افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

عراقچی: اسرائیل به هدف تشدید تنش و جنگ نخواهد رسید/ رژیم صهیونیستی پاسخگوی جنایات خود خواهد بود

  • کد خبر : 370325
عراقچی: اسرائیل به هدف تشدید تنش و جنگ نخواهد رسید/ رژیم صهیونیستی پاسخگوی جنایات خود خواهد بود

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، عراقچی که جمعه شب به وقت محلی در رأس هیئتی برای شرکت در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد، در جمع خبرنگاران افزود: نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد در وضعیت آتش زا قرار دارد. آسیای غربی جشن گرفته […]

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، عراقچی که جمعه شب به وقت محلی در رأس هیئتی برای شرکت در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد، در جمع خبرنگاران افزود: نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد در وضعیت آتش زا قرار دارد. آسیای غربی جشن گرفته می شود. در شرایطی که منطقه هر روز با افزایش تنش و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و لبنان مواجه است و این وضعیت بسیار خطرناکی را در منطقه ایجاد کرده است و اسرائیل به دقت رصد می کند. احتمال جنگ

وزیر امور خارجه دولت چهاردهم افزود: در این شرایط طبیعی است که مهم ترین موضوع در جلسات ما در خارج از برجام و در جلساتی است که در داخل و خارج از برجام برگزار می شود.

از جنبش غیرمتعهدها، سازمان همکاری اسلامی، بریکس، اکو و … به نظر ما موضوع اصلی بحث افزایش تنش و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است که باید با مقابله بین المللی مواجه شود. جامعه جامعه

عالی رتبه دیپلمات جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می کند منطقه را به وضعیت خطرناکی برساند و این واقعا خطر بزرگی برای کل جامعه جهانی است و تنش در منطقه این امکان را دارد که افزایش می یابد. به مناطق دیگر

عراقچی گفت: هم بنده و هم رئیس جمهور محترم دیدارهای دوجانبه در سطح عالی با کشورهای مختلف خواهند داشت. این یک جلسه متعادل است. دیدار با رهبران و وزرای خارجه منطقه، اعم از اروپا، آسیای شرقی، آفریقا و جهان عرب، همه آنها متعادل بود.

بحران اوکراین و مذاکرات هسته ای از جمله موضوعات گفتگو است

وزیر امور خارجه دولت چهارم ادامه داد: علاوه بر روابط دوجانبه که همیشه موضوع بحث است، موضوعات زیادی، مسائل منطقه ای، بحران های بین المللی مانند بحران اوکراین، مذاکرات هسته ای و مسائل دیگر وجود دارد.

عراقچی در عین حال تاکید کرد: طبیعی است که جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه جنایات دو سه روز اخیر موضوع اصلی این گفتگوها باشد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: به نظر من رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنگ و کشتار وحشیانه مردم غزه برای خروج از باتلاقی که در آن گرفتار شده است، به هیچ یک از اهدافی که برای خود در نظر گرفته بود، نرسیده است. رژیم را در موقعیت یک موجود خطرناک در منطقه قرار داده است که برای نجات خود از وضعیت کنونی آماده هرگونه جنایت و ایجاد آتش سوزی و جنگ در منطقه است.

عراقچی افزود: جنایاتی که اسرائیل در روزهای اخیر مرتکب شد، مشکلاتی که در لبنان به وجود آمد و ترور امروز علیه ابراهیم عقیل (حاج عبدالقادر) یکی از فرماندهان حزب الله، از اقدامات یک رژیم مستاصل است یک بن بست خطرناک است و سعی می کند کل منطقه را با خود به این باتلاق بکشاند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری به این موضوعات برخورد کرده اند. ما به دقت سیاست های خود را به دقت بررسی و تنظیم می کنیم. رژیم اسراییل قطعا به اهداف خود در افزایش تنش و جنگ نخواهد رسید، اما مسئولیت جنایات خود را بر عهده خواهد گرفت.

قتل شهید اسماعیل هنیه در تهران بی پاسخ نخواهد ماند

عراقچی ادامه داد: در خصوص مسائل لبنان طبیعی است که حزب الله خودش تصمیم بگیرد و واکنش های مناسبی از خود نشان دهد. در مورد سایر موضوعات نیز بسته به موضوع تصمیم گیری خواهد شد. ترور شهید اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) در تهران بی پاسخ نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه دولت چهاردهم اضافه کرد: اینها سیاست هایی است که ما اعلام کرده ایم، اما آنها را پیگیری می کنیم و با دقت، هوشیاری و سنجیدن همه جوانب قضیه بدون اینکه اجازه دهیم رژیم صهیونیستی طبق سیاست های خودش عمل کند، عمل می کنیم. . مایل. مجمع عمومی سازمان ملل متحد امسال یکی از موضوعات اصلی گفتگوهای ما خواهد بود.

عراقچی همچنین گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره مقابله با سیاست یکجانبه گرایی آمریکا و به طور کلی کشورهای غربی بوده است که افراط و تفریط خود را دنبال می کنند و سیاست های استعماری گذشته را به شکلی جدید ادامه می دهند. این سیاست ما ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه دولت چهاردهم افزود: چندجانبه گرایی را با سایر کشورهای همفکر دنبال می کنیم و مسائل بین المللی را در سازوکارهای چندجانبه بررسی می کنیم.

وی ادامه داد: در جلساتی که امسال در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود، به ویژه اجلاس سران برای آینده که ابتکاری است که امسال برگزار می شود، حضور خواهیم داشت و مواضع را ارائه خواهیم کرد. . جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل بین المللی. ما قاطعانه تعصب و سایر موضوعات مربوط به توسعه محیط زیست و غیره را بیان خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما هرگز فرصت استفاده از این بسترها را در سازمان های بین المللی برای بیان مواضع قاطع، منطقی و منطقی جمهوری اسلامی ایران از دست نداده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.