افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

عامل اصلی یائسگی زودرس

  • کد خبر : 248095
عامل اصلی یائسگی زودرس

تحقیقات اخیر نشان می دهد که هر چه زنان جوان تر و زودتر به دیابت مبتلا شوند، زودتر وارد یائسگی می شوند. از آنجایی که نرخ دیابت به طور پیوسته افزایش یافته است، هدف این مطالعه بررسی پیامدهای بلندمدت دیابت پیش از یائسگی بر سلامت باروری زنان بود. مطالعات انجام شده بر روی بیش از […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد که هر چه زنان جوان تر و زودتر به دیابت مبتلا شوند، زودتر وارد یائسگی می شوند. از آنجایی که نرخ دیابت به طور پیوسته افزایش یافته است، هدف این مطالعه بررسی پیامدهای بلندمدت دیابت پیش از یائسگی بر سلامت باروری زنان بود. مطالعات انجام شده بر روی بیش از 11000 زن نشان داد که: تشخیص دیابت نوع 1 قبل از 30 سالگی یا دیابت نوع 2 بین 30 تا 39 سالگی با شروع زودرس یائسگی مرتبط است. از سوی دیگر، تشخیص دیابت نوع 2 بعد از 40 سالگی با یائسگی دیرتر در مقایسه با زنان بدون دیابت همراه است.

نیازی به گفتن نیست که محققان در عین حال هیچ ارتباط معنی داری بین دیابت در دوران بارداری (دیابت بارداری) و سن یائسگی پیدا نکردند.

دکتر وراتی مهرا، نویسنده این مطالعه از دانشگاه تورنتو، گفت: طی این مطالعات، ما به ارتباط قطعی بین تشخیص زودهنگام دیابت و یائسگی زودرس پی بردیم. [در مقایسه با افرادی که دیابت نداشتند] وجود دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم نتیجه تحقیقات ما سرآغازی برای تحقیقات دقیق در این زمینه باشد. تا بتوانیم اثرات طولانی مدت دیابت بر بدن و دستگاه تناسلی انسان را بهتر درک کنیم و تا حد امکان از عوارض آن پیشگیری کنیم.

دیابت و یائسگی همزمان.

زمانی که دیابت و یائسگی با هم پیش می روند، می توانند اثرات متفاوتی بر بدن داشته باشند که مهمترین آنها «تغییر سطح قند خون» است. در این شرایط پاسخ سلول ها به ترشح هورمون انسولین تحت تاثیر دو هورمون استروژن و پروژسترون قرار می گیرد. انسولین هورمونی است که برای سلول ها برای دریافت و استفاده از قند خون ضروری است. با تغییر سطح هورمون های زنانه در دوران یائسگی، سطح قند خون نیز در نوسان است. در این دوره ممکن است متوجه شوید که سطح قند خون شما بیشتر از قبل تغییر می کند، کاهش می یابد یا به طور ناگهانی افزایش می یابد. اگر قند خون از کنترل خارج شود، خطر عوارض دیابت افزایش می یابد.

یائسگی می تواند کنترل قند خون را دشوار کند، اما می توان آن را کنترل کرد. به سادگی یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید. یک برنامه غذایی مغذی و یک پیاده روی روزانه 30 دقیقه ای آسان و همچنین مدیریت دیابت در کاهش عوارض یائسگی و ایجاد احساس بهتر نقش دارد.

در ضمن فراموش نکنید که مرتبا قند و فشار خون خود را چک کنید.

به گفته متخصصان، نتایج تحقیقات فوق الذکر به شواهد روزافزون از عوارضی که دیابت در بدن انسان ایجاد می کند افزوده است. یافته ها نشان می دهد زنانی که در سنین پایین به دیابت مبتلا می شوند بیشتر در معرض پیری تخمدان و یائسگی زودرس هستند.

آبنما: upi

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.