افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

عدم رعایت شاخص های «شهر دوستدار کودک» در توسعه شهری کشور

  • کد خبر : 123454
عدم رعایت شاخص های «شهر دوستدار کودک» در توسعه شهری کشور

به گزارش خبرنگار بازار موسی پژوهان بعدازظهر چهارشنبه در همایش روز جهانی شهرسازی با موضوع شهر دوستدار کودک، حوزه شهرسازی را نیازمند تعامل مستمر با جامعه دانست و اظهار داشت: تلاطم شهرنشینی آرام نشده است. از گذشته تاکنون و کارشناسان این حوزه همچنان با چالش هایی در روح و طراوت بخشیدن به شهرها مواجه هستند. […]

به گزارش خبرنگار بازار موسی پژوهان بعدازظهر چهارشنبه در همایش روز جهانی شهرسازی با موضوع شهر دوستدار کودک، حوزه شهرسازی را نیازمند تعامل مستمر با جامعه دانست و اظهار داشت: تلاطم شهرنشینی آرام نشده است. از گذشته تاکنون و کارشناسان این حوزه همچنان با چالش هایی در روح و طراوت بخشیدن به شهرها مواجه هستند.

مدیر طرح ملی شهرهای دوستدار کودک افزود: توجه به شهر دوستدار کودک یکی از رسالت های شهرداران است.

وی گفت: در طرح ملی شهر دوستدار کودک تلاش شده تا شهر ایرانی دوستدار کودک طراحی شود و هر شهر نسخه منحصر به فرد خود را دارد تا خاطرات به یاد ماندنی را حتی برای بزرگسالان تداعی کند.

پژوهان ادامه داد: در سال 1394، 24 درصد جمعیت کشور یعنی 19 میلیون نفر را کودکان تشکیل می دادند، یعنی به طور میانگین در حال حاضر 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند.

وی گفت: کودک از بدو تولد تا پایان کودکی در بستر خانواده، شهر و مدرسه رشد می کند، اما شهرهای ما 100 درصد برای کودکان ساخته نشده اند و متأسفانه به سمت مردان و پسران حرکت می کنند. “.

به گفته وی اضطراب فضاهای خالی از سکنه و سرعت بالای خودروها محیطی ناامن را برای کودکان ایجاد می کند و متأسفانه سالانه هزاران کودک بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و یا معلول می شوند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت روان کودکان در خطر است، افزود: محیط شهرها برای حضور کودکان آماده نیست و شهر دوستدار کودک به طور کلی شهری امن برای کودکان از همه لحاظ است.

این محقق تصریح کرد: اگر بخواهیم عادلانه به موضوع بپردازیم باید توجه، بودجه و سیاست ها هم در این راستا و هم در تعداد فرزندان معطوف شود.

وی بیان کرد: شهرهای دوستدار کودک برای سایر اقشار مانند زنان، معلولان و سالمندان نیز دوستدار کودک است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در تاریخ اثری از کودک نیست، تصریح کرد: توسعه در 20 سال آینده نیازمند توجه به شهر دوستدار کودک است به همین دلیل کشورهای توسعه یافته به نفع کودکان کار عمیق و توسعه ای انجام می دهند.

به گفته مدیر پروژه ملی شهرهای دوستدار کودک، آسیب های دوران کودکی موانع بزرگی در تصمیم گیری ایجاد کرده است.

او معتقد است با فراهم کردن بستر مناسب برای کودکان امروزی، سالمندی بهتری را در آینده تجربه خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.