افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

عراقچی در دیدار وزیر امور خارجه اردن: برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ نیازمند اقدام جمعی کشورهای منطقه هستیم.

  • کد خبر : 398646
عراقچی در دیدار وزیر امور خارجه اردن: برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ نیازمند اقدام جمعی کشورهای منطقه هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایسنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای اردنی خود بر لزوم اقدام جمعی کشورهای منطقه برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حفظ ثبات تاکید کرد. و امنیت منطقه». سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایسنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای اردنی خود بر لزوم اقدام جمعی کشورهای منطقه برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حفظ ثبات تاکید کرد. و امنیت منطقه».

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دور جدید دیپلماسی فشرده منطقه ای در دو هفته گذشته به اردن سفر کرده بود با ایمن صفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه هاشمی دیدار و گفتگو کرد. پادشاهی . از اردن، روز چهارشنبه.

عراقچی پیش از این به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان سعودی، قطر، عراق و عمان سفر کرده بود.

این اولین سفر وزیر خارجه ایران به اردن از سال 2014 است.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه طرفین در روابط دوجانبه و رویدادهای جاری منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، عراقچی در جریان بررسی وضعیت بحرانی منطقه در پی ادامه نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده این رژیم به لبنان، بر لزوم اقدام جمعی کشورهای حاضر در منطقه تاکید کرد. منطقه برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حفاظت. وی بر ثبات و امنیت منطقه در راستای منافع ملت های منطقه تاکید کرد.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، با ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع امنیتی در منطقه، بر موضع کشورش در مورد لزوم پایان دادن به کشتار مردم بیگناه در فلسطین و لبنان و همچنین توقف تجاوزات تاکید کرد علیه لبنان و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در منطقه.

طرفین همچنین بر اهمیت بسیج کشورهای منطقه و جامعه بین المللی برای کمک به پناهندگان غزه، لبنان و سوریه تاکید کردند.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طرفین بر لزوم توقف جنایات و تجاوزات اسرائیل برای حفظ آرامش منطقه تاکید کردند.

عراقچی پس از اردن به مصر و ترکیه سفر خواهد کرد.

عراقچی در نشست وزیر امور خارجه اردن: اقدام منطقه ای برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر ضروری است.عراقچی در نشست وزیر امور خارجه اردن: اقدام منطقه ای برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر ضروری است.عراقچی در نشست وزیر امور خارجه اردن: اقدام منطقه ای برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.