افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

عراقچی: ایران حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به حملات رژیم صهیونیستی محفوظ می داند

  • کد خبر : 410827
عراقچی: ایران حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به حملات رژیم صهیونیستی محفوظ می داند

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به وقت محلی در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: با توجه به پیامدهای تداوم و از اقدامات سیستماتیک رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل متحدین سازمان ملل متحد و شورای امنیت درخواست می شود […]

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به وقت محلی در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: با توجه به پیامدهای تداوم و از اقدامات سیستماتیک رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل متحدین سازمان ملل متحد و شورای امنیت درخواست می شود که موضع قاطعی اتخاذ کنند و این اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را به شدت و بدون قید و شرط محکوم کنند و به جهانیان نشان دهند. جامعه که چنین نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بی پاسخ نمی ماند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران از رئیس شورای امنیت درخواست می کند که برای رسیدگی به این تخلف جدی و اقدامات غیرقانونی و پاسخگویی این رژیم جنایتکار، یک جلسه فوری برگزار کند.

متن کامل نامه سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاسکال کریستین رئیس شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در خصوص شرارت رژیم صهیونیستی علیه کشورمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این مکاتبه جهت یادآوری اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به جنابعالی و اعضای شورای امنیت ارسال شده است. اقداماتی که نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل تلقی می شود. رژیم تروریستی اسراییل در ساعات اولیه بامداد روز شنبه 5 مهر 2024 چندین حمله هوایی نظامی به چندین نقطه در استان های خوزستان، ایلام و اطراف تهران انجام داد. اگرچه سامانه پدافند هوایی ایران بیشتر موشک‌ها را رهگیری کرد، اما چهار افسر ارتش ایران به نام‌های حمزه جهاندیده، محمدمهدی شاهرخی، سجاد منصوری و مهدی نقوی در حالی که دلیرانه جان خود را برای دفاع و حفظ امنیت ملی کشور خود فدا کردند، به شهادت رسیدند. اگر عملکرد موفق سامانه پدافند هوایی ایران نبود، این حمله رژیم صهیونیستی می توانست تلفات زیادی را به همراه داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدامات عمدی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کند. حملات غیرقانونی رژیم اسرائیل ناقض اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور ملل متحد به ویژه بند 4 ماده 2 است که به صراحت استفاده از زور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی هر کشوری را ممنوع کرده است. اقدامات رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و تشدید بی ثباتی در منطقه ای است که طبیعتا شکننده است.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول مندرج در منشور ملل متحد و بر اساس قوانین بین المللی، حق ذاتی خود را برای پاسخگویی قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه در زمان مناسب محفوظ می دارد.

با توجه به پیامدهای حملات مستمر و سیستماتیک رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت درخواست می کند که موضع قاطعی اتخاذ کنند و این اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را به شدت و بدون قید و شرط محکوم کنند. آنها را به جامعه بین المللی نشان دهند. این نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بی پاسخ نخواهد ماند. همچنین جمهوری اسلامی ایران از رئیس شورای امنیت درخواست می‌کند که برای رسیدگی به این تخلف جدی و اقدامات غیرقانونی و اطمینان از پاسخگویی این رژیم جنایتکار، یک جلسه فوری برگزار کند.

درخواست می شود این مکاتبات ثبت و به عنوان سند در اختیار شورای امنیت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور بامداد شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی با موفقیت حمله رژیم صهیونیستی به مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله کرد. .

در این اطلاعیه آمده است: توجه ملت شریف ایران جلب می شود علیرغم هشدارهای قبلی مقامات جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم دروغین صبح امروز در اقدامی که موجب تنش در بخش هایی از مراکز نظامی استان تهران. خوزستان و ایلام را مورد حمله قرار داد و اگرچه با این اقدام تهاجمی توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور رهگیری و با موفقیت مقابله کرد، اما در برخی نقاط خسارت محدودی وارد شد. ، و ابعاد حادثه در دست بررسی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.