افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

عراقچی: سیاست های جنایتکارانه اسرائیل منطقه را به سمتی خطرناک سوق می دهد

  • کد خبر : 371157
عراقچی: سیاست های جنایتکارانه اسرائیل منطقه را به سمتی خطرناک سوق می دهد

وزیر امور خارجه ایران گفت: جامعه جهانی اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به سیاست‌های واقعا جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حساس است؛ سیاست‌هایی که نه تنها منطقه، بلکه فراتر از آن را در مسیری خطرناک سوق می‌دهد. به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه و در پایان اولین […]

وزیر امور خارجه ایران گفت: جامعه جهانی اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به سیاست‌های واقعا جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حساس است؛ سیاست‌هایی که نه تنها منطقه، بلکه فراتر از آن را در مسیری خطرناک سوق می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه و در پایان اولین روز دیدارهای خود در نیویورک گفت: امروز با وزرای خارجه کویت، بحرین و کوبا دیدار کردم. و همچنین دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس که طبیعتا. در مورد مسائل منطقه ای با وزرای خارجه کویت، بحرین و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفتگوهای جدی داشتیم.

عراقچی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، اظهار داشت: در این جلسات بحث های بسیار سازنده و خوبی در مورد بحث ثبات و امنیت در منطقه و البته موضوع فلسطین، جنایات اسرائیل در غزه و جنوب لبنان و… آتشی که ممکن است در نتیجه سیاست های رژیم سوزان صهیونیستی در منطقه آغاز شود و خطراتی که ممکن است همه کشورها را درگیر کند و همچنین لزوم مقابله با این سیاست ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دیپلمات ارشد ایرانی که برای شرکت در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، ادامه داد: رئیس کمیته بین المللی سازمان ملل علاوه بر دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در کمک های بشردوستانه به غزه. صلیب سرخ و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه. من سه جلسه مهم با نمایندگان سازمان ملل در سه عرصه مهم بین المللی داشتم. به خصوص بحث سوریه و غزه که در منطقه ما مهم است.

دیدار وزرای خارجه ایران و کویت

اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است

عراقچی خاطرنشان کرد: شرایط انسانی توصیف شده در غزه واقعا باورنکردنی است. تعداد جنایاتی که مرتکب شده و بدترین چیز این است که راه‌های کمک‌های بشردوستانه بسته است و ورود و توزیع کمک‌ها ممنوع است. بیمارستان‌هایی که صلیب سرخ در غزه ایجاد کرده است از کمبود امکانات رنج می‌برند و اجازه نمی‌دهند آذوقه وارد شود. شرایط واقعاً اسفبار است و عبارات استفاده شده این بود که رژیم صهیونیستی یک جهنم واقعی در غزه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: جالب است که همه در جلسات اعتراف کردند که رژیم صهیونیستی با وجود همه جنایات و جهنمی که ایجاد کرده به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. نه در شکست حماس، نه در آزادی زندانیان و نه در توانایی ایجاد حمایت بین المللی برای خود. البته از حمایت برخی کشورها به ویژه آمریکا برخوردار است و مانع اصلی برقراری آتش بس و توقف این جنگ، حمایت هایی است که آمریکا و کشورهای غربی عملا از رژیم صهیونیستی می کنند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار و وضعیت منطقه خطرناک است، گفت: جامعه جهانی و شورای امنیت باید به این وضعیت رسیدگی کنند اما متاسفانه با سیاست های غرب شاهد این وضعیت هستیم. کشورها

دیدار وزرای خارجه ایران و کوبا

موضوع اصلی مذاکرات فلسطین و لبنان است.

عراقچی با اشاره به اینکه اینها بحث هایی بود که در همه جلسات انجام شد، افزود: معتقدم جامعه جهانی اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به سیاست های واقعا جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حساس است؛ سیاست هایی که نه تنها منطقه بلکه فراتر از آن را به حرکت در می آورد. از او در مسیری خطرناک

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص دیدارهای امروز خود در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: روز یکشنبه چنین دیدارهایی با وزرای خارجه و نهادهای بین المللی خواهد بود و موضوع اصلی گفت وگوی ما فلسطین، غزه است. و جنوب لبنان و تشویق جامعه جهانی و کشورهای جهان به انجام مسئولیت خود در این زمینه.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.