افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

ظرفیت صادرات 15 میلیون تن آرد به بازارهای هدف وجود دارد

  • کد خبر : 382208
ظرفیت صادرات 15 میلیون تن آرد به بازارهای هدف وجود دارد

به گزارش بازار، شهیاد آبنار مدیرکل دفتر تجارت داخلی وزارت جهاد کشاورزی در چهارمین همایش بین المللی غلات و دانه های روغنی گفت: با توجه به اقلیم چهارفصل کشور، پتانسیل بالایی در تولید محصولات کشاورزی داریم. محصولات به طوری که سالانه 120 میلیون تن محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی، سبزیجات و پروتئین در کشور […]

به گزارش بازار، شهیاد آبنار مدیرکل دفتر تجارت داخلی وزارت جهاد کشاورزی در چهارمین همایش بین المللی غلات و دانه های روغنی گفت: با توجه به اقلیم چهارفصل کشور، پتانسیل بالایی در تولید محصولات کشاورزی داریم. محصولات به طوری که سالانه 120 میلیون تن محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی، سبزیجات و پروتئین در کشور تولید می شود و حتی امکان صادرات محصولات غذایی را نیز داریم.

به گفته وی، نزدیک به 30 میلیون تن ظرفیت در کشور در زمینه صنایع آرد، گندم، تبدیلی و مشتقات وجود دارد و اکنون کارخانجات با 40 درصد ظرفیت و 60 درصد ظرفیت بالقوه کارخانجات در حال فعالیت هستند در حال استفاده خالی است، در حالی که امکان نیاز به تامین کشورهای همسایه وجود دارد.

آبنار ادامه داد: ظرفیت سیلو گندم کشور با احتساب ذخیره سازی دولتی 22 میلیون تن است که 17 میلیون تن آن مربوط به بخش خصوصی است که رویداد بزرگی محسوب می شود چرا که رویداد صادراتی را می توان با پتانسیل کشورها تقویت کرد. در منطقه

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه جمعیت 600 میلیون نفری کشورهای منطقه بازار بکر تجارت سیال است، افزود: اکنون ظرفیت خالی کارخانه های آرد کشور است. 15 میلیون. تن است که می تواند به عنوان تامین کننده آرد برای کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد، زیرا می توانیم پایانه یا هاب غلات داشته باشیم که به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می کند.

وی با اشاره به ارزش ریالی صادرات محصولات کشاورزی گفت: صادرات سالانه 6 میلیارد دلار با توجه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد رقم ناچیزی است. بنابراین لازم است با برنامه ریزی و تسهیلات پیگیری شده توسط دولت، با افزایش کشورهای هدف به توسعه صادرات دست یافت.

آبنار با بیان اینکه در جلسات اقتصادی دولت راه برای واردات موقت محصولات باز شد افزود: انجام این امر می تواند برای ما ارزآوری داشته باشد.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی محصولات کشاورزی، بازیگر اصلی صنایع غذایی را بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: در این راستا دولت خود را موظف می‌داند که تسهیل‌کننده باشد. به خصوص در دولت چهاردهم که قرار است بخش خصوصی پیشتاز صنایع غذایی باشد.

وی با بیان اینکه کشت فراسرزمینی یکی از مسیرهای قابل توسعه در کشور است، گفت: کشت فراسرزمینی یکی دیگر از مسیرهای تجاری است. بحران آب کشورها را مجبور می کند از سایر مناطقی که می توانند غلات مورد نیاز ایران را از این مسیر تامین کنند، بهره ببرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.