افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

عراقچی: به دنبال آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای هستیم/ ترور هنیه خشم ایران را برانگیخت

  • کد خبر : 372608
عراقچی: به دنبال آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای هستیم/ ترور هنیه خشم ایران را برانگیخت

تابناک ادامه داد: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جنگ اسرائیل در غزه و علت تشدید جنایات این رژیم تصریح کرد: واقعیت این است که اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است. تقریباً یک سال از ورود او به غزه می گذرد. جایی که از نظر وسعت جغرافیایی بسیار کوچک است […]

تابناک ادامه داد: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جنگ اسرائیل در غزه و علت تشدید جنایات این رژیم تصریح کرد: واقعیت این است که اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است. تقریباً یک سال از ورود او به غزه می گذرد. جایی که از نظر وسعت جغرافیایی بسیار کوچک است و با ارتشی تا دندان مسلح و مجهز به پیشرفته ترین سلاح ها تنها با هدف نابودی حماس وارد آن شد. این هدف اعلام شده آن است. این یک ادعا نیست. خودشان گفتند که ما حماس را ریشه کن می کنیم. آنها یک سال است که در یک محیط کوچک می جنگند. با یک گروه چریکی، اما هنوز نتوانستند به آنچه می خواستند برسند.

انفجار پیجر یک قتل کور و اقدامی علیه بشریت بود.

وی در ادامه گفت: ما نیز کاملا هوشیار هستیم و در دام آنها نمی افتیم. حرکت هایی که انجام می دهند به نظر من کاملاً از روی ناامیدی است. پیجرهای کوچک را از قبل با مواد منفجره تنظیم کنید و کورکورانه آنها را منفجر کنید. زیرا بسیاری از این پیجرها در دست مراکز بهداشتی و درمانی است و نوعی وحشت کور است.

عراقچی تصریح کرد: از نظر اطلاعاتی می توان گفت که ردیابی پیجرها و استفاده از مواد منفجره بر روی آنها کار مهمی است، اما در صحنه نبرد بین مقاومت و اسرائیل، کور کردن برخی سربازان یا تحریک کردن، کاری ناامیدکننده است. جراحت. وقتی از بالا به این صحنه نبرد نگاه می کنم، می بینم که اسرائیل از جهات مختلف گرفتار شده است. هزینه های اقتصادی که در سال های اخیر متحمل شده اند، سرسام آور است. مشکلات اجتماعی که او با آن مواجه شد. اکنون بین 700 تا 800 هزار نفر از مناطق شمالی اسرائیل که در جنوب لبنان واقع شده اند آواره شده اند.

هدف از ترور هانیه خشم ایران بود.

وزیر امور خارجه کشورمان اذعان کرد: به نظر من اسرائیل در شرایط بسیار سختی قرار دارد. وضعیتی که می توان آن را «ناامیدی» نامید و به همین دلیل این نوع حرکات را انجام می دهد. ترور اسماعیل هنیه در تهران صبح پس از تحلیف ریاست جمهوری اقدامی برای خشم ما و تحریک ما به درگیری بزرگتر بود. بله، هزینه خودش را داشت، هزینه انسانی داشت، یک مرد بزرگ را به قتل رساندند و قبول دارم که هزینه شایسته ای داشت، اما در مقابل عزت از دست رفته اسرائیل و ارتش اسرائیل در این جنگ، اینها هستند. هزینه هایی که وجود دارد، اما داستان نوعی استیصال نسبت به اسرائیل است. حرکت اخیر او در دو روز اخیر (انفجار پیجر) هم یک حرکت جوان است.

ما به دنبال آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته ای هستیم.

وی تاکید کرد: چند روز بیشتر از رئیس جمهور در نیویورک می مانم و با وزرای خارجه کشورهای بیشتری دیدار خواهم داشت. تلاش ما این است که دور جدیدی از مذاکرات درباره موضوع هسته ای را آغاز کنیم. ما برای آن آمادگی داریم و در صورت آمادگی طرف مقابل می توانیم در این سفر مذاکرات جدیدی را آغاز کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اینکه آیا طرف مقابل تمایل خود را برای مذاکره اعلام کرده است یا خیر؟ وی گفت: پیام‌هایی رد و بدل شده و اعلام آمادگی همگانی شده است، اما شرایط کنونی بین‌المللی به گونه‌ای است که شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای تا حدودی سخت‌تر و پیچیده‌تر از گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که نسبت به سه، چهار سال قبل، تحولات مهمی در سطح بین المللی رخ داده است که شرایط ناشی از آن را بسیار پیچیده تر از گذشته کرده و شرایط را پیچیده کرده است، اما امیدواریم که در این شرایط سخت حداقل می توان شروع جدیدی به مذاکرات داد. در این مسیر من و همه همراهانم از تمام توان و تجربه خود استفاده خواهیم کرد و امیدواریم خداوند به ما عنایت کند تا بتوانیم راه های جدیدی را باز کنیم.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا مجوزهای لازم از داخل داده شده است، تاکید کرد: دیپلمات ها هرگز بدون مجوز حرکت نمی کنند.

من با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقاتی نخواهم داشت.

وزیر امور خارجه درباره احتمال دیدار با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: من در حال حاضر امکانی نمی بینم و فکر نمی کنم انجام آن گفتگو مناسب باشد. دفعه قبل در برجام چنین نشست‌ها و بحث‌هایی وجود داشت، اما اکنون زمینه مناسبی وجود ندارد. این نظر تخصصی من است. به غیر از مجوزها، فکر می کنم هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه ای وجود دارد که بتوان مانند مذاکرات قبلی بین دو طرف گفت وگو کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان تجربه گذشته را نادیده گرفت، گفت: نمی توان انتظار داشت که همان تجربه دوباره تکرار شود. آمریکایی ها باید نشان دهند که نگرش ها تغییر کرده است. اگر آمریکایی‌ها بخواهند مسیری را که پس از خروج از برجام در پیش گرفته‌اند تغییر دهند و بخواهند به میز مذاکره 1+5 بازگردند، شاید بتوان دوباره مستقیماً صحبت کرد، یعنی روی میز مذاکره 1+5. امیدوارم در این سفر مذاکرات از سر گرفته شود، اما دامنه و شکل آنها بستگی به این دارد که چه اتفاقی بیفتد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.