افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

عجیب اما واقعی؛ کمیته انضباطی و استیناف منتظر همدیگر برای رای دادن هستند! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 142332
عجیب اما واقعی؛  کمیته انضباطی و استیناف منتظر همدیگر برای رای دادن هستند!  – پرسپولیس نیوز

اختصاص چهار پرونده فوتبال ایران در بیست و سومین دوره لیگ برتر در انتظار رای کمیته انضباطی و تجدیدنظر است اما این دو نهاد منتظر رای یکدیگر هستند. پیش از آغاز فصل جاری لیگ برتر، فدراسیون فوتبال با ایجاد کمیته ای برای کنترل حداکثر سقف قرارداد، تلاش کرد به وضعیت آشفته قراردادها در فوتبال ایران […]

اختصاص چهار پرونده فوتبال ایران در بیست و سومین دوره لیگ برتر در انتظار رای کمیته انضباطی و تجدیدنظر است اما این دو نهاد منتظر رای یکدیگر هستند.

پیش از آغاز فصل جاری لیگ برتر، فدراسیون فوتبال با ایجاد کمیته ای برای کنترل حداکثر سقف قرارداد، تلاش کرد به وضعیت آشفته قراردادها در فوتبال ایران نظم دهد. جایی که سقف قرارداد برای تمام باشگاه های لیگ برتری تعیین شد و قوانین متفاوتی برای عقد قرارداد با بازیکنان وضع شد.

این قوانین به ابزاری برای شکایت باشگاه ها از یکدیگر و موضع گیری مدیران تبدیل شده است. اتفاقی که در هفته های ابتدایی برای سپاهان افتاد و پس از رسیدگی به پرونده های تخلفات این باشگاه، سپاهان با حکم کمیته انضباطی 31 شهریور به چهار امتیاز و جریمه 40 میلیاردی محکوم شد.

بعد از زردپوشان اصفهانی نوبت به پرسپولیس رسید و با شکایت رقبا و بررسی قرارداد بازیکنان، 26 مهرماه کمیته انضباطی حکمی علیه سرخ پوشان صادر کرد و این تیم به کسر پرداخت محکوم شد. یک امتیاز و 10 میلیارد جریمه.

پس از این احکام، دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس پرونده خود را برای بررسی مجدد به کمیته استیناف ارجاع دادند، اما در کمال تعجب سه ماه از پرونده سپاهان و دو ماه از پرونده پرسپولیس می گذرد و هنوز حکمی برای این دو پرونده مهم صادر نشده است. است!

در همان زمان هفته ها پیش بحث تخلف دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی نیز مطرح شد و پس از شکایت چند باشگاه، این دو پرونده نیز به کمیسیون انضباطی ارجاع شدند اما برخلاف قبلی. در دو مورد کمیته انضباطی در صدور حکم به استقلال و تراکتور صبوری صبور بود. موضوعی که به شدت صدای رقبای این دو باشگاه در تهران و اصفهان را درآورده و هر روز اعتراض جدیدی درباره آن به گوش می رسد. کمیته انضباطی پس از بررسی های متعدد هفته گذشته طی نامه ای به باشگاه های شاکی اعلام کرد که باید مدارک خود را در خصوص تخلف باشگاه استقلال و تراکتورسازی به این کمیته ارسال کنند.

بررسی دلایل عدم صدور رای در پرونده استقلال و تراکتور در کمیته انضباطی و در پرونده پرسپولیس و سپاهان در کمیته استیناف نشان می دهد که ظاهرا این دو کمیته مستقل فدراسیون فوتبال منتظر هستند تا کمیته دیگر تصمیم بگیرد. اول در مورد پرونده های آنها! دلیلی عجیب اما واقعی گفته می شود کمیته انضباطی منتظر رای تجدیدنظرخواهی است تا ببیند سرنوشت آرای صادره چه خواهد شد و آرای این کمیته تا چه اندازه تغییر خواهد کرد. از سوی دیگر کمیته استیناف منتظر است تا کمیته انضباطی پرونده سایر باشگاه ها را برای تصمیم گیری فوری ارسال کند.

در حالی که شایعات و زمزمه ها درباره تصمیم گیری پرونده پرسپولیس و سپاهان در پرونده تجدیدنظر و استقلال و تراکتور در پرونده انضباطی به اوج خود رسیده است، عدم صدور رای در زمان مناسب این کمیته ها باعث شد تا بعد از 11 هفته تصمیم گیری شود. لیگ برتر، رده بندی و تیم ها در بلاتکلیفی کامل باقی می مانند. فدراسیون فوتبال باید یک بار برای همیشه هدف قانون جدید و نحوه برخورد با متخلفان را روشن کند و در زمان اعلام رای نهایی حواشی و جنجال های موجود در این خصوص را مد نظر قرار دهد و نقش نهایی لیگ نیز مشخص شود. . .

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)