افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

ظرفیت همکاری ایران و عراق در زمینه انتقال و توزیع صنعت CNG بررسی شد

  • کد خبر : 217424
ظرفیت همکاری ایران و عراق در زمینه انتقال و توزیع صنعت CNG بررسی شد

به گزارش بازار، جلیل سالاری در دیدار با حامد یونس الزبایی معاون وزیر پالایش نفت عراق در ساختمان مرکزی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: دستاوردهای صنعت نفت و سپس پیروزی انقلاب اسلامی و خودکفایی در صنعت نفت و پالایش. امروز در شرایطی قرار داریم که تقریبا 80 تا 90 […]

به گزارش بازار، جلیل سالاری در دیدار با حامد یونس الزبایی معاون وزیر پالایش نفت عراق در ساختمان مرکزی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: دستاوردهای صنعت نفت و سپس پیروزی انقلاب اسلامی و خودکفایی در صنعت نفت و پالایش. امروز در شرایطی قرار داریم که تقریبا 80 تا 90 درصد تجهیزات و کالاها در داخل و 0 تا 100 شغل مهندسی، طراحی و دانش فنی تولید می شود. که واحدهای پالایشگاهی مورد نیاز قرار دارند.

وی افزود: دشمن تصور می کرد می تواند از شرایط تحریم سوء استفاده کند، اما به فضل الهی تحریم را به فرصت تبدیل کردیم و با تکیه بر توانمندی های ملی، مراکز تحقیقاتی و فناوری را توسعه دادیم و شرکت هایی را ایجاد و فعال کردیم. دانش با استفاده از ظرفیت دانشگاه.” نتیجه آن گذراندن فرآیند بومی سازی در حوزه تولید دانش فنی و ساخت تجهیزات بود.

معاون وزیر نفت در امور پالایشی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم بر همکاری و تفاهم نامه کشورهای همسایه و دوست به ویژه گروه کشورهای مسلمان تمرکز داشتیم، گفت: در سفر جواد اوجی وزیر نفت. به عراق، توافقاتی بین هر دو کشور برای رسیدن به مرحله اجرا منعقد شد.

سالاری تصریح کرد: با کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا نیز همکاری داشتیم و پالایشگاه بزرگ «ال پالیتو» را با فناوری و تجهیزات ایرانی تجهیز و تعمیر کردیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم از توان متخصصان ایرانی در زمینه نوسازی و بازسازی پالایشگاه ها، کالاهای مورد نیاز، کاتالیست ها و مواد شیمیایی استفاده کنیم و با عراق به توافقات مطلوب برسیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به اینکه قبلاً باید نفت خام بصره را در پالایشگاه آبادان فرآوری می کردیم و فرآورده را تصفیه می کردیم، مقدمات این کار انجام نشد، افزود: البته خودمان تلاش کردیم. برای ساخت این پالایشگاه و راه اندازی بزرگترین واحد تقطیر خاورمیانه در پالایشگاه آبادان.

سالاری تصریح کرد: در بخش انتقال و توزیع محصول با ظرفیت ذخیره سازی نزدیک به 13 هزار لیتر و نزدیک به 14 هزار کیلومتر خط لوله، توانمندی های لازم را داریم، اما از آنجایی که روند امروز ما تخصیص و قیمت یارانه ای است، سامانه بزرگی است. مدیریت مصرف در کشور از این طریق.

وی بیان کرد: همچنین در سال های اخیر CNG را در کشور توسعه داده ایم و با توجه به اینکه بخشی از سبد سوخت ما در حوزه حمل و نقل را این بردار انرژی تشکیل می دهد، در توسعه این صنعت و آن به خودکفایی دست یافته ایم. صنایع زیرمجموعه است و امروزه بیشتر تجهیزات مورد نیاز در ایران مستقر است و می توانیم در زمینه تامین و سیستم تامین با کشور عراق همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی همچنین به احداث بیش از 2500 نقطه عرضه CNG در کشور و تبدیل نزدیک به 4 میلیون خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور و گسترش کارگاه های تبدیل در کشور اشاره کرد. کشور، و این حوزه ها را به عنوان دیگر قابلیت ها برجسته کرد. وی همکاری های ایران و عراق را برشمرد و گفت: تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت پالایش و تولید مواد شیمیایی را بومی سازی کرده ایم و امروز در حال رقابت با خارجی ها هستیم و در این زمینه می توانیم به سایر کشورها خدمات ارائه دهیم.

سالاری با اشاره به اینکه ایران و عراق با تحریم روبرو هستند و باید برای افزایش توان خود در صنایع همکاری کنند، افزود: با ایجاد دفاتر در دو کشور در زمینه نیازهای طرفین و تبادل اطلاعات در صنعت نفت می‌توان از هر کدام استفاده کرد. توانایی های داخلی دیگران و همکاری مستمر.

وی تاکید کرد: همانطور که خدماتی را برای پالایشگاه های سوریه در نظر می گیریم، می توانیم این قابلیت ها را در عراق نیز عملیاتی کنیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری، دولت و وزیر نفت مبنی بر استفاده از ظرفیت همکاری کشورهای مسلمان منطقه، گفت: با تمام ظرفیت ها برای همکاری با کشورهای مسلمان منطقه در در زمینه پالایش، انتقال و توزیع و حتی زنجیره ارزش، تامین کالا از توان متخصصان خود برای انجام تعمیرات اساسی استفاده خواهیم کرد و امیدواریم این جلسات مقدمه ای برای شروع همکاری ها باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.