افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

عرضه گاز صنعتی در شرایط پیک مصرف از طریق پذیرش گواهی پس انداز بورس

  • کد خبر : 222709
عرضه گاز صنعتی در شرایط پیک مصرف از طریق پذیرش گواهی پس انداز بورس

به گزارش بازار، ساجد کشفی امروز (سه شنبه 24 اسفندماه) در اولین نشست بازار بهینه سازی، حسابداری و مدیریت انرژی با اشاره به اینکه مدیریت انرژی و کربن در مهر ماه سال 1402 در شرکت ملی گاز ایران ایجاد شد، گفت: بهینه سازی مشتریان یکی از معاونان این مدیریت است. وی افزود: نقش دستگاه های […]

به گزارش بازار، ساجد کشفی امروز (سه شنبه 24 اسفندماه) در اولین نشست بازار بهینه سازی، حسابداری و مدیریت انرژی با اشاره به اینکه مدیریت انرژی و کربن در مهر ماه سال 1402 در شرکت ملی گاز ایران ایجاد شد، گفت: بهینه سازی مشتریان یکی از معاونان این مدیریت است.

وی افزود: نقش دستگاه های مختلف در بهینه سازی انرژی مطرح شده است و اگر بخواهیم در زمینه بهینه سازی گام های جدی برداریم باید این موضوع به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مهمترین اقدام زیرساختی در شرکت ملی گاز برای بهینه سازی مصرف انرژی در این شرکت ایجاد شد، گفت: پذیرش گواهینامه صرفه جویی انرژی گاز در تبادل انرژی با شرکت ملی گاز با هدف راه اندازی بازار انرژی و بهینه سازی زیست محیطی در بخش گاز، با این گواهی می توان گاز را حتی در دوره پر مصرف نیز تامین کرد.

کشفی افزود: سه طرح به عنوان طرح های احتمالی تعریف شده است که امکان صدور اوراق پس انداز برای آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات زیربنایی، احیای ظرفیت ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف است تا صنایعی که بیش از الگوی مصرف گاز مصرف می کنند، مازاد مصرف را به قیمت صادرات دریافت کنند.

رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: اقداماتی از جمله طرح همگانی سازی بهینه سازی در استان یزد، کمپین 10 درصدی صرفه جویی در مصرف گاز و جستجو برای رفع چالش هفدهمین مقررات ملی ساختمان انجام شد. به عنوان اقدامات فوری برای عبور از فصل 1402.

کشفی با اشاره به اقدامات کوتاه مدت برای بهینه سازی مصرف گاز گفت: طرح تغییر فناوری کوره های هافمن، طراحی و تدوین پیوست انرژی برای متقاضیان گاز طبیعی غیر خانگی، بررسی و تحلیل داده های مصرف انرژی برای بررسی برخی طرح ها و همکاری کردن. با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در اجرای طرح گردشگری سبز در این زمینه انجام شده است.

وی به تهیه و تدوین اطلس ملی بهینه سازی مصرف گاز در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: پروژه ها، انرژی های نو و تجدیدپذیر نیز با هدف تنوع بخشی به سبد مصرف انرژی و کاهش عدم تعادل گاز رصد شده است. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.