افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

ظریف: چاره ای جز حل مشکلات با هم نداریم/ اساس اجماع گفتگو است نه تحمیل عقاید/ ابتدا باید بفهمیم اشتباه کردیم و بعد از مردم عذرخواهی کنیم.

  • کد خبر : 402189
ظریف: چاره ای جز حل مشکلات با هم نداریم/ اساس اجماع گفتگو است نه تحمیل عقاید/ ابتدا باید بفهمیم اشتباه کردیم و بعد از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وی در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان که امروز شنبه 7 مهرماه در تالار نگین اصفهان برگزار شد، گفت: مردم استان اصفهان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و حق دارند. خدمت کردن . آنها ما صاحب اقتدار آنها نیستیم و اینها کسانی هستند که در 45 […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وی در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان که امروز شنبه 7 مهرماه در تالار نگین اصفهان برگزار شد، گفت: مردم استان اصفهان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و حق دارند. خدمت کردن . آنها ما صاحب اقتدار آنها نیستیم و اینها کسانی هستند که در 45 سال گذشته ایستادگی کردند، اما کشور انقلابی خود را ترک نکردند و در همه حملات از کشور خود دفاع کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما مدیون مردم هستیم. مردم راه حل هایی برای مشکلات دارند، آنها را می شناسند و باید در کنار ما باشند. نباید منتظر سفارش از تهران باشیم. نظم از مردم می آید. آنها هستند که ما را ادامه می دهند. اگر آنها را باور کنیم به راه حل می رسیم و آنها لایق بهتر از این هستند.

معاون راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم انتخاب آقای جمالی نژاد منجر به آشتی در استان اصفهان شود. امروز سران جبهه اصلاح طلبان و اصولگرایان اصفهان را در جلسه می بینم. همه ما در یک کشتی هستیم و مسائلی مانند معیشت، آلودگی آب و هوا برای همه ما وجود دارد. با این توافق به همه چیز خواهیم رسید. بله، می توان آن را در سراسر جهان برد.

ظریف ادامه داد: امروزه چاره ای جز حل مشکلات نداریم. نه تنها اصفهان، در کنار خوزستان، چهارمحال و کل کشور. مشکل آب مشکل کل کشور است. انشالله با کمک همه اقشار مردم اصفهان و مدیران جوان کشور که روحیه جدیدی به استان و کشور می بخشند موفق باشند.

وی افزود: از زحمات آقای مرتضوی قدردانی می کند. برای اصفهانی ها از خدا می خواهم.

تاکید رئیس جمهور بر واگذاری امور استان ها به دست آنها

همچنین محمدجواد ظریف وی صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان و در جمع سران این استان گفت: نکاتی را که مطرح شد به اطلاع رئیس جمهور خواهم رساند و امیدوارم از طریق من این نکات به دولت و پزشکان منتقل شود. و همکاران Miss از معاونت راهبردی ریاست جمهوری آغاز روند استماع خواهند بود و این موضوعات را بررسی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: باید به سوی مردم برگردیم زیرا مردم راه حل ها را دارند و آن را درک می کنند، چون مشکل متعلق به آنهاست باید بگذاریم مردم خودشان راه حل ها را انتخاب کنند.

ظریف تلاش رئیس جمهور برای سپردن امور استان ها به خود استان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: آقای مزیکیان صادقانه معتقد است که باید این تصمیم را به استان ها سپرد و از آنها راهکار خواست.
معاون راهبردی رئیس جمهور به ساختار اندیشکده های استانی در این معاونت اشاره کرد و افزود: این اتاق ها دو محور دارند یکی تمرکززدایی یعنی فکر استان برای استان ها و دیگری اینکه همه بازیگران باید در این حوزه حضور داشته باشند. این فکر

ظریف ادامه داد: اندیشکده های استانی چهار رکن دارند که یکی از آنها مدیران دولتی هستند. رئیس جمهور در همه جلسات تاکید می کند که به استانداران اختیار بدهیم و از آنها برنامه و کار بخواهیم.

وی تصریح کرد: رکن دوم اتاق های فکر نخبگان دانشگاهی است. نخبگانی که باید فکر را به جامعه ما تزریق کنند. به نظر ما این تفکر از مشکل شروع می شود نه راه حل. ابتدا باید مشکل را بشناسیم و سپس راه حلی برای آن پیدا کنیم و اگر قرار بود راه حل های گذشته مشکل را حل کند، این کار انجام می شد.

تضعیف بخش خصوصی کشور را ضعیف می کند

معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: رکن سوم اتاق های فکر، بخش خصوصی است. بخش خصوصی ایران سابقه و موفقیت های زیادی دارد. من بارها گفته ام که اگر به کشورهای تحت تحریم مانند ایران نگاه کنید، به دلیل بخش خصوصی قوی که آنها را حل کرده است، مشکلات کمتری داریم.

وی گفت: یک چهارم اتاق های فکر جامعه مدنی هستند. امروز مرد در مجامع بین الملل فعال شده است و اتحاد سایر ملل معنا پیدا کرده است و می گوید جامعه جهانی. از دهه جدید، ما این بحث را داریم که جهان بین المللی شده است. این جهانی شدن نیست که مشکل ایجاد می کند، بلکه این واقعیت است که دولت دیگر تنها بازیگر نیست و فرد در جامعه جهانی مهم است.

باید مردم را به عرصه فعالیت برگردانیم.

معاون رئیس جمهور افزود: باید اجازه دهیم مردم وارد عمل شوند و بشنوند که 50 درصد جامعه ما در انتخابات شرکت نکردند. باید به آنها نقش بدهیم و امیدوار باشیم که به عرصه فعالیت بازگردند. سازمان های مردم نهاد و احزاب از جمله گروه هایی هستند که می توانند در جامعه فعال و کمک کنند.

اساس توافق گفت و گو است نه تحمیل عقاید

ظریف تصریح کرد: اساس اجماع گفت وگو است نه تحمیل عقاید. اساس توافق موعظه نیست و باید بشنویم و بشنویم. اگر می‌خواهیم مشکل زاینده‌رود را حل کنیم، ما اصفهانی‌ها باید به مشکلاتی که کردهای شهر و دیگران دارند گوش بدهیم و مشکلات ما را بدانند.

و افزود: ما حاضریم بشنویم و بشنویم. اول باید بفهمیم که اشتباه کردیم. ما باید بابت اشتباهاتی که مرتکب شدیم عذرخواهی کنیم و من خودم باید برای خیلی چیزها عذرخواهی کنم و بعد به مردم امیدواری بدهم. ما باید از کاشتن بذر ناامیدی برای جلوگیری از مهاجرت و ایجاد آشتی دست برداریم. ما باید گوش دادن را یاد بگیریم.

در ابتدای این جلسه چند تن از مسئولان بخش دولتی و خصوصی به بیان مشکلات شهر اصفهان پرداختند و از جمله بر لزوم تکمیل پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، رفع فرونشست زمین، احیای زاینده اشاره کردند. رودخانه و ارتقای جایگاه گردشگری اصفهان در منطقه.

۲۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.