قیمت فردا بفروشید و ضرر کنید.

عسگری افزود: راه حل خروج خودروسازان از زیان رفع تضاد منافع و تعیین نقش ساختار سهام و تضاد قطعه سازان و خودروسازان، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های گزاف و ارتقای کیفیت محصولات است. .

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.