افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
11

ظهور زیرمجموعه‌های هشداردهنده کووید برای زمستان پیش‌بینی می‌شود

  • کد خبر : 7377
ظهور زیرمجموعه‌های هشداردهنده کووید برای زمستان پیش‌بینی می‌شود

16 دسامبر 2022 – با توجه به پیامدهای نگران‌کننده‌اش، شاید این داستان برای هالووین مناسب‌تر باشد تا فصل تعطیلات جشن. شواهد جدید پیش‌بینی می‌کنند که چهار زیرشاخه Omicron ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، شایع‌ترین گونه‌هایی هستند که در زمستان امسال از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند. تا اینجای کار خیلی بد نیست، تا زمانی […]


16 دسامبر 2022 – با توجه به پیامدهای نگران‌کننده‌اش، شاید این داستان برای هالووین مناسب‌تر باشد تا فصل تعطیلات جشن. شواهد جدید پیش‌بینی می‌کنند که چهار زیرشاخه Omicron ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، شایع‌ترین گونه‌هایی هستند که در زمستان امسال از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند.

تا اینجای کار خیلی بد نیست، تا زمانی که به چیزهای دیگری که محققان یافته اند توجه کنید.

کیان وانگ، محقق، دکتر و همکارانش گزارش می‌دهند که زیر متغیرهای BQ.1، BQ1.1، XBB، و XBB.1 در برابر آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده مقاوم‌ترین هستند. این بدان معناست که شما هیچ گونه محافظت در برابر عفونت ناشی از این چهار سویه ندارید یا به طور قابل توجهی کاهش یافته است، حتی اگر قبلاً کووید-19 داشته اید یا چندین بار واکسینه شده و تقویت شده اید، از جمله با واکسن دو ظرفیتی.

علاوه بر این، تمام درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال موجود عمدتاً یا کاملاً در برابر این زیر متغیرها بی‌اثر هستند.

این برای آینده نزدیک ما چه معنایی دارد؟ دکتر اریک توپول، مؤسس و مدیر مؤسسه تحقیقاتی ترجمه اسکریپس در لا جولا، کالیفرنیا، و سردبیر Medscape، خواهر وب‌سایت متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، «نگران‌کننده» هستند.

اما شواهد از کشورهای دیگر، به‌ویژه سنگاپور و فرانسه، نشان می‌دهد که حداقل دو مورد از این گونه‌ها آنطور که انتظار می‌رفت مضر نیستند، احتمالاً به دلیل تعداد بالای افرادی که واکسینه شده‌اند یا از عفونت‌های قبلی جان سالم به در برده‌اند.

با این حال، در یافته‌های جدید چیز زیادی برای تمجید وجود ندارد، به جز واکسیناسیون کووید-19 و عفونت‌های قبلی هنوز هم می‌تواند خطر پیامدهای جدی مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش دهد.

“خواص فرار آنتی بادی هشداردهنده افزایش سارس-کوو-2 BQ و XBB” مطالعه آنلاین منتشر شد این هفته در مجله سلول.

این در زمانی اتفاق می‌افتد که BQ.1 و BQ.1.1 حدود 70 درصد از انواع در گردش را تشکیل می‌دهند. داده های CDC نشان می دهد. علاوه بر این، بستری شدن در بیمارستان طی 2 هفته گذشته 18 درصد و مرگ و میر ناشی از COVID-19 در سراسر کشور 50 درصد افزایش یافته است. مجله نیویورک تایمز گزارش ها.

توپول می گوید، در سطح جهانی، در بسیاری از نقاط، “دیوار مصونیت” ساخته شده است. ممکن است در ایالات متحده چنین نباشد.

توپول می‌گوید: «مشکل در ایالات متحده، که پیش‌بینی آن را سخت‌تر می‌کند، این است که ما نرخ بسیار پایینی از تقویت‌کننده‌های اخیر، در 6 ماه گذشته، به‌ویژه در افراد مسن داریم». مثلا، تنها 36 درصد از آمریکایی های 65 سال و بالاتر، گروه با بالاترین خطر، یک تقویت کننده دو ظرفیتی به روز دریافت کرده اند.

یک ویروس در حال تکامل

متغیرهای فرعی با موفقیت جایگزین BA.5 می شوند، که به عنوان یکی از رایج ترین انواع Omicron در سال گذشته سلطنت می کرد. آخرین داده های CDC نشان می دهد که BA.5 اکنون تنها حدود 10 درصد از ویروس در گردش را تشکیل می دهد. محققان می نویسند: “این جایگزینی سریع سویه های ویروس “شبح موج دیگری از عفونت ها را در ماه های آینده افزایش می دهد.”

این داستان برای محققان آشنا به نظر می رسد. افزایش سریع این گونه‌های فرعی و آرایه وسیع جهش‌های سنبله آن‌ها یادآور ظاهر اولین نوع Omicron در سال گذشته است، بنابراین این نگرانی را ایجاد می‌کند که ممکن است اثربخشی واکسن‌های فعلی COVID-19 و درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال را به خطر بیندازند. نوشتن. ما اکنون یافته‌هایی را گزارش می‌کنیم که نشان می‌دهد، متأسفانه، چنین نگرانی‌هایی موجه است، به‌ویژه برای زیرشاخه‌های XBB و XBB.1.»

زیرمتغیر BQ.1 نسبت به BA.5، سویه والد آن، شش برابر مقاوم‌تر به آنتی‌بادی‌ها بود و XBB.1 در مقایسه با نسل قبلی خود، BA.2، 63 برابر مقاوم‌تر بود.

محققان می نویسند، این تغییر در توانایی واکسن ها برای متوقف کردن انواع فرعی «به ویژه نگران کننده است».

درمان های پاک کننده نیز

وانگ و همکارانش همچنین آزمایش کردند که چگونه یک پانل از 23 داروی آنتی بادی مونوکلونال ممکن است در برابر چهار متغیر فرعی کار کند. همه این درمان ها در برابر نوع اصلی Omicron به خوبی عمل کردند و شامل برخی از موارد مورد تایید برای استفاده از طریق برنامه مجوز استفاده اضطراری FDA (EUA) در زمان مطالعه بودند.

آنها دریافتند که 19 مورد از این 23 آنتی بادی مونوکلونال، برای مثال، “به طور کلی یا کامل” در برابر XBB و XBB.1 کارایی خود را از دست داده اند.

این اولین بار نیست که درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال از مؤثر به بی‌اثر تبدیل می‌شوند. انواع قبلی ظاهر شده‌اند که دیگر به درمان با باملانیویماب، کاسیریویماب، سیلگاویماب، اتس‌ویماب، ایمدوویماب، سوترویماب و تیکساژویماب پاسخ نمی‌دادند. Bebtelovimab اکنون به این لیست می پیوندد و می باشد دیگر از لیلی در دسترس نیست تحت EUA به دلیل این عدم اثربخشی.

محققان می نویسند فقدان یک درمان موثر آنتی بادی مونوکلونال «مشکل جدی برای میلیون ها فرد نقص ایمنی که به شدت به واکسن های کووید-19 پاسخ نمی دهند، ایجاد می کند» و اضافه می کنند که «نیاز فوری به تولید آنتی بادی های مونوکلونال فعال برای استفاده بالینی واضح است. ”

در ادامه، چالش ایجاد واکسن‌ها و درمان‌هایی که حفاظت گسترده‌ای را ارائه می‌دهند، همچنان که ویروس کرونا همچنان در حال تکامل است، باقی می‌ماند.

در پایان ترسناک یک داستان ترسناک، محققان می نویسند: “ما به طور جمعی به دنبال انواع SARS-CoV-2 برای بیش از 2 سال بوده ایم، و با این حال، ویروس به تکامل و فرار ادامه می دهد.”



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=7377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.