افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

عزم وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد تعادل در بازار گوشت، مرغ و تخم مرغ

  • کد خبر : 155418
عزم وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد تعادل در بازار گوشت، مرغ و تخم مرغ

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون موارد مهمی از جمله نحوه اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان و چرایی را مطرح کردند. واردات برنج در زمان برداشت انجام می شود. همچنین دلیل عدم وجود صنایع […]

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون موارد مهمی از جمله نحوه اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان و چرایی را مطرح کردند. واردات برنج در زمان برداشت انجام می شود. همچنین دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی چیست؟

وی تصریح کرد: تاکنون وزارت جهاد کشاورزی در دوران وزارتخانه های نیکبخت توانسته عملکرد خوبی داشته باشد هرچند مشکلات این وزارتخانه زیاد است. گویی همه دولت ها وزارت کشاورزی را آخرین وزارت کشور مهم می دانند که این وزارت کشور باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس، صیادی، صنایع تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ها و دامداری را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و تصریح کرد: در ماه های اخیر تعادل بین صادرات و واردات در بازار گوشت رعایت شده است. طیور، تخم مرغ و حتی کودهای شیمیایی در شرایطی قرار داریم که مدیریت این بازار منجر به صادرات 130 هزار تن تخم مرغ شده است در حالی که قبل از این کمبود داشتیم و سال گذشته مجبور بودیم گوشت ترکی و گرم وارد کنیم. “

اعظمی افزود: در شرایط فعلی نه تنها در بازار داخلی تعادل برقرار شده است، بلکه صادرات متوقف نمی شود یعنی پس از اشباع بازار داخلی، مازاد آن صادر می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این سیاست وزیر کشاورزی عنوان کرد که به هیچ عنوان از صادرات محصولات کشاورزی جلوگیری نمی شود. حالا سیب زمینی در انبارها و حتی زمین های کشاورزی در دست کشاورز مانده و قیمت سیب زمینی کیلویی 5000 تومان حتی کفاف هزینه برداشت را نمی دهد. وضعیتی که به زودی در بازار پیاز و مرکبات با آن مواجه خواهیم شد.

اعظمی در عین حال بر کاهش شکاف قیمتی محصول در اراضی کشاورزی تا لحظه توزیع و رسیدن به جمعیت تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.