افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

عرضه خودرو در سامانه یکپارچه از فردا آغاز می شود

  • کد خبر : 148887
عرضه خودرو در سامانه یکپارچه از فردا آغاز می شود

به گزارش بازار، سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد عرضه محصولات جدید یا ظرفیت های خالی موجود برخی خودروسازان از روز دوشنبه 30 آذرماه آغاز و تا روز چهارشنبه 31 آذرماه ادامه دارد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عرضه محصولات جدید، خالی بودن ظرفیت ها به دلیل خروج […]

به گزارش بازار، سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد عرضه محصولات جدید یا ظرفیت های خالی موجود برخی خودروسازان از روز دوشنبه 30 آذرماه آغاز و تا روز چهارشنبه 31 آذرماه ادامه دارد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عرضه محصولات جدید، خالی بودن ظرفیت ها به دلیل خروج متقاضیان و افزایش تولید، در راستای اجرای مصوبات کارگروه خودرو شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای تمامی متقاضیان خودرو، قابلیت هایی که خودروسازان می توانند از طریق سامانه یکپارچه ارائه کنند، ارائه می شود.

طرح های عرضه شامل طرح عادی، طرح خودروی فرسوده و طرح حمایت خانواده و جوانان (فقط برای مادران واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب سازمان ثبت احوال) می باشد. مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بر عهده متقاضی می باشد. لازم به ذکر است، تخصیص خودرو برای متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانان بر اساس ماده 12 قانون حمایت از خانواده و جوانان انجام می شود.

بر اساس اعلام شرکت های ایران خودرو (هایما 7x)، آرین پارس (لاماری EAMA)، کرمان موتور (JAC j4، JAC S3، KMC X5)، ایلیا (دایون Y7) و سانیار موتور پارسیان (تیگارد) امکان فروش فوق العاده محصولات خود را با حداکثر مدت زمان تحویل سه ماه انجام می دهد.

سامانه انتخاب خودرو از روز دوشنبه مورخ 20/09/1402 لغایت ساعت 23:59 روز چهارشنبه 22/09/1402 فعال می باشد.

بر این اساس کلیه متقاضیانی که واجد شرایط زیر باشند می توانند در سامانه ثبت نام کنند:

1- برای کلیه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد تحویل خودرو آنها در فصول بعدی یا 1403 مشخص شده است (متقاضیانی که در طرح های جایگزینی قبلی شرکت کرده اند و یا در طرح های عرضه خودرو وارداتی شرکت کرده باشند، امکان انتخاب ندارند. یک خودرو امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از بین محصولات ارائه شده وجود دارد.

۲- کلیه متقاضیانی که تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده و دارای شرایط عمومی مندرج در ماده ۴ آیین نامه بازار خودروهای سواری توسط شورای رقابت باشند امکان ثبت نام و انتخاب خودرو را دارند.

شرایط عمومی (طرح عادی) مندرج در ماده 4 آیین نامه تنظیم بازار خودروهای سواری توسط شورای رقابت:

1. هر کد ملی می تواند از تمامی شرکت های خودروسازی یک وسیله نقلیه خریداری کند.

2. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.

3. داشتن گواهینامه رانندگی برای خریداران خودرو الزامی است.

4. متقاضیانی که در 48 ماه گذشته در شرکت های ایرانی خودرو و سایپا و در 24 ماه گذشته در سایر شرکت های خودروسازی اقدام به ثبت یا صدور فاکتور (کلیه روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) کرده اند، می توانند ثبت نام و خرید. من ماشین ندارم

5. متقاضیانی که ثبت نام فعال دارند نمی توانند اقدام به ثبت نام و خرید خودرو نمایند.

6. انتقال امتیاز و حقوق خرید خودرو از اشخاص (از جمله با وکالت) و همچنین فروش محموله های خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.

* متقاضیان بسته به نوع فروش فوری پس از انصراف و اعلام مهلت پرداخت از سوی خودروساز، باید در مدت زمان تعیین شده (حداکثر 5 روز) نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

*کلیه افرادی که دعوتنامه دریافت کرده اند یا خودرو خریداری کرده اند و متقاضیانی که در طرح های جایگزینی سیستم قبلی یا طرح عرضه خودرو وارداتی شرکت کرده اند، امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت و مشمول این طرح نمی شوند.

برای سهولت در انجام کار پیشنهاد می شود متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت های مذکور مراجعه نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.