افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

عاشورا در غزه برگزار می شود/ شهید سنور نماد پیروی از ارزش های اسلام است

  • کد خبر : 400919
عاشورا در غزه برگزار می شود/ شهید سنور نماد پیروی از ارزش های اسلام است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز در غزه عاشورا است و نهج البلاغه جهان اسلام را شوکه کرده است. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران با گرامیداشت شهادت یحیی سنور، اظهار کرد: این نماد ارزش های والای اسلام بود. قرآن. آن، پیامبر و اهل […]

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز در غزه عاشورا است و نهج البلاغه جهان اسلام را شوکه کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران با گرامیداشت شهادت یحیی سنور، اظهار کرد: این نماد ارزش های والای اسلام بود. قرآن. آن، پیامبر و اهل بیت. وی تاکید کرد که طرز فکر و طرز فکر من همانند علی بن ابیطالب (ع) است. امروز در غزه عاشورا است. نهج البلاغه جهان اسلام را شوکه کرده است.

وی افزود: نام و یاد سردار جهان، کارشناس عالی رتبه نظامی، مجاهد خستگی ناپذیر شهید عباس نیل فروشان را که پس از چهار دهه مجاهدت در راه تامین امنیت ملی ایران به شهادت رسید، گرامی می داریم و جزو حماسه سازان هستیم. سازندگان مردم ایران که بار دیگر در تشییع این شهید حماسه آفریدند. جمعه نصر را تکرار کردند، قدرش را می دانیم.

خطیب نماز جمعه تهران در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در سال 1948 با حمایت قدرت های پیروز جنگ جهانی دوم و سازمان ملل تشکیل شد که حدود 200 هزار فلسطینی را کشت و بیش از 800 هزار نفر را آواره کردند. . زنان و کودکان فلسطینی متوجه شدند.

ابوترابی فرد یادآور شد: این رژیم قبل از پیروزی انقلاب چهار جنگ داشته است. جنگ اول حدود 10 ماه طول کشید و متأسفانه با حمایت جهان غرب و ناتوانی رهبران عرب شکست خورد. در این جنگ، صهیونیست ها تقریباً در تمام مناطق فلسطین به جز غزه و کرانه باختری پیروز شدند.

وی افزود: جنگ بعدی در سال 1956 و پس از روی کار آمدن جمال عبدالناصر در مصر اتفاق افتاد. مصر در این جنگ با حدود 5000 کشته شکست خورد. جنگ سوم در سال 1967 رخ داد که با تهاجم صهیونیست ها آغاز شد و ارتش های کلاسیک سوریه، مصر و اردن را در مدت 6 روز شکست داد و 21 هزار کشته، 45 هزار زخمی و 6 هزار اسیر از ارتش این سه کشور برجای گذاشت.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در جنگ چهارم در سال ۱۳۵۳ سرانجام رژیم صهیونیستی با خیانت بسیاری از سیاستمداران پیروز شد. صهیونیست ها در این جنگ 2800 کشته و اعراب 18500 کشته داشتند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی، سناریو تغییر کرد و زلزله ای در جهان رخ داد که زمینه ساز اقتدار امت اسلامی شد.

ابوترابی فرد گفت: صهیونیست ها پس از انقلاب اسلامی 7 بار با لبنان، مقاومت اسلامی و حماس جنگیده اند و در همه آنها شکست خورده اند. در این هفت جنگ، هیچ دولت عربی و ارتش کلاسیک حضور نداشتند، اما انقلاب اسلامی و شجاعت، معنویت، عقلانیت و فداکاری پابرجا ماند.

وی یادآور شد: در سال 1361 در بحبوحه جنگ تحمیلی استکبار جهانی به ایران، صهیونیست ها 18 سال جنوب لبنان را در دست داشتند، اما در سال 2000 بود که مقاومت لبنان با همراهی مسیحیان لبنانی و فرماندهی. سیدحسن نصرالله و حملات نظامی پیاپی صهیونیست ها در جنوب لبنان هزینه های گزافی را به همراه داشت، آنها مجبور به عقب نشینی کامل شدند. مگر در برخی مناطق که توسط رزمندگان آزاد خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: صهیونیست ها در سال 2006 هجومی را برای نابودی و خلع سلاح حزب الله و تغییر نقشه خاورمیانه آغاز کردند و نتیجه این جنگ شکست رژیم صهیونیستی و ظهور رژیم صهیونیستی بود. روحیه مقاومت و جایگاه حزب الله.

وی گفت: صهیونیست ها با حدود 300 هزار نیروی نظامی و انواع جنگنده، تانک، ناوچه و بالگرد، پس از 33 روز مقاومت و ایستادگی و فرماندهی هوشمندانه سید حسن نصرالله و اندیشه های الهام بخش سردار سلیمانی و سردار نیل فروشان، درخواست کردند. آتش بس

ابوترابی فرد یادآور شد: از آن زمان هم همینطور بوده است و در هر جنگی که رخ داده صهیونیست ها شکست خورده اند و آخرین آن عملیات طوفان الاقصی است. در صورت ادامه تجاوزها، صهیونیست ها باید منتظر معجزه مقاومت غزه و حزب الله باشند که هژمونی رژیم صهیونیستی را در هم می شکند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با قرائت نظرات کارشناسان غربی در مورد تاثیر عملیات صادق 2 تصریح کرد: امت اسلامی در این شرایط باید بر اصول عقلانیت، معنویت، شجاعت و جایگاه و واحد توافق کنند. کلمه بر کلام خدا، پیامبر اسلام و اهل بیتش.

ادامه…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.