افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

«ظریف» بهانه ای برای چهره های خشن یعنی «مسعود»!

  • کد خبر : 402755
«ظریف» بهانه ای برای چهره های خشن یعنی «مسعود»!

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: در روزهای اخیر مخالفت ها و تندروی ها علیه محمدجواد ظریف افزایش یافته است.کامران غضنفری نماینده پایداری مجلس گفت: در مجلس به پزشکان درباره برکناری ظریف هشدار دادیم که در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی در اسرع وقت به دستگاه قضایی شکایت خواهیم کرد و در این […]

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: در روزهای اخیر مخالفت ها و تندروی ها علیه محمدجواد ظریف افزایش یافته است.
کامران غضنفری نماینده پایداری مجلس گفت: در مجلس به پزشکان درباره برکناری ظریف هشدار دادیم که در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی در اسرع وقت به دستگاه قضایی شکایت خواهیم کرد و در این صورت مدیشیان باید در دادگاه پاسخ دهد که مطمئناً جوابی نخواهد داشت و به پنج تا پانزده سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم خواهد شد.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند کینه اصلی تنورها از ظریف به زمانی برمی گردد که وی از مسعود بیشیکیان حمایت کرد، زمانی که وزیر امور خارجه سابق به طور کامل از برنامه برجام دفاع کرد و به مخالفان خود پاسخ داد و سپس به سخنرانی های جنجالی وی در ستاد انتخاباتی مسعود بیشیکیان. آیا اصولگرایان رادیکال که خاطره خوبی از محمدجواد ظریف و سخنرانی های طوفانی او ندارند، اکنون قصد دارند با یک تیر دو پرنده را بکشند؟ با حمله به ظریف او را تضعیف می کنند و پزشکان را تحت تاثیر قرار می دهند.
حسین میرمحمد صادقی معاون سابق حقوقی شورای اسلامی با اشاره به تهدید پزشکان گفت: شاید دلیل حساسیت ها نسبت به آقای ظریف این باشد که عده ای با برجام مخالف هستند و نقش او را در تصویب برجام قوی می بینند. و دشمنی نهادینه شده با او را در سر می پرورانند، اما این که نمایندگان مجلس بخواهند با رئیس جمهور ادبیات صحبت کنند، قابل احترام نیست.»
وی ادامه داد: دکتر ظریف توانمندی هایی دارد و باید برای آبادانی کشور از آن استفاده کرد. می توان ایراد گرفت که این انتقادات باید در جای خود باشد، اما اینکه به دلیل مسائل سیاسی و جناحی بخواهیم مردم را بیکار کنیم و کشور را از علم و تجربه شان محروم کنیم، اشتباه است.
اما مخالفت با محمدجواد ظریف مربوط به دولت چهاردهم نیست و سابقه تاریخی دارد. زمانی که ظریف نفر اول برجام بود، تحت فشارهای زیادی قرار گرفت، اما او کارش را با ظرافت انجام داد و با برجام به ایران بازگشت. محمدجواد ظریف معاون راهبردی استانداری اصفهان گفت: برای ساختن آینده باید امید ایجاد کنیم اما این امید به معنای دروغگویی نیست. ما همیشه به زندگی در شرایط نامطلوب عادت کرده‌ایم، اما باید با هم کار کنیم و ناامید نباشیم زیرا اوضاع بهتر خواهد شد.
ظریف با تاکید بر لزوم اجماع همه گروه ها برای پیشبرد امور کشور، تصریح کرد: درست است که امروز گروه پایداری می خواهند من را معزول کنند و به زندان بیاندازند یا هزار کار دیگر انجام دهند، اما آنها هم جزو این مملکت هستند. و ما باید با آنها تمام شود.
اسماعیل گرامی مقدم، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آرمان امروز گفت: تندروها به ویژه جبهه سحدی از پیروزی رقیب خود در انتخابات اخیر خرسند نیستند و از انتخابات اخیر نیز به شدت عصبانی هستند. پزشکان.” آنها نمی خواهند رو در رو با رئیس جمهور روبه رو شوند به همین دلیل به نزدیکان خود مانند محمدجواد ظریف مراجعه می کنند.
وی افزود: تندروها قصد دارند ابتدا با برخورد با پزشکان و ظریف اعلام حضور کنند و سپس با ممانعت از آنها بر شکست خود در انتخابات سرپوش بگذارند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه استقامت راه به جایی نمی برد، تصریح کرد: محمدجواد ظریف دیپلمات موثر و وزیر امور خارجه موفقی بوده است. افراط گرایان نه مهارت و نه ظرفیت مقابله مستقیم با پزشکان را دارند. به همین دلیل می خواهند با حمله به ظریف با دولت مخالفت کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ظریف بهانه است و نمی‌توان با تندروها موافق بود، زیرا آنها خوب نیستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.