افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

عدم انجام به موقع تکالیف بیمه ای یکی از عوامل موثر در کمبود دارو است

  • کد خبر : 151815
عدم انجام به موقع تکالیف بیمه ای یکی از عوامل موثر در کمبود دارو است

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سلمان اسحقی در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون با مسئولان بیمه مرکزی و چند تن از مدیران عامل بیمه بازرگانی گفت: بیمه یکی از مهمترین ارکان ارائه خدمات به مردم در این حوزه است. بهداشت، درمان و بهداشت در کشور است و برای پیگیری مشکلات این مراکز […]

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سلمان اسحقی در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون با مسئولان بیمه مرکزی و چند تن از مدیران عامل بیمه بازرگانی گفت: بیمه یکی از مهمترین ارکان ارائه خدمات به مردم در این حوزه است. بهداشت، درمان و بهداشت در کشور است و برای پیگیری مشکلات این مراکز در کمیسیون بهداشت جلساتی برگزار می کنیم.

سخنگوی کمیسیون پزشکی و بهداشت مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بیمه ها باید در زمان توافق شده به تعهدات قانونی خود عمل کنند، افزود: پرداخت مطالبات از مراکز درمانی در زمان توافق شده مشوقی برای کادر درمانی و مراکز درمانی و بیمارستانی است و زمانی که مطالبات این مراکز به موقع پرداخت شود، می توانند خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم یکی از دلایل اصلی کمبود دارو را عدم انجام به موقع تعهدات بیمه ها دانست و گفت: به دلیل بدهی بیمه به داروخانه ها، این مراکز. انگیزه لازم برای تهیه دارو را نخواهند داشت زیرا وصول بدهی بیمه بسیار پیچیده بوده و زمان زیادی می برد و این امر باعث بی انگیزگی آنها شده است.

اسحاقی یادآور شد: با پرداخت به موقع بدهی های بیمه ای در زمان مناسب می توان مشوق ها و مشوق هایی را برای پرسنل پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و داروسازی در استان های محروم و کم برخوردار مانند استان خراسان جنوبی ایجاد کرد و یکی از دلایلی است که 60 درصد پزشکان متخصصان ما در 5 شهر بزرگ کشور هستند زیرا توانسته اند این خلاء را با ایجاد مطب های خصوصی پر کنند اما استان های محروم نمی توانند از ظرفیت مطب های خصوصی استفاده کنند بنابراین پرداخت معوقات در زمان مناسب می تواند موثر باشد. .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: پس از بحث ها و گفت وگوهایی که در این جلسه انجام شد، در نهایت تصمیم گرفته شد; علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی باید مواردی را که در بحث هیأت مدیره و در بحث کارشناسان مطرح می شود لحاظ کند و مهم این است که در حوزه درمان همه ملت باید بنشینند. کنار.همان میز. و بتواند با کمترین هزینه از خدمات با کیفیت بهره مند شود و در چارچوب The Cure شاهد جامعه طبقاتی نباشد. هاشمی در این خصوص تاکید کرد که در حال طراحی ساختاری برای بیمه هستند که در صورت تصویب و نتیجه گیری، کسانی که نتوانستند از بیمه تکمیلی بهره مند شوند، می توانند از خدمات با کیفیت و کمیت بالاتر در حد تکمیلی استفاده کنند. بیمه و از این حیث مقرر شد با تعامل دولت و مجلس خلاءهای موارد قبلی به ویژه در لایحه بودجه 1403 با تکیه بر برنامه هفتم پر شود که خوشبختانه بیمه به خوبی مد نظر قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.