افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

عدم مغایرت روش تلفیقی عرضه اولیه با قانون

  • کد خبر : 154267
عدم مغایرت روش تلفیقی عرضه اولیه با قانون

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امیرحسین اصل زعیم، رئیس اداره رسیدگی به شکایات ناشران و موسسات مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در پی شکایت برخی افراد مبنی بر موضوع اعتراض به عرضه اولیه اوراق بهادار به روش ترکیبی. موضوع بندهای 19، 20 و 24 ماده 1 […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امیرحسین اصل زعیم، رئیس اداره رسیدگی به شکایات ناشران و موسسات مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در پی شکایت برخی افراد مبنی بر موضوع اعتراض به عرضه اولیه اوراق بهادار به روش ترکیبی. موضوع بندهای 19، 20 و 24 ماده 1 و ماده 26 و تبصره آن «دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس» که یکی از روش‌های نوین عرضه اولیه در پایتخت است. بازار و توسط شرکت O-Bourse. بارها مورد استفاده قرار گرفته، پرونده در هیأت‌های تخصصی امور اداری و عمومی، مالیات‌های بانکی و مجمع عمومی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفته و به اذعان اکثریت اعضای آن، مغایر با قانون اساسی تشخیص داده نشده است. قوانین فوق الذکر

وی افزود: با توجه به اتفاقات سال 1398 در بازار سرمایه و خرید و فروش هیجانی و پذیرش پیشنهادات اولیه و در نتیجه عدم کشف قیمت واقعی اوراق، وظیفه سازمان بورس اتخاذ تدابیر حمایتی است. نگرش. روشی مطابق با قوانین و مقررات در راستای حفظ حقوق است. سهامداران منجر به تصویب روش جدیدی در عرضه های اولیه به نام روش ترکیبی شدند.

به گزارش اصل زعیم، در مرحله اول عرضه ترکیبی، یک پیشنهاد خصوصی انجام می شود و از بین سرمایه گذاران نهادی که به طور حرفه ای به سرمایه گذاری در بازار سرمایه اختصاص دارند، صندوق های سرمایه گذاری مشمول قانون بازار در این پیشنهاد و ارزش گذاری اوراق مشارکت می کنند. . متخصصان کاغذ به کشف قیمت می پردازند و سپس بر اساس قیمت کشف شده توسط صندوق های مذکور، در مرحله دوم که به صورت عرضه عمومی است، عرضه انجام می شود.

وی درباره مزیت های این نوع عرضه نیز توضیح داد: این نوع عرضه علاوه بر رویکرد حمایت از سهامداران، به افزایش نقدینگی سهام شرکت ها، جلوگیری از رسوب گذاری سهام خریداری شده در سبد سهام افراد کمک می کند.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات ناشران و مؤسسات مالی جامعه اوراق بهادار کشور خاطرنشان کرد: پس از طرح شکایت عده ای به منظور ابطال مقررات مذکور در دیوان عدالت اداری، به دلیل تخصصی بودن موضوع و آن ارتباط با هیأت های تخصصی اداری و امور عمومی و مالیات های بانکی. بررسی های مربوطه در هیأت های مذکور صورت گرفت و سپس مجمع عمومی دیوان عدالت اداری نیز به موضوع رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: اکثریت اعضای هیأت های تخصصی و همچنین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری استدلال های این نهاد مبنی بر اینکه عرضه مختلط اوراق بهادار به این دلیل است که صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار در حوزه تخصصی سرمایه گذاری می کنند، پذیرفتند. روش و از انواع سرمایه گذاران نهادی هستند. تعیین وجوه ذکر شده در مرحله اول پیشنهاد برای کشف قیمت، منطقی و در راستای نیت قانونگذار و همچنین حمایت از سرمایه گذاران بوده، لذا مغایرتی پیدا نکردند. و یا منع قانونی در این مورد مطرح شده و دادگاه مذکور در نهایت با رد ادعای شاکی به دلیل عدم رعایت مصوبه مورد ادعا را مغایر با مفاد قانون و عدم عدول از اختیارات جامعه اوراق بهادار کشور تشخیص داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.