افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

عادات: راه هایی برای ایجاد عادت های خوب و ترک عادت های بد

  • کد خبر : 8768
عادات: راه هایی برای ایجاد عادت های خوب و ترک عادت های بد

عادات مانند خلبان خودکار هستند و کلید رسیدن به اهداف شما هستند. عادت‌ها تصمیم‌گیری نیستند: اینها تعهداتی هستند که در اول ژانویه، روز تولدتان، یا زمانی که نوعی زنگ بیدارباش دارید، ایجاد می‌کنید. عادت ها نیز رفتار نیستند. در عوض، عادت‌ها انگیزه‌هایی هستند که شما را به انجام برخی کارها با اندک یا بدون فکر […]


عادات مانند خلبان خودکار هستند و کلید رسیدن به اهداف شما هستند.

عادت‌ها تصمیم‌گیری نیستند: اینها تعهداتی هستند که در اول ژانویه، روز تولدتان، یا زمانی که نوعی زنگ بیدارباش دارید، ایجاد می‌کنید. عادت ها نیز رفتار نیستند.

در عوض، عادت‌ها انگیزه‌هایی هستند که شما را به انجام برخی کارها با اندک یا بدون فکر آگاهانه سوق می‌دهند. آنها یک مکانیسم یادگیری هستند که کاری را که در گذشته انجام داده اید با زمینه ای که در آن انجام داده اید مرتبط می کند.

مثلاً تایپ کردن را در نظر بگیرید. انگشتان شما به آرامی روی صفحه کلید حرکت می کنند و کلمات و جملاتی را ایجاد می کنند. آیا به هر ضربه ای مانند زمانی که برای اولین بار تایپ را یاد گرفتید فکر می کنید؟ البته که نه. اصلا میدونی حروف کجاست؟

وندی وود، دکترا، استاد روانشناسی و تجارت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و نویسنده عادت های خوب، عادات بد: علم ایجاد تغییرات مثبت. “این حافظه ماهیچه ای نیست. این عادت است.»

عادات شما بیش از آنچه تصور می کنید، کاری را که انجام می دهید هدایت می کند. وود تخمین می زند که 43 درصد از رفتارهای ما از روی عادت انجام می شود. او می‌گوید: «ما کارهایی را که در گذشته انجام داده‌ایم تکرار می‌کنیم و به آن فکر نمی‌کنیم. “شما می توانید بر اساس عادت عمل کنید بدون اینکه بفهمید چه کاری انجام می دهید.”

اگر نمی‌دانید چه کار می‌کنید، می‌توانید آن را تغییر دهید؟ کاملا. چه بخواهید یک عادت جدید را شروع کنید یا یک عادت بد را کنار بگذارید، مهم ترین چیزی است که به آن برخورد می کنید. و اگر فکر می کنید فقط به اراده خیلی بیشتری نیاز دارید، در اشتباهید.

چرا قدرت اراده کار نمی کند

بیشتر مردم به اراده بیشتر از آنچه شایسته است اعتبار می دهند.

فوق العاده خواهد بود اگر ساخته شده باشید تا در برابر وسوسه هایی که شما را از ایجاد یا ترک عادت باز می دارد مقاومت کنید. اما فقط به این شکل کار نمی کند.

شما کارها را به روش خاصی انجام می دهید زیرا همیشه آنها را به روش خاصی انجام داده اید – و این برای شما مفید بوده است. عادت ها ما را از فکر کردن به همه چیز باز می دارند. این نیز چیزی است که شکستن آنها را بسیار سخت می کند.

وود می‌گوید: «خاطرات عادت عمیقاً ریشه‌دار هستند، به‌طور باورنکردنی پایدار هستند و «بعد از اینکه فراموش کردید چرا کاری را در وهله اول شروع کرده‌اید، مدت زیادی باقی می‌مانند». «عادات چیزی نیست که بتوانیم آن را شهود و درک کنیم. این مانند تغییر باورهایمان یا داشتن احساسات نسبت به چیزی نیست. انگیزه و اراده کاهش می یابد، اما عادات باقی می مانند. بسیاری از ما قدرت اراده کافی برای تغییر یک عادت را نداریم.»

توجه داشته باشید که در حال انجام چه کاری هستید

رفتارهای شما چیست که تقریباً متوجه انجام آن نمی شوید؟

به عنوان مثال، آیا شما:

  • وقتی تحت استرس هستید به قند برسید؟
  • وقتی یک لحظه بیکاری دارید به Wordle روی بیاورید؟
  • در نقطه خاصی روی مبل نقب بزنید تا در پایان یک روز سخت به تماشای چیزی بپردازید؟

این ذهن آگاهی در زندگی روزمره شماست. قبل از اینکه بتوانید عادات خود را تغییر دهید باید آنها را ببینید.

از مسیر خود خارج شوید

همه ما می دانیم که چه کاری باید انجام دهیم، چه ورزش کردن، خوردن غذای سالم تر، بهتر شدن در شغل، ترک سیگار یا مصرف بیش از حد، یا کاهش مصرف الکل. چرا این کار را نکنیم؟

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد: ما قبلاً تلاش کرده ایم و کار نمی کند. توصیه خوبی نداشتیم زندگی یا جوامع ما برای حمایت از این هدف تنظیم نشده است و منابعی که ما به آن نیاز داریم ناخوشایند یا غیرقابل دسترس هستند.

اما گاهی اوقات، به این دلیل است که هدف ما را بیش از حد به خارج از منطقه راحتی خود می برد.

ناخوشایند بودن، خوب، ناراحت کننده است. بنابراین ما به دنبال راهی برای فرار از این احساس هستیم. که ما را در معرض حواس پرتی باز می گذارد.

فرض کنید امروز صبح یک برنامه ریزی کرده اید تا امروز بعدازظهر بدوید. اما اکنون که زمان خروج فرا رسیده است، انگیزه کمتری در شما احساس می شود.

در عوض، شما:

  • اعلان های تلفن را بررسی کنید
  • پیامک بفرستید
  • رسانه های اجتماعی را مرور کنید – یا اخبار را مرور کنید
  • ایمیل را به طور مکرر بازخوانی کنید
  • گفتگو را با همسایه یا تحویل دهنده شروع کنید
  • مقداری از لباس های شسته شده را تا کنید
  • تلویزیون را روشن کن

چگونه می توانید این چرخه را متوقف کنید و روی عادتی که می خواهید ایجاد کنید یا از بین ببرید، متمرکز بمانید؟

اقدام صحیح را راحت تر کنید

وود توصیه می کند کارها را آسان کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید بهتر غذا بخورید، یک دسته از غذاهای سالم و از قبل خرد شده و آماده بخرید. با آسان‌تر کردن انجام کاری که می‌خواهید، خودتان را برای موفقیت آماده کنید.

ناراحتی را مهار کنید

قبل از اینکه بنویسد حواس پرتی: چگونه توجه خود را کنترل کرده و خود را انتخاب کنید Life، Nir Eyal مطالعه کرد که محصولات چگونه رفتارهای ما را تغییر می دهند و به ساخت برنامه های بهداشتی و فناوری ویرایشی کمک کرد تا مردم را به رفتارهای سالم گرایش دهند.

از قضا، او متوجه شد که به طور فزاینده ای حواسش به فناوری پرت می شود.

یک روز، در حالی که مشغول انجام برخی فعالیت‌های پیوند پدر و دختر در یک کتاب بود، تلفنش با ایمیلی وزوز کرد، درست زمانی که آنها به این سوال رسیدند: “اگر می‌توانستی قدرت فوق العاده ای داشته باشی، آن چه بود؟”

ایال می‌گوید: «نمی‌توانستم به شما بگویم دخترم چه گفت، زیرا در آن لحظه، تلفنم را چک کردم و او از اتاق خارج شد تا با یک اسباب‌بازی بازی کند. فکر می‌کردم مشکل فناوری است، اما حواس‌پرتی همیشه با ما بوده است. افلاطون قرن ها قبل از اینترنت از آن شکایت کرد. اگر می‌توانستم قدرت فوق‌العاده‌ای داشته باشم، فقط می‌خواهم کارهایی را که می‌دانم می‌خواهم انجام دهم، بدون اینکه حواسم پرت شود، انجام دهم.»

ایال متوجه می شود که افراد تمایل دارند زمانی که ناراحت هستند به سمت حواس پرتی عقب نشینی کنند. او تصمیم گرفت به جای آن به آن متمایل شود.

وقتی داشتم کتاب می نوشتم، می گفتم، چرا نمی توانم عادت نوشتن پیدا کنم؟ اگر من یک نویسنده واقعی بودم، مجبور نبودم اینقدر سخت کار کنم. حالا من می گویم، “این همان چیزی است که در کاری بهتر می شود.”

ایال می گوید از ناراحتی خود به عنوان انگیزه ای برای سوق دادن خود به عمل استفاده کنید.

ایجاد یک طرح

اگر دقیقاً کاری را که قرار است انجام دهید و دقیقاً چه زمانی آن را انجام می دهید، برنامه ریزی نکنید، کل روز شما می تواند توسط عوامل حواس پرتی بلعیده شود. ایال این فرآیند را تایم باکس می نامد.

درست است، برنامه های شما همیشه به طور کامل اتفاق نمی افتد. مطالبی مطرح می شود که به طور قانونی سایر موارد را از برنامه شما خارج می کند. اما اگر برنامه ای دارید می توانید از انحرافات غیر ضروری جلوگیری کنید.

اگر چیزی باعث حواس پرتی است که آگاهانه می خواهید ادامه دهید، مانند پیمایش در رسانه های اجتماعی، زمانی را برای آن برنامه ریزی کنید. به آن سلطنت آزاد ندهید.

تعداد زیادی ردیاب عادت و مجلات اختصاص داده شده به عادات وجود دارد. Eyal یک برنامه نویس رایگان در وب سایت خود ارائه می دهد.

به برنامه خود پایبند باشید

اطلاعات زیادی در مورد عادت ها وجود دارد. کدام برنامه، کتاب یا سیستم را باید بخرید؟

با نحوه گذراندن وقت خود شروع کنید: زمان مطالعه. زمان ورزش وقت خواب آیا باید در زمان خانواده بسازید یا فقط زمان باقی مانده را در یک روز به آنها بدهید؟» ایال می گوید. هنگامی که تفاوت بین … آنچه از قبل برنامه ریزی می کنید و هر چیز دیگری (حواس پرتی) را بدانید، عادت ها به طور طبیعی ظاهر می شوند.

نمایش منابع

اعتبار عکس:

لحظه / گتی ایماژ

منابع:

وندی وود، دکترا، نویسنده، عادات خوب، عادات بد: علم ایجاد تغییرات مثبت. Farrar، Straus and Giroux، 2019; استاد روانشناسی و تجارت، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

دانشگاه ماساچوست، تحلیل رفتار کاربردی (روان 581): “ماژول 1: مقدمه ای بر مفاهیم پایه ABA”.

نیر عیال، نویسنده، حواس پرتی: چگونه توجه خود را کنترل کنید و زندگی خود را انتخاب کنید، کتاب های بن بلا، 2019.

انجمن روانشناسی آمریکا: “آنچه باید درباره قدرت اراده بدانید: علم روانشناختی خودکنترلی.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.