افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

عراقچی: بحث کاهش تنش نیست. رژیم صهیونیستی آسیب خواهد دید

  • کد خبر : 374551
عراقچی: بحث کاهش تنش نیست. رژیم صهیونیستی آسیب خواهد دید

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی به تشریح برنامه های رئیس جمهور برای دومین روز از سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت. ملل مجمع، گفت: رئیس جمهور دیروز روز شلوغی داشتند و مشغله داشتند و […]

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی به تشریح برنامه های رئیس جمهور برای دومین روز از سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت. ملل مجمع، گفت: رئیس جمهور دیروز روز شلوغی داشتند و مشغله داشتند و امروز نیز تعدادی برنامه مختلف را در دستور کار خود دارند. رئیس جمهور دیروز در اجلاس سران برای آینده سخنرانی کرد. آقای رئیس جمهور امروز بعدازظهر به وقت ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پزشکان در این سفر با برخی رسانه های معتبر بین المللی نیز مصاحبه خواهند داشت، تصریح کرد: دیروز با شبکه سی ان ان و امروز با شبکه انگلیسی الجزیره مصاحبه خواهند داشت.

صدراعظم همچنین گفت: رئیس جمهور در این سفر چندین جلسه گروهی برگزار خواهد کرد. در همین راستا، دیروز با چند تن از مسئولان رسانه های آمریکایی دیدار کردند، امروز با چند تن از نمایندگان ادیان ابراهیمی در آمریکا اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و اکنون نیز با چند تن از علمای شیعه در آمریکا دیدار خواهند کرد. .

عراقچی بخشی دیگر از برنامه های رئیس جمهور را دیدارهای دوجانبه با سران چند کشور شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد و گفت: وی روز گذشته با سران برخی کشورها از جمله پادشاه اردن، روسای جمهور سوئیس و فنلاند دیدار کرد. و همچنین رئیس شورای اروپا و این جلسات ادامه خواهد داشت.

اگر جنگ گسترش یابد، ایران نمی تواند بی تفاوت بماند

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان خود در خصوص برخی از رسوایی های ایجاد شده در نتیجه سخنان رئیس جمهور در دیدار با چند تن از مدیران رسانه های آمریکایی گفت: در رابطه با آن جلسه یک رسوایی ایجاد شد، اولین نکته این است که باید ببینیم. کیست حواشی ایجاد کردند. ابتدا یکی از شبکه های مخالف شروع به سر و صدا کرد و سپس برخی شبکه های اسرائیلی به این کار ادامه دادند.

عراقچی با بیان اینکه «در بررسی دیدارهایی که آقای رئیس جمهور داشتند و سخنانی که ایراد کردند، یکی از محورهای سخنان ایشان محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان بود» گفت: در در دیدار دیروز وی با دبیرکل سازمان ملل متحد، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان موضوع اصلی بود و در واقع بار دیگر حمایت خود را از مردم لبنان و دولت لبنان اعلام کردیم. و تاکید می کنیم که در صورت گسترش جنگ، جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به لبنان بی تفاوت باشد و از محور مقاومت حمایت کند.

وی افزود: من و ایشان بارها بر حمایت از محور مقاومت تاکید کرده ایم و این جزء سیاست های اصلی ما در حوزه سیاست خارجی در دولت چهاردهم است و در آن تردیدی نیست.

رئیس جمهور درباره جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه سخنرانی طوفانی ایراد کرد

عراقچی ادامه داد: آقای رئیس جمهور در دیداری که با رسانه های آمریکایی داشت، گفت و گوی طوفانی درباره جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه داشت و سپس از سیاست ها و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در رابطه با اینها صحبت کرد. جنایات . چگونه جنایات رژیم صهیونیستی را دفاع از خود می نامند، اما اگر کسی در برابر آن جنایات از خود دفاع کند، آنها را تروریست می نامند؟

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: آقای رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود وارد یک بحث تئوریک در مورد صلح و امنیت بین المللی و نحوه جلوگیری از استانداردهای دوگانه و نحوه ارائه آنها به کشورهای غربی شده اید. رژیم صهیونیستی با انواع سلاح ها، اما انتظار دارند دیگران از سلاح استفاده کنند. ندادند، تبدیل کردند. بحث ایشان کاملاً تئوری و پایه بسیار خوبی بود.

وی با بیان اینکه «این بحث اشاره به این بود که برای برقراری صلح و امنیت در منطقه، نباید سلاح تحویل داده شود»، گفت: از نظر تئوری این بحثی است که ما درباره سلاح های کشتار جمعی هم داریم. و موضع ایران و کشورهای منطقه معتقد است که منطقه غرب آسیا باید عاری از سلاح هسته ای باشد و می گویند اگر می خواهند کشورهای منطقه سلاح هسته ای را انتخاب نکنند، رژیم صهیونیستی نیز باید خلع سلاح و سلاح بدهد. کشتار جمعی

وی گفت: از نظر بحث خلع سلاح، این بحث ها خیلی بحث های عجیب و غریبی نیست که به صورت تئوریک هم انجام شده باشد، اما تاکید می کنم که به هیچ وجه و به هیچ وجه در چارچوب بحث مربوط به ایجاد ارتش نبوده است. تنش توسط رژیم صهیونیستی اینکه او یا ما می خواهیم تنش را با رژیم صهیونیستی کاهش دهیم یا می خواهیم درگیری ها و اختلافات را کاهش دهیم اصلاً در این زمینه مطرح نشد و من بلافاصله مطالبی را که در این زمینه منتشر شد تکذیب کردم و الان هم تکذیب می کنم. .

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا این به معنای قطع شدن سخنرانی رئیس جمهور است؟ وی گفت: سخنرانی ایشان به صورت پراکنده و تحریف شده منتشر شد و برداشت های نادرستی از آن ارائه شد. بحث آنها در مورد مسائل منطقه ای نبود، بلکه بحثی گسترده و تئوریک در مورد خلع سلاح بود و من در مصاحبه ای که دیروز انجام دادم بر آن تاکید کردم. از آنجایی که بحثی در مورد لزوم کاهش تنش با رژیم صهیونیستی وجود نداشت، بار دیگر بر این موضوع تاکید می کنم.

رژیم صهیونیستی هم در لبنان و هم در غزه آسیب خواهد دید

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مقابله با سیاست های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی و حمایت از محور مقاومت در رأس سیاست های ما حتی بیش از گذشته است و اینکه رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرده است. به این دلیل که در غزه به بن بست رسیده است.

عراقچی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنگ وحشیانه در غزه به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است، ادامه داد: اکنون از روی ناامیدی می خواهد جنگ را گسترش دهد و در آنجا نیز درگیری رخ خواهد داد و حزب الله برای آن آمادگی کامل دارد. . چهره ها

وزیر امور خارجه ایران افزود: بحث فقط کاهش تنش نیست، بلکه افزایش مقاومت و حمایت بیشتر از مقاومت است و این سیاست ماست و تغییر نخواهد کرد.

ما به دنبال فعال سازی مجدد فرمول فعال سازی مجدد برجام مانند گذشته هستیم.

وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات برای رفع تحریم ها نیز گفت: در دولت قبل مذاکرات برای رفع تحریم ها با فراز و نشیب های خود ادامه داشت و آقای دکتر امیر عبداللهیان وزیر شهید هدایت مذاکرات را بر عهده داشتند. و آقای باقری کنی مسئولیت ایشان را بر عهده داشت. اکنون گفت‌وگوهایی که با کشورهای اروپایی و سایر اعضای برجام انجام می‌دهیم، در مورد چگونگی فعال‌سازی مجدد مذاکرات و اینکه به چه ترتیبی باید برای رسیدن به اهداف خود توسعه یابند، است.

وی تصریح کرد: برجام و مذاکرات بر اساس یک فرمول است و آن ایجاد اطمینان در خصوص صلح آمیز بودن برنامه هسته ای از سوی ایران و لغو تحریم ها از سوی طرف مقابل است. ما به دنبال احیای این فرمول کاملاً آبرومندانه و عزتمندانه هستیم که مقام معظم رهبری فرمودند: امکان رفع تحریم ها باید با عزت انجام شود.

عراقچی تصریح کرد: داستانی در پیش داریم؛ بحث نهایی در مورد قطعنامه 2231 در پاییز سال آینده انجام خواهد شد و تا آن زمان پنجره ای باز خواهد شد که باید قابل استفاده باشد. البته ما در این مذاکرات منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و مردم را دنبال می کنیم و به دنبال رفع تحریم ها هستیم، اما با حفظ عزت خود، اهداف خود و منافع ملت ایران و خداوند متعال، مردم را آگاه خواهیم کرد. مایلیم، هر گونه پیشرفتی خواهیم داشت.

موضوع پاسخگویی به رژیم صهیونیستی از دستور کار ایران خارج نشده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در این گفت وگوی تلویزیونی درباره واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: موضع ایران در این زمینه در تمامی دیدارهای رئیس جمهور از جمله دیدار با رسانه های آمریکایی. و رئیس جمهور در آن دیدار تاکید کرد که آنچه رژیم صهیونیستی در تهران انجام داد نمی تواند بی پاسخ بماند، بی پاسخ ماندن به معنای دعوت به تنش و حملات بیشتر است و رژیم صهیونیستی باید پاسخ خود را بپذیرد دستور کار ایران منتفی نشده است، اما زمانی که نحوه و ترتیب این پاسخ در جای دیگری تصمیم گیری خواهد شد و ما با دقت آنچه را که به نفع خود می دانیم انجام خواهیم داد.

عراقچی با بیان اینکه موضوع اصلی هرگز از دستور کار ایران خارج نشده و نخواهد شد، گفت: اینها مواردی بود که رئیس جمهور در این زمینه مطرح کرد.

وی در پایان گفت: آقای رئیس جمهور امروز بعدازظهر به وقت آمریکا در سخنرانی خود در مورد فلسطین و دفاع از ملت فلسطین سخنرانی محکم و قاطعی خواهید داشت و بر برنامه ایران برای آینده فلسطین تاکید می کنید.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.