افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

عرضه اولیه ستاره خلیج فارس در بورس

  • کد خبر : 402428
عرضه اولیه ستاره خلیج فارس در بورس

به گزارش بازار، عارف نوروزی در جلسه مجمع عمومی عادی که صورت های مالی منتهی به 10 خرداد 1403 را تصویب کرد که بعدازظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه شستا دارای 9 هلدینگ است که 6 مورد سهامداری و 3 مشارکت آماده است، اظهار داشت: شرکت شستا دارای 9 سهام است. وی برای […]

به گزارش بازار، عارف نوروزی در جلسه مجمع عمومی عادی که صورت های مالی منتهی به 10 خرداد 1403 را تصویب کرد که بعدازظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه شستا دارای 9 هلدینگ است که 6 مورد سهامداری و 3 مشارکت آماده است، اظهار داشت: شرکت شستا دارای 9 سهام است. وی برای ورود به بازار سرمایه گفت: 20 درصد شرکت های شستا 80 درصد سود و 80 درصد شرکت ها تنها 20 درصد سود شستا دارند. همچنین 89 درصد بودجه در شش ماهه پرچالش سال 1403 محقق شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال به سود 100 درصدی دست خواهم یافت به شرطی که اجازه دهند بدون تقسیم حداکثر سود سرمایه گذاری کنیم.

بر اساس ابلاغیه دولت، شستا باید از مدیریت 80 درصد سهام برخی شرکت ها حذف شود تا مدیریت بهینه و بهره وری انجام شود. علاوه بر این، شستا مجاز به مالکیت بیش از 20 درصد از سهام یک شرکت نخواهد بود.

برای بهینه‌سازی و ارتقای شرکت‌های با عملکرد ضعیف، تا سقف 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی به این بخش‌ها تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 11 میلیارد تن پرونده مالیاتی به نفع شرکت های شستا حل و فصل شده است، گفت: ایجاد کمیته حقوقی منجر به حل اختلافات مالیاتی بالغ بر 19 میلیارد تن به نفع شرکت های شستا شده است.

نوروزی گفت: بر اساس ماده 28، برنامه فروش 48 شرکت کوچک تحت کنترل و 13 شرکت کوچک تحت مدیریت در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، 9 شرکت از گروه شستا آماده عرضه اولیه هستند که مهمترین آنها شرکت نفت خلیج فارس است. همچنین زیان 16 درصدی ارزی سال گذشته باعث کاهش سود ستاره خلیج فارس شد که امسال برطرف شد.

با استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی، گزارش مدیر کل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) تصویب صورتهای مالی سال (دوره) منتهی به 31/3/1303 و انتخاب بازرس. و بازرس قانونی از دستور کار این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.