افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

عدم برنامه ریزی مسئولان گلستانی در حفاظت از «ترافل». ممنوعیت جمع آوری فقط باعث افزایش قاچاق شد

  • کد خبر : 286211
عدم برنامه ریزی مسئولان گلستانی در حفاظت از «ترافل».  ممنوعیت جمع آوری فقط باعث افزایش قاچاق شد

مظاهر جعفرنیا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ترافل نوعی قارچ است که به صورت همزیست با ریشه برخی از درختان مانند بلوط، ولیک، انجیر، فندق و سایر درختان رشد می کند. مدیرعامل شرکت پایدار سرزمین هیرکان افزود: این گیاه علاوه بر مزایای فراوانی که دارد درختان جنگلی را از آفات و […]

مظاهر جعفرنیا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ترافل نوعی قارچ است که به صورت همزیست با ریشه برخی از درختان مانند بلوط، ولیک، انجیر، فندق و سایر درختان رشد می کند.

مدیرعامل شرکت پایدار سرزمین هیرکان افزود: این گیاه علاوه بر مزایای فراوانی که دارد درختان جنگلی را از آفات و تنش آبی محافظت کرده و به رشد آنها کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه منشا این قارچ در برخی از جنگل های گلستان یافت می شود، یادآور شد: از آنجایی که ترافل به عنوان گیاهی با ارزش شناخته می شد، مردم برای جمع آوری این محصول به جنگل ها هجوم آوردند که این امر باعث اختلال در اکوسیستم و طبیعت شد. . رشد و تولید این محصول در جنگل ها.

جعفرنیا ادامه داد: همین موضوع منجر به ممنوعیت جمع آوری این محصول شد که چالش هایی را نیز به همراه دارد اما نتوانست مانع جمع آوری بی رویه و غیراصولی این گیاه از جنگل شود.

مدیرعامل شرکت پایدار سرمین هیرکان با تاکید بر اینکه برداشت ترافل باید مدیریت شود، تاکید کرد: برداشت ترافل در تمام دنیا با قوانین و اصول خاصی انجام می شود و از آنجایی که این نوع قارچ یک گیاه صادراتی است، تقاضای زیادی دارد.

ممنوعیت برداشت ترافل فقط شرایطی را برای قاچاق ایجاد کرد

این تولیدکننده ترافل با اشاره به اینکه ترافل تنها محصولی است که قبل از تولید برای صادرات امضا شده است، افزود: گلستان تنها استانی است که علیرغم داشتن منابع طبیعی فراوان، مسئولان آن برای بهره برداری از آن برنامه دارند و از آن محافظت نمی کنند. منابع

ماژرنیا بهترین روش مدیریت منابع و تولید ترافل را کاشت نهال کوددهی شده دانست و گفت: ممنوعیت جمع آوری ترافل از منابع طبیعی هیچ مزیتی ندارد و تنها شرایط را برای قاچاق این محصول فراهم می کند.

وی تاکید کرد: ترافل در دنیا به عنوان الماس سیاه شناخته می شود و می تواند نگین استان گلستان باشد اما متاسفانه در استان هیچ گونه همکاری و حمایتی برای حفاظت و تولید آن صورت نمی گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.