افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

عراق از چندین کشور تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند.

  • کد خبر : 235536
عراق از چندین کشور تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند.

اخبار خاورمیانه: یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه گفت: عراق کمیته های فنی و نظامی را برای امضای قرارداد خرید تسلیحات ضد هوایی به چندین کشور اعزام کرده است. به گزارش خبرگزاری رسمی عراقرسول گفت که عراق برای خرید رادارها با فرانسه قراردادی امضا کرده و برخی از آنها قبلاً وارد […]

اخبار خاورمیانه: یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه گفت: عراق کمیته های فنی و نظامی را برای امضای قرارداد خرید تسلیحات ضد هوایی به چندین کشور اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراقرسول گفت که عراق برای خرید رادارها با فرانسه قراردادی امضا کرده و برخی از آنها قبلاً وارد شده اند.

وی با اشاره به اقدامات عراق برای تکمیل سامانه های راداری، تصریح کرد: فرماندهی پدافند هوایی توانایی رصد رادار و رهگیری حرکت هواپیماها در حریم هوایی عراق را دارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: کمیته های فنی و نظامی به چندین کشور سفر کردند و پیشنهاداتی را به آنها ارائه کردند و از تسلیحات ضد هوایی نیز بازدید کردند.

وی افزود: در صورت امضای قرارداد برای خرید تسلیحات یا سامانه های پیشرفته، این موضوع اعلام خواهد شد.

هفته گذشته خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از برخی منابع مطلع سمیر زکی حسین المالکی، فرمانده نیروی هوایی عراق، چهارم مارس در جریان یک سفر چهار روزه برای دیدار با مقامات نظامی و شرکت های دفاعی کره جنوبی وارد کره جنوبی شد.

منابع مورد استناد افزودند که این ژنرال عراقی با یک فروند بالگرد KUH-1 موسوم به «سوریون» عازم مقر شرکت صنایع فضایی کره جنوبی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق از جزئیات بالگرد «سوریون» طراحی شده برای گارد ساحلی مطلع و در مقر این شرکت سوار شد.

مالکی در کره جنوبی با شین وون سیک، وزیر دفاع این کشور دیدار کرد و از دیگر شرکت های بزرگ دفاعی بازدید کرد.

این سفر در حالی انجام می شود که گزارش هایی مبنی بر اینکه عراق در حال بررسی خرید هلیکوپترهای جدید است و این گمانه زنی ها مبنی بر اینکه عراق می تواند آنها را خریداری کند، انجام می شود.

خبرگزاری رسمی عراق



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.