افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

طرز پخت کباب برگ سنتی و اصیل ایرانی

  • کد خبر : 397044
طرز پخت کباب برگ سنتی و اصیل ایرانی

۱۴۶۲۱۶۹ 24 بیشتر 1403 06:57 برگ کباب که به عنوان یکی از غذاهای سلطنتی و خوش طعم در رستوران های مختلف سرو می شود. همشهری آنلاین: برگ کباب که به عنوان یکی از غذاهای سلطنتی و خوش طعم در رستوران های مختلف سرو می شود، جزو برترین انتخاب های افرادی است که به کیفیت، طعم […]





۱۴۶۲۱۶۹


24 بیشتر 1403 06:57

برگ کباب که به عنوان یکی از غذاهای سلطنتی و خوش طعم در رستوران های مختلف سرو می شود.

همشهری آنلاین: برگ کباب که به عنوان یکی از غذاهای سلطنتی و خوش طعم در رستوران های مختلف سرو می شود، جزو برترین انتخاب های افرادی است که به کیفیت، طعم و عطر مطبوع غذا توجه می کنند.

برگ کباب را چگونه تهیه کنیم؟ آیا می توان برگ کباب را به این خوشمزه در خانه تهیه کرد؟ در ادامه علاوه بر پاسخ به سوالات ذکر شده، ترفندهای آشپزخانه برای پخت کباب رستورانی و اصل را توضیح خواهیم داد.

وقتی تکه‌های پهن اما نازک گوشت از پیش چاشنی شده کنار هم روی سیخ گذاشته می‌شوند و در دمای ملایم و مغز پخته می‌شوند، در نهایت یک غذای خوشمزه خواهید داشت که احتمالاً عطر، ظاهر و طعم آن شما را به وجد می‌آورد. در واقع این کباب برگی خوشمزه می توان گفت یکی از سه غذای اصلی رستوران هاست که در تاریخ ایران جایگاه ویژه ای دارد.

مواد اولیه تهیه برگ کباب.

برای آموزش طرز تهیه کباب برگ ابتدا باید مواد لازم برای پخت آن را تهیه کنید. فراموش نکنید که استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب تاثیر بسزایی در طعم و کیفیت نهایی غذا دارد. علاوه بر این، برخی از مواد اولیه مانند مقدار گوشت یا استفاده از ادویه های اختیاری به ذائقه و شخصیت افراد بستگی دارد. به طور معمول برای پخت این غذا برای هر فرد می توانید از مراحل زیر استفاده کنید.

گوشت

مهم ترین قسمت پخت یک کباب خوشمزه، تهیه گوشت مناسب است. به طور کلی بهتر است از گوشت گاو یا بره استفاده شود، اما می توان از قسمت های دیگر مانند گوشت ران یا فیله نیز استفاده کرد. می توان گفت برای هر نفر 150 تا 200 گرم گوشت که ضخامت مناسبی دارد کافی است.

پیاز و سیر

پیاز و سیر برای طعم دادن به گوشت استفاده می شود و می توان آن را به عنوان مایع با برگ های گریل سرو کرد که وقتی با برنج ترکیب می شود طعم لذیذی به آن می دهد. بهتر است برای هر نفر یک پیاز متوسط ​​یا نصف پیاز بزرگ در نظر بگیرید. از طرفی یک سیر کامل برای طعم دادن به تمام گوشت های کبابی کافی است.

روغن

گوشت را با روغن چرب کنید. برای این کار باید یک نوع روغن مانند روغن آفتابگردان را طبق میل خود از قبل تهیه کنید.

ادویه

از مهم ترین ادویه های ضروری برای پخت کباب برگ می توان به نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران و دارچین اشاره کرد که میزان آن به ذائقه شما بستگی دارد.

دستور پخت گام به گام برگ ها

وقتی در رستوران های مختلف برگ کباب سفارش می دهیم، فکر می کنیم پختن این غذا بسیار سخت است و احتمالا از عهده آن بر نمی آییم. اگرچه طرز تهیه کباب برگ بسیار ساده است و باید مراحلی را رعایت کرد که بر طعم و عطر غذا تاثیر می گذارد. این مراحل عبارتند از:

آماده سازی گوشت

پس از شستن گوشت، آن را روی تخته گوشت قرار دهید و با چاقوی تیز به صورت ورقه های نازک و یکدست برش دهید. بهتر است ضخامت برش ها حدود نیم یا یک سانتی متر باشد. دلیل مهم بودن ضخامت برش های گوشت تاثیر آن بر فرآیند پخت است.

چاشنی

مرحله بعدی چاشنی گوشت است. برای این کار پیاز را رنده می کنیم و آب آن را جدا می کنیم و پیاز باقی می ماند. سپس گوشت های ورقه شده را در ظرفی بریزید.

سپس پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه های دلخواه را به گوشت اضافه کنید. توجه داشته باشید که آب لیمو در این مرحله می تواند گوشت را سفت کند، پس آن را برای لحظه آخر ذخیره کنید. سپس زعفران آماده شده را به مخلوط اضافه کنید.

حالا وقت آن است که همه مواد را خوب مخلوط کنید تا گوشت کاملا با ادویه ها آغشته شود. سپس روی ظرف را سلفون یا پلاستیک بپوشانید و حداقل 30 دقیقه و حداکثر 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت طعم خوبی پیدا کند. بدیهی است که هر چه زمان بیشتری را برای چاشنی گوشت صرف کنید، طعم بهتری را در غذا خواهید دید.

پخت و پز

حالا سیخ های گریل را که ضخامت مناسبی دارند انتخاب کنید و برای استفاده بهتر آنها را با کمی روغن چرب کنید. سپس گوشت های طعم دار شده را روی سیخ ها زیگزاگ بزنید. اگر برای پخت این غذا از فر استفاده می کنید، دما را تنظیم کنید و با چرخاندن به موقع سیخ ها صبر کنید تا غذا کاملا بپزد. اما اگر این غذا را در خانه طبخ می کنید، تابه گریل را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. سپس گوشت ها را در تابه گریل قرار دهید و از هر طرف چند دقیقه کباب کنید تا کاملا پخته و تغییر رنگ دهند. در ضمن در حین پخت به گوشت ها روغن بزنید تا خشک نشوند.

سرو غذا

فراموش نکنید که یک غذای اصیل ایرانی با چاشنی ها و سایر تنقلات خوشمزه است. بنابراین، کباب برگی آماده را با برنج، سبزیجات برشته، سیب زمینی خلال شده، سالاد، کلم ترشی، نان و سایر غذاهای دلخواه سرو کنید.

ترفند تهیه کباب برگ اصیل ایرانی

احتمالا از قبل آماده است که طبق روش تهیه برگ کباب اقدام کنید اما طعم و عطر دلخواه را در غذا نمی بینید و با خود می گویید پختن این غذا موضوع دیگری است. برای حل این مشکل به ترفندهایی که در زیر توضیح می دهیم توجه کنید:

در انتخاب گوشت خود وسواس داشته باشید. به خاطر داشته باشید که گوشت خالص نرم تر است و انتخاب بهتری برای برشته کردن برگ ها به حساب می آید.

سعی کنید زمان بیشتری را صرف طعم دادن به غذا کنید. ضمناً در مصرف زعفران فرآوری شده سخاوتمند باشید. زیرا این موضوع می تواند روی عطر و پخت بهتر غذا تاثیر بگذارد.

اگر به دنبال هسته پخت هستید، برش های گوشت را با دقت و با ضخامت مناسب برش دهید. این به شما کمک می کند تا با تنظیم دما و بدون ایجاد سوختگی، پخت و پز کاملی داشته باشید.

خلاصه

کباب برگ یکی از غذاهای مورد علاقه دوستداران کباب است که طعمی لذیذ و عطر فوق العاده ای دارد. در این مطلب طرز تهیه کباب برگ اصیل ایرانی را بررسی می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.