افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

طلای جهانی ارزان شد اما سکه و طلا نه!

  • کد خبر : 393335
طلای جهانی ارزان شد اما سکه و طلا نه!

آفتاب نیوز: محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: برخلاف هفته های گذشته که قیمت جهانی طلا در حال افزایش بود؛ در حالی که قیمت طلا در بازار جهانی در حال افزایش است. اما این هفته روند نزولی پیدا کرد و در روز گذشته (پنجشنبه) با میانگین […]

آفتاب نیوز:

محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: برخلاف هفته های گذشته که قیمت جهانی طلا در حال افزایش بود؛ در حالی که قیمت طلا در بازار جهانی در حال افزایش است. اما این هفته روند نزولی پیدا کرد و در روز گذشته (پنجشنبه) با میانگین کاهش هفتگی 37 دلار به 2616 دلار رسید.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت جهانی هر اونس با کاهش همراه بود، اما نوسانات فزاینده نرخ ارز طی این هفته باعث شد تا قیمت طلا و ارز تحت تاثیر این افزایش قرار گیرد در نرخ ارز نرخ و روند صعودی را ثبت کرد.

وی در خصوص تغییرات قیمت انواع سکه و طلا در بازار و آخرین قیمت ها در پایان هفته گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید نسبت به ابتدا یک میلیون و 150 هزار تومان افزایش داشت. هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به 49 میلیون و 750 هزار تومان رسید که بخشی از این افزایش به دلیل افزایش حباب پولی بوده است. ارز طرح قدیم نیز با 500 هزار تومان افزایش در هفته به 43 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

کشتی آرای ادامه داد: نیم سکه با 100 هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته 26 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. ربع سکه بدون تغییر 17 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز 8 میلیون و 100 هزار تومان فروخته شد. در بازار طلا، هر مثقال طلای مذاب (17 عیار) با 145 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 17 میلیون و 790 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار با 33 هزار تومان افزایش، چهار میلیون و 106 هزار تومان مبنای معاملات طلا در بازار کشور قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطرنشان کرد: حباب سکه نیز در پایان هفته به 9.5 میلیون تومان افزایش یافت که میانگین افزایش 700 هزار تومانی حباب سکه را نشان می دهد. همانطور که گفته شد از افزایش یک میلیون و 100 هزار تومانی سکه امامی، حدود 100 هزار تومان ناشی از افزایش حباب سکه بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.