افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

عدم اطمینان در بازار نفت در میان فشارهای عرضه و نگرانی های تقاضا

  • کد خبر : 31579
عدم اطمینان در بازار نفت در میان فشارهای عرضه و نگرانی های تقاضا

قیمت جهانی نفت در روز چهارشنبه (28 ژوئیه) تغییر چندانی نداشت، زیرا بازارها نگرانی ها در مورد تقاضای ایالات متحده را در مقابل وعده چین برای حمایت از رشد اقتصادی ارزیابی کردند. قیمت نفت خام برنت دریای شمال تا ساعت 8:00 به وقت گرینویچ در سطح 79 دلار و 63 سنت در هر بشکه ثابت […]

قیمت جهانی نفت در روز چهارشنبه (28 ژوئیه) تغییر چندانی نداشت، زیرا بازارها نگرانی ها در مورد تقاضای ایالات متحده را در مقابل وعده چین برای حمایت از رشد اقتصادی ارزیابی کردند.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال تا ساعت 8:00 به وقت گرینویچ در سطح 79 دلار و 63 سنت در هر بشکه ثابت بود.

نفت خام WTI آمریکا با 10 سنت کاهش به 75 دلار و 65 سنت در هر بشکه معامله شد.

لئون لی، تحلیلگر CMC Markets، گفت: “با توجه به اینکه بانک مرکزی ایالات متحده برای آخرین بار در ماه ژوئیه نرخ بهره را افزایش خواهد داد، نگرانی ها در مورد تقاضای ایالات متحده احتمالاً این افزایش را محدود می کند تا قیمت نفت همچنان قوی بماند.”

با این حال، از جنبه مثبت، نهاد ارشد برنامه‌ریزی اقتصادی چین در روز سه‌شنبه (27 ژوئیه) متعهد شد که سیاست‌هایی را برای احیا و تقویت مصرف در دومین اقتصاد بزرگ جهان اجرا کند که می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

کلودیو گالیمبرتی، مدیر تحقیقات آمریکای شمالی در ریستاد انرژی، می‌گوید: «تاکنون، تا زمانی که محرک در چین موفقیت‌آمیز باشد، سطح نفت به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت، حتی اگر اروپا با یک رکود خفیف مواجه شود».

در سمت عرضه، داده های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام، بنزین و محصولات تقطیر در هفته گذشته کاهش یافته است.

جان ایوانز، تحلیلگر PVM گفت: یکی از دلایل اصلی چشم انداز مثبت بازار، گزارش موسسه نفت آمریکا است که انتظار می رود 2.3 میلیون بشکه نفت خام را به 800 هزار بشکه کاهش دهد.

وزارت انرژی روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که با هدف تمدید کاهش داوطلبانه 500 هزار بشکه ای در روز تا ماه اوت، صادرات نفت خود را در سه ماهه سوم 2 میلیون و 100 هزار تن کاهش می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.