افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

ظریف: نگرش دولت چهاردهم نسبت به مدیریت و مقررات معتدل است

  • کد خبر : 396449
ظریف: نگرش دولت چهاردهم نسبت به مدیریت و مقررات معتدل است

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: نگاه دولت چهاردهم به مقوله مقررات معتدل و معتدل است و ما معتقد به تحویل و یا تنظیم فقط دولت نیستیم بلکه به یک مسیر میانه توجه داریم. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در نشست «دولت چهاردهم و شبکه ملی رگولاتوری» که توسط مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد، […]

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: نگاه دولت چهاردهم به مقوله مقررات معتدل و معتدل است و ما معتقد به تحویل و یا تنظیم فقط دولت نیستیم بلکه به یک مسیر میانه توجه داریم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در نشست «دولت چهاردهم و شبکه ملی رگولاتوری» که توسط مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به ارائه «سند شبکه ملی رگولاتوری» در این نشست، اظهار کرد: سیاستی که در حال بررسی امروز در مورد مقررات است. توسط مرکز مطالعات استراتژیک ساخته شده است. از جناب آقای زمانیان مدیر سابق این مرکز بابت این اقدام و سایر اقدامات ایشان در این مرکز که باعث فعال شدن مجدد آن شد تشکر می کنیم. ما وارث خرابه ای نیستیم و آباد را اینجا به ما تحویل داده اند.

وی افزود: ما حاضریم این موضوعات را در مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری پیگیری کنیم. نگرش دولت نسبت به مقررات معتدل است. ما به مدیریت یا مقررات صرفاً دولتی اعتقاد نداریم، بلکه به یک راه میانه توجه داریم.

ظریف تاکید کرد: وظیفه دولت است که به موضوعاتی مانند آموزش، بهداشت، محیط زیست و مانند آن بر اساس مقررات داخلی کشور و قوانین بین‌المللی در برخی بخش‌ها رسیدگی کند و در برخی بخش‌ها تنظیم کند، اما باید نظارتی‌تر باشد. در مورد بخش خصوصی

معاون راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: دولت به یک حد وسط بین مدیریت و نظارت معتقد است و البته نمی توانیم در همه امور تنظیم کنیم، به ویژه در مواردی که وظیفه دولت انجام آن امور است.

وی ادامه داد: آیا یکی از تصمیمات دولت باید در کجا تنظیم شود؟ در معاونت راهبردی، فرآیند مقدماتی پاسخگویی به این سوال انجام می شود تا در مراحل فوری بعدی موضوع جایگاه بهینه خود را به دست آورد.

ظریف تصریح کرد: معاونت راهبردی و مرکز مطالعات راهبردی اصلاً سیاست گشایش در کشور را ندارد. ما قصد نداریم این مسئولیت را بر عهده بگیریم. در این مرحله ما در روند مقدماتی امور در دولت کمک می کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.