افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

عدم توافق بر سر میزان حداقل سبد معیشتی به دلیل حذف چند اقلام مصرفی

  • کد خبر : 228052
عدم توافق بر سر میزان حداقل سبد معیشتی به دلیل حذف چند اقلام مصرفی

به گزارش رکنا، حداقل سبد را مشخص کنید معیشت خانواده کارگر. تا سال 1403 در ایستگاه پایانی قرار دارد و سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت در حال انجام مذاکرات نهایی برای تعیین رقم نهایی در کمیته دستمزد هستند. علیرضا میرغفاری، عضو کمیته دستمزد و عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران، با اشاره به اینکه […]

به گزارش رکنا، حداقل سبد را مشخص کنید معیشت خانواده کارگر. تا سال 1403 در ایستگاه پایانی قرار دارد و سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت در حال انجام مذاکرات نهایی برای تعیین رقم نهایی در کمیته دستمزد هستند.

علیرضا میرغفاری، عضو کمیته دستمزد و عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران، با اشاره به اینکه توافق بر سر «کلیات و مبانی» تعیین میزان حداقل سبد معیشت خانوار کارگری در این کمیته به دست آمده است. کارگری گفت: متأسفانه هنوز هیچ توافقی بر سر رقم نهایی بین گروه کارگری صورت نگرفته است، کارفرما و دولت در کمیته دستمزد شرکت نکرده اند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیته دستمزد متأسفانه هنگام تعیین سبد غذایی کارگران مواردی حذف شد و گروه کارگری بر بازگرداندن این اقلام در محاسبه سبد غذایی کارگران اصرار داشتند و این امر منجر به توافق شد. . روی مبلغ نهایی حداقل سبد تا بعدازظهر امروز. معیشت خانواده کارگر برآورده نمی شود.

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه اگر اقلام حذف شده و در نظر گرفته نشده در محاسبه سبد غذایی لحاظ نشود، تاثیر بسزایی در میزان حداقل سبد معیشتی کارگران خواهد داشت، اظهار داشت: اثر کل حجم کالری قوطی و اقلام حذف شده از سبد غذایی کارگران در محاسبه سبد باید به بیش از دو یا سه میلیون تومب می رسید، بنابراین موضع کارگران در مورد تعیین صحیح حداقل سبد معیشتی صحیح بود و اصولی

میرغفاری با تاکید بر اینکه فردا (دوشنبه 21) اولین جلسه شورای عالی کار برای بررسی موضوع حداقل دستمزد سال 1403 برگزار می شود، تصریح کرد: هنوز بحث محاسبه نرخ تورم بر اساس بانک مرکزی وجود دارد. و سایر موضوعات مرتبط با شورای عالی کار. انجام نشده است و اصولاً کمیته حقوق و دستمزد باید ابتدا ارزیابی فنی خود را از حداقل سبد معیشتی به شورای عالی کار ارائه کند و سپس شورا در مورد حقوق تصمیم گیری کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.