افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

عراقچی: ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده هستیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 391836
عراقچی: ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده هستیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با الجزیره مواضع کشورمان را در خصوص تحولات منطقه بیان کرد. عراقچی در این گفت‌وگو تاکید کرد: اگرچه ایران به دنبال جنگ و تشدید تنش در منطقه نیست، اما برای هرگونه سناریویی از سوی دشمنان خود آماده است. وزیر امور خارجه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با الجزیره مواضع کشورمان را در خصوص تحولات منطقه بیان کرد.

عراقچی در این گفت‌وگو تاکید کرد: اگرچه ایران به دنبال جنگ و تشدید تنش در منطقه نیست، اما برای هرگونه سناریویی از سوی دشمنان خود آماده است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اسرائیلی ها می توانند اراده ما را محک بزنند. خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر اساس آن ماهیت پاسخ خود را مشخص خواهیم کرد که به دقت بررسی خواهیم کرد.

عراقچی ادامه داد: «اسرائیل» به دنبال جنگ تمام عیار است و کشورهای دیگر را به این جنگ می کشاند. ایران تنها کشوری نیست که خواهان جنگ گسترده نیست، اما همه از ماهیت فاجعه بار این جنگ آگاه هستند.

و افزود: مقاومت می تواند به رژیم «اسرائیل» واکنش نشان دهد. نتانیاهو نتوانسته است به هدف خود از جنگ غزه که نابودی حماس است دست یابد و در لبنان نیز با همین وضعیت روبرو خواهد شد.

عراقچی گفت: حمایت ما (از مقاومت) به حمایت سیاسی و دیپلماتیک محدود نخواهد شد و هر آنچه لازم باشد در اختیار آنها قرار خواهیم داد. ما هرگز از حمایت از مقاومت دست نخواهیم کشید. من در بیروت اعلام کردم که ایران هرگز مقاومت را پشت سر نخواهد گذاشت.

وی افزود: دیدارهای من در بیروت جدی و خوب بود و هیچ تنشی در جریان آن وجود نداشت. ما از تصمیمات دولت لبنان و مقاومت حمایت خواهیم کرد.

عراقچی گفت: رایزنی هایی برای برقراری آتش بس، توقف جنایات، کشتار و ویرانی ها انجام دادیم. کشورهای بزرگ منطقه می توانند در تشدید تنش نقش داشته باشند. نقش عربستان سعودی در منطقه برجسته است. قطر نیز یک کشور تأثیرگذار است. ما رایزنی هایی با این دو کشور برای پایان دادن به جنگ داشتیم.

وی افزود: مجاری دیپلماتیک با آمریکا از طریق سایر کشورها باز است و به صورت غیرمستقیم تبادل نظر می کنیم. توجه جهانیان به حوادث لبنان و غزه مهمترین نتیجه این ارتباطات است. بر سر لزوم یافتن راه حل دیپلماتیک برای این بحران توافق وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.