افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

عادی سازی اسلام ستیزی در انگلستان به خشن ترین شکل ممکن خود را نشان داده است

  • کد خبر : 319855
عادی سازی اسلام ستیزی در انگلستان به خشن ترین شکل ممکن خود را نشان داده است

وزیر اول سابق اسکاتلند به ناآرامی های اخیر انگلیس اشاره کرد و گفت که این موضوع می تواند او و خانواده اش را مجبور به ترک انگلیس کند. به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، حمزه یوسف، وزیر اول سابق اسکاتلند و اولین رهبر مسلمان یک کشور غربی در سخنانی به ناآرامی های اخیر در […]

وزیر اول سابق اسکاتلند به ناآرامی های اخیر انگلیس اشاره کرد و گفت که این موضوع می تواند او و خانواده اش را مجبور به ترک انگلیس کند.

به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، حمزه یوسف، وزیر اول سابق اسکاتلند و اولین رهبر مسلمان یک کشور غربی در سخنانی به ناآرامی های اخیر در انگلیس پرداخت و گفت که به دلیل افزایش اسلام هراسی در انگلیس، ممکن است او و خانواده اش مجبور به ترک انگلیس شوند. از ترس شورش های راست افراطی

در حالی که اسکاتلند هنوز تحت تأثیر تشدید ناآرامی ها در انگلیس و ایرلند شمالی قرار نگرفته است، یوسف حملات به گروه های اقلیت را “وحشتناک” توصیف کرد و گفت که او و سایر شهروندان متعلق به گروه های اقلیت احساس می کنند “احساس تعلق آنها به کشور از بین رفته است.” ” مناقشه شده است.”

هفته گذشته پسر 17 ساله ای به نام اکسل روداکوبانا متولد کاردیف پرجمعیت ترین شهر ولز که والدینش رواندایی هستند با چاقو به یک مدرسه تابستانی کودکان در ساوتپورت انگلیس حمله کرد و در جریان این اقدام خشونت آمیز , سه چند دختر کشته و چند پسر و دو بزرگسال نیز زخمی شدند.

اگرچه این نوجوان 17 ساله مسلمان نیست، اما در بریتانیا به دنیا آمده است و افسران پلیس نیز ادعا کرده اند که این حمله “تروریستی” تلقی نمی شود زیرا مهاجم هیچ همدستی نداشته است. از سوی دیگر پلیس اعلام کرد که این نوجوان هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارد اما برخی از معترضان از فضای ایجاد شده سوء استفاده کرده و شعارهای ضد اسلامی و همچنین ضد مهاجرتی سر دادند.

بدین ترتیب تنش میان مهاجران مسلمان انگلیسی و بومیان شمال انگلیس افزایش یافته و چندین شهر بریتانیا از جمله لندن، هارتلپول و منچستر به صحنه اعتراض و درگیری معترضان ضد مهاجر با پلیس این کشور تبدیل شده است.

یوسف در مصاحبه با تلگراف افزود: “من به اندازه آنها اسکاتلندی هستم. من در اسکاتلند به دنیا آمدم، در اسکاتلند بزرگ شدم، در اسکاتلند تحصیل کردم و به تازگی فرزند سومم را در اسکاتلند به دنیا آورده ام. من رهبر دولت اسکاتلند بوده ام. حقیقت این است که نمی دانم آینده من، همسرم و سه فرزندم، اینجا در اسکاتلند خواهد بود یا در اروپا و غرب برای مدتی نگران افزایش اسلام هراسی هستم.»

یوسف در یک خانواده مهاجر پاکستانی در گلاسکو به دنیا آمد. پدر او اصالتاً اهل پاکستان است و در دهه 1960 به اسکاتلند مهاجرت کرد. مادر حمزه یوسف از یک خانواده هندی شبه قاره ای در کنیا است.

حمزه یوسف اولین رهبر مسلمان یک حزب بزرگ در انگلستان و جوانترین وزیر اول اسکاتلند بود. او قبلاً از سال 2018 تا 2021 به عنوان وزیر دادگستری و سپس از سال 2021 تا 2023 به عنوان وزیر بهداشت در کابینه نیکولا استورجن عضویت داشت. وی از سال 2016 عضو پارلمان اسکاتلند (MSP) برای حوزه انتخابیه گلاسکو پولاک بوده است و قبلاً از سال 2011 تا 2016 نماینده گلاسکو بود.

او گفت که لفاظی های ضد اسلام و ضد مهاجر در بریتانیا “عادی” شده و اکنون “به وحشتناک ترین و خشن ترین شکل ممکن بیان می شود”.

یوسف در ادامه افزود: “در دوران کودکی من، پدرم شناسنامه پاکستانی برای خانواده دریافت کرد. او معتقد بود که روزی آنها باید اسکاتلند را ترک کنند. در آن زمان فکر می کردم نگرانی های پدرم مسخره است، اما اکنون همین فکر را می کنم. “اسلام هراسی در سیاست ما نهادینه شده است.”

یوسف از نایجل فاراژ رهبر اصلاحات بریتانیا، لی اندرسون نماینده اصلاحات و یک «وزیر کشور سابق» به عنوان سه نفری نام برد که با اظهارات خود به نژادپرستی و ضداسلامی در انگلیس دامن زدند.

او همچنین در بیانیه‌ای از کر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس، برای مقابله با شورش‌های راست افراطی تمجید کرد.

با این حال، دولت بریتانیا اخیراً اعلام کرده است که شورش‌های روزهای اخیر پاسخی متناسب به نگرانی‌های مربوط به مهاجرت نیست، بلکه خشونتی است که توسط شورش‌گران راست افراطی تحت حمایت هولیگان‌ها و جوانان فوتبال انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.