افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

طلا بار دیگر در مسیر ثبت یک رکورد جدید قرار گرفت تا چه زمانی افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟

  • کد خبر : 370371
طلا بار دیگر در مسیر ثبت یک رکورد جدید قرار گرفت تا چه زمانی افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟

بازار؛ گروه بین الملل: در عین حال، همانطور که مدت ها انتظار می رفت، کاهش نرخ بهره در بانک های آمریکایی در نهایت منجر به رشد قابل توجهی در بازارهای جهانی شد. نشست کمیته بازار آزاد فدرال به ریاست جروم پاول که کار خود را از چهارشنبه به وقت محلی آغاز کرد، سرانجام روز پنجشنبه […]

بازار؛ گروه بین الملل: در عین حال، همانطور که مدت ها انتظار می رفت، کاهش نرخ بهره در بانک های آمریکایی در نهایت منجر به رشد قابل توجهی در بازارهای جهانی شد. نشست کمیته بازار آزاد فدرال به ریاست جروم پاول که کار خود را از چهارشنبه به وقت محلی آغاز کرد، سرانجام روز پنجشنبه با کاهش 50 واحدی (0.5 درصدی) نرخ بهره بانکی موافقت کرد. به دنبال این تصمیم فدرال رزرو، بسیاری از بازارها از جمله ارزهای دیجیتال، بورس های بزرگ جهان از جمله وال استریت و فلزات گرانبها با شوک قیمتی مواجه شدند و شروع به رشد کردند.

بررسی عملکرد بازار طلا

بازار طلا را می توان یکی از موفق ترین و سودآورترین بازارهای سال 2024 دانست، طلا در ماه های اخیر چندین بار توانسته از سقف های تاریخی خود عبور کند که از این نظر با هیچ بازار مالی دیگری قابل مقایسه نیست. اما روز چهارشنبه و در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا، طلا اصلاح قیمت خوبی را تجربه کرد که می توان آن را بهترین فرصت برای خرید دانست.

اگر قیمت روزانه از 2600 دلار عبور کند، علاوه بر تعیین بالاترین رکورد جدید برای طلا، این احتمال وجود دارد که قیمت به محدوده مقاومت بعدی در 2613-2615 دلار برسد.

قیمت طلا روز چهارشنبه به زیر 2450 دلار سقوط کرد و پس از انتشار اولین اخبار درباره محتوای جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، روند اصلاحی قیمت این فلز گرانبها معکوس شد.

در نهایت قیمت طلا در کمتر از 24 ساعت روز پنجشنبه به 2595 دلار رسید و توانست 2595 دلار را به عنوان بالاترین قیمت روزانه خود ثبت کند. با این حال، با کمرنگ شدن اشتیاق ناشی از کاهش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو، قیمت به محدوده 2547 دلار بازگشت و سپس دوباره به محدوده 2597 دلار در روز جمعه افزایش یافت.

طلا در مسیر ثبت یک رکورد جدید است

به نظر می رسد بر اساس دورنمای فعلی بازار و رشد قابل توجه بازار سرمایه از دیروز، طلا در مسیر ثبت رکورد جدید بی سابقه است. اگر قیمت روزانه از 2600 دلار عبور کند، علاوه بر تعیین بالاترین رکورد جدید برای طلا، این احتمال وجود دارد که قیمت به محدوده مقاومت بعدی در 2613-2615 دلار برسد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره بانکی در ایالات متحده را از رقم فعلی 4.25 درصد در سال به 3.4 درصد در سال 2025 کاهش دهد که به نفع بازار طلا خواهد بود.

طلا بار دیگر در مسیر ثبت یک رکورد جدید قرار گرفت تا چه زمانی افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟

از نظر فنی باید گفت که با قیمت فعلی همچنان در فاصله قابل توجهی از محدوده خرید اسیلاتور RSI هستیم و بنابراین احتمال رشد قیمت تا همان محدوده 2615 دلاری وجود دارد. اما اگر روند قیمت طلا مانند چهارشنبه ادامه یابد و معکوس شود، مهمترین نقطه حمایتی برای قیمت بین 2550 تا 2551 دلار خواهد بود. در صورت شکسته شدن این حمایت، اصلاح قیمت به کف حمایتی بعدی یعنی 2530-2532 دلار ضروری است که البته با روند فعلی بازار، رسیدن به این حمایت در روزهای آینده چندان واقع بینانه نیست. با این حال، شاخص SMA50 و شاخص طلای 100 روزه در محدوده 2400 تا 2412 دلار قرار دارند، اما باید توجه داشت که شرایط اساسی ناشی از تغییر در سیاست فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره، نرخ‌های بهره بانکی می‌تواند بر همه موارد جاری تأثیر بگذارد. ساختارهای تحلیل تکنیکال نمی توان گفت که قیمت فعلی فقط یک حباب به نظر می رسد. بنابراین در حال حاضر احتمال افزایش قیمت طلا به دلیل هیجانات بازار بسیار بیشتر از شکست اصلاح قیمت این فلز گرانبها است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.