افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

عامل اصلی آلودگی هوای تهران مشخص شد

  • کد خبر : 168955
عامل اصلی آلودگی هوای تهران مشخص شد

به گزارش بازار، سید تشری هاشمی در پایان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص راهکارهای رفع معضل آلودگی شهر تهران گفت: متاسفانه همه ساله با فرارسیدن پایان فصل پاییز و اوایل زمستان، «یک سوال ناراحت کننده برای شهروندان تهرانی پیش می آید.» متأسفانه آنچه شهروندان […]

به گزارش بازار، سید تشری هاشمی در پایان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص راهکارهای رفع معضل آلودگی شهر تهران گفت: متاسفانه همه ساله با فرارسیدن پایان فصل پاییز و اوایل زمستان، «یک سوال ناراحت کننده برای شهروندان تهرانی پیش می آید.» متأسفانه آنچه شهروندان انتظار دارند، محقق نمی شود.

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم مشکل آلودگی هوای تهران راه حلی ندارد. راه حل های مختلفی در سرتاسر دنیا امتحان شده است و قطعا می توان مشکل را در آخرین ماه های پاییز و زمستان حل کرد. بر اساس آخرین لیست آلودگی هوا، آلودگی هوای تهران مربوط به ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون است که در واقع محصول صنعت هستند و منابع متحرک بیش از 88 درصد آلودگی را تشکیل می دهند. بخشی از آلودگی ها مربوط به خودروها، اتوبوس ها و موتورسیکلت ها است که اگر چاره ای برای آنها اندیشیده نشود، این مشکل پابرجاست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: اولین و ضروری ترین اقدام باید در حوزه موتورسیکلت انجام شود که سهم زیادی از ۸۸ درصد آلودگی ناشی از منابع متحرک را به خود اختصاص داده است. از این نظر موتورسیکلت ها باید با موتورهای الکتریکی جایگزین شوند. دولت و مجموعه مدیریت شهری باید در این زمینه تسهیل و تشویق شود. قطعا سیاست های تشویقی باید به گونه ای باشد که این جایگزینی صورت گیرد.

و ادامه داد: از سوی دیگر خودروهای فرسوده بخشی دیگر از آلودگی های ناشی از منابع متحرک را تشکیل می دهند و در این زمینه باید تلاش کنیم خودروهای فرسوده را نوسازی کنیم. باید تلاش کنیم تا خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل شهری حذف شوند. اگرچه مصوبه قبلی شورای اسلامی مبنی بر پرداخت 1.5 درصد بهای به جای اسقاط، عملاً کار را متوقف کرد. اما باید اقدامی انجام شود که بتواند در واردات خودروهای برقی موثر باشد البته باید بدانیم که این اقدام باید به تدریج و پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت این کار انجام شود.

عضو شورای شهرداری تهران ادامه داد: اگر بتوانیم با برق رسانی به خودروها آلودگی هوا را کاهش دهیم، مشکل ترافیک کاهش نمی یابد. بلکه باید حمل و نقل عمومی برای این منظور افزایش یابد. در حال حاضر سرعت این اقدامات کند است و چاره ای جز استفاده حداکثری از توان خود نداریم. سرعت تولیدکنندگان ملی کند است. بنابراین می توانیم از تولیدکنندگان خارجی استفاده کنیم زیرا آلودگی هوا، مرگ و میر و بیماری ها امروز به جایی رسیده است که نیاز به مدیریت انقلابی و جهادی دارد.

هاشمی افزود: نمی توانیم به بهانه اینکه خودروساز ملی نمی تواند اتوبوس های لازم را تولید کند، سلامت شهروندان را به خطر بیندازیم. در حال حاضر نه عوامل طبیعی به نفع ما عمل می کنند و نه معجزه ای رخ خواهد داد. اگر تصمیمات انقلابی درستی با استفاده از ظرفیت تمام ادارات دولتی و شهرداری گرفته شود، می‌توانیم در کاهش آلودگی هوا موثر باشیم و اگر همچنان بگوییم کاری نمی‌توان کرد و موتورهای کاربراتوری همچنان وجود دارد، حیات ادامه دارد. گرد و غبار برای شهروندان تهرانی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.