افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

عراق در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر شرکت نکرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 184923
عراق در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر شرکت نکرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش «دیدار گلزا» به کارگردانی ابراهیم حنون که قرار بود روز سه شنبه سوم بهمن ماه در تالار اصلی اجرا شود. وی در مجموعه تئاتر شهر به دلیل مشکلات اداری در عراق نتوانست در جشنواره شرکت کند. به همین منظور با تصمیم […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش «دیدار گلزا» به کارگردانی ابراهیم حنون که قرار بود روز سه شنبه سوم بهمن ماه در تالار اصلی اجرا شود. وی در مجموعه تئاتر شهر به دلیل مشکلات اداری در عراق نتوانست در جشنواره شرکت کند.

به همین منظور با تصمیم ستاد جشنواره تئاتر فجر، نمایش «هملت» به کارگردانی هایک اسرافیلیان از ارمنستان از روز سه شنبه سوم بهمن ماه بار دیگر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.

کارگردان نمایش «عیادت از گلوزا» از عراق با ارسال نامه ای که ترجمه آن در زیر آمده است، علت نیامدن به ایران را تشریح و از مدیریت جشنواره بین المللی تئاتر فجر عذرخواهی کرد.

این توضیح می گوید:

«علت ممنوعیت شرکت نمایش عراقی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

سال هاست که ما هنرمندان عرب احساس می کنیم که در انجمن های بین المللی نقشی نداریم… تئاتر عراق با کمک های متعدد خود جوایز مهم و پیشرفته ای را به دست آورده است… امید زیادی داشتیم که نمایش (C4 Galwatha) در فجر جشنواره بین المللی تئاتر که از بیستم و یکم تا سی و یکم دی ماه در تهران برگزار می شود. اجازه دهید تاکید کنیم که عراق سال گذشته جایزه اول را برای بهترین اجرای تئاتر ادغام شده با نمایش (امل) و جوایز دیگر دریافت کرد. اما بوروکراسی اداری و وزارتی در پاسخ به این دعوت که در تاریخ 12/5/2023 دریافت کردیم…

ما در این ماراتن بروکراتیک ادامه دادیم تا اینکه دیشب مدیر کل با من تماس گرفت و به من گفت که برای فردا یکشنبه بلیت تهیه می کند، هرچند دستور وزیر در برنامه ها تا دوشنبه که امروز صادر نشده بود و امروز است. افتتاحیه جشنواره… این امر باعث سردرگمی در تعهدات کادر فنی و ناامیدی مدیریت جشنواره جهانی فجر به دلیل عدم حرفه ای بودن ما در پاسخگویی به دعوت نامه یا عذرخواهی رسمی آنگونه که به صورت دیپلماتیک انجام شد، شد. .

در این شرایط از مدیریت جشنواره جهانی فجر بابت اشتباهی که شخصا مرتکب نشدم و همچنین به نمایندگی از تمامی عوامل همکاری در این کار عذرخواهی می کنم.

در عین حال از عدم حضور تئاتر عراق در این مشارکت مهم به دلیل سهل انگاری رهبری و وزارتخانه در تکمیل مشارکت بین المللی خود که اولین حضور تئاتر عراق در سطح بین المللی برای سال 2024 بود، عذرخواهی می کنم. ..

من نمی خواهم با این محرومیت، که معتقدم عمدی است، محافظه کارتر باشم، اما امیدوارم با برنامه های عراق این اتفاق تکرار نشود.

ابراهیم حنون کارگردان و علی محمود السودانی هستند.

نمایش «هملت خاموش» یکشنبه 19 بهمن ماه تنها ساعت 17 اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.