افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

عامل اصلی انفجار مرگبار در کاشان/ چهار کارگر فوتی فوری

  • کد خبر : 400930
عامل اصلی انفجار مرگبار در کاشان/ چهار کارگر فوتی فوری

به گزارش رکنا، سید مصطفی محتشمیان، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: ترکیدن کوره ذوب کارخانه چدن در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان بعدازظهر سه شنبه 3 مهرماه رخ داد و ممکن است ناشی از عوامل متعددی باشد که توسط کمیته جستجوی علت در حال بررسی و بررسی است. وی افزود: در […]

به گزارش رکنا، سید مصطفی محتشمیان، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: ترکیدن کوره ذوب کارخانه چدن در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان بعدازظهر سه شنبه 3 مهرماه رخ داد و ممکن است ناشی از عوامل متعددی باشد که توسط کمیته جستجوی علت در حال بررسی و بررسی است.

وی افزود: در پی اعلام این حادثه از سوی ستاد این سازمان، تیم های عملیاتی در ساعت 15 و 28 دقیقه به محل حادثه اعزام شدند و در کمتر از 11 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه با توجه به شرایط خاص آتش سوزی و دمای بالای آتش سوزی از فوم های شیمیایی مخصوص اطفای حریق استفاده کردند.

محتشمیان تصریح کرد: علت انفجار کوره مجموعه ای از عوامل و اتفاقات مستمر و غیرارادی بوده که با توجه به تمامی موارد ثبت شده، برق شهرک صنعتی بدون اقدام اداره توزیع برق کاشان قطع شده است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات و صحبت های افراد حاضر در محل حادثه و مستندات موجود، پس از قطعی برق، سیستم دیزل ژنراتور اتوماتیک پس از 30 ثانیه قطعی وارد مدار شده و ژنراتور به مدت 9 تا فعال می شود 10 دقیقه اما با وجود مشکل و خطا، ژنراتور حدود پنج تا شش دقیقه از مدار خارج می شود.

مدیر کل ایمنی و خدمات آتش نشانی شهرداری کاشان افزود: اپراتور با اطلاع از این مشکل بلافاصله آن را از حالت اتوماتیک خارج و به صورت دستی روشن کرد که بیش از 90 ثانیه و به عبارتی تمام لوله های کوره زمان می برد. ، سیستم مایع خنک کننده شما ذوب می شود.

وی گفت: به محض اینکه اپراتور به صورت دستی ژنراتور را روشن می کند، آب وارد سیستم و کوره می شود و آب به بخار تبدیل می شود و باعث انفجار می شود.

محتشمیان در خصوص اینکه چرا اپراتور با وجود اطلاع از مشکل ژنراتور، کارگران را به کارگاه می فرستد، تصریح کرد: با توجه به مستندات و بررسی های سازمان آتش نشانی، این فرض صحت ندارد، زیرا همه کارگران می دانند که فر با دمای 2500 درجه را می توان با استفاده از کپسول آتش نشانی خاموش کرد، دستی و کپسولی ندارد و دلیل ورود کارگران به کارگاه فقط تخلیه اجاق برای جلوگیری از انفجار بوده است.

برجسته: اپراتور به کارگران اعلام کرده است که کارگاه را ترک می کنند و با توجه به توضیحات ناظر و مدیر HSE که بر عملکرد ایمنی، بهداشت حرفه ای و محیط زیست نظارت دارند و خطرات ناشی از فعالیت ها را شناسایی و از بروز حوادث جلوگیری می کنند. و قربانیان انسانی این انفجار ناخواسته بود.

وی گفت: کارشناسان کمیته بررسی علت در حال بررسی علل مختلف خاموشی ژنراتور و خطای آنها در خصوص خاموشی آن هستند که نتیجه آن هفته آینده مشخص می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.